’Kalp değil yumurta kırın’la kişi başı hedefi 250’ye çıktı

Güncelleme Tarihi:

’Kalp değil yumurta kırın’la kişi başı hedefi 250’ye çıktı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 10, 2009 00:00

YUM-BİR’in girişimiyle Türkiye’de bu yıl ikincisi düzenlenen Yumurta Günü’nde yumurta ihracatı ve kişi başı tüketim hedefleri artırıldı. YUM-BİR Başkanı Derya Pala, ihracatı 150 milyon dolara, kişi başı tüketimi ise 160 adetten 250’ye çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

DÜNYADA 12 yıldır ekim ayının ikinci cuma günü kutlanan Yumurta Günü, Türkiye’de bu yıl ikinci kez Yumurta Üreticileri Merkez Birliği’nin (YUM-BİR) girişimiyle kutlanıyor. Türkiye’de kişi başı yumurta tüketiminin artırılması için hafta boyunca okullarda, alışveriş merkezlerinde bedava yumurta dağıtılırken, yumurtanın gıda dışında değişik kullanım alanları anlatıldı. YUM-BİR Başkanı Derya Pala, "150-160 adet olan yıllık kişi başına tüketimi gelecek yıl 250 adete çıkarmayı hedefliyoruz" dedi. Ender Saraç da yumurtanın besin değerine dikkat çekerek " Kalbinizi kırmayın, yumurta kırın" dedi.

Kişi başı tüketim 250 olacak

Yumurta Günü nedeniyle dün Ankara’da düzenlenen toplantıda Derya Pala, üreticilerin birlik oluşturmasından sonra yumurta ihracatının hızla artığını belirterek şu bilgileri verdi: "2006’da 18 milyon dolar, 2007’de 68 milyon dolar, 2008’de 120 milyon dolar olan ihracatın bu yıl 150 milyon dolara ulaşmasını bekliyoruz. Gelecek yıl için de 175 milyon dolar ihracat öngörüyoruz. İhracatın 96 milyon doları Irak’a, 9 milyon doları Suriye’ye, 5 milyon doları Arabistan’a, 4 milyon doları ise Azerbaycan-Nahcıvan’a yapılıyor. Yapılan çalışmalar sayesinde yurt içinde kişi başına yıllık tüketimin 130’dan 157’ye çıktı. Türk insanının yıllık yumurta tüketimi Japonya’nın yarısı kadar. 150-160 adet olan yıllık kişi başına tüketimi gelecek yıl 250 adete çıkarmayı hedefliyoruz. Japonya’da kişi başına tüketim 323, Meksika’da 245, Çin’de 349 adet."

YUM-BİR’in ihracata desteği nedeniyle Devlet Bakanı Zafer Çağlayan’a verdiği plaketi Çağlayan adına alan Dış Ticaret Müsteşarlığı İthalat Genel Müdürü Mustafa Sever de küresel krizin etkisiyle genel ihracatta azalma olmasın karşın yumurta ihracatındaki artışa dikkat çekerek, "Bunda bin yumurta başına verilen 15 dolarlık destek ile üreticilerin dış piyasalarda birlikte hareket etmesi etkili oldu. Ocak-Eylül döneminde 88.5 milyon dolar karşılığında 64.4 bin ton yumurta ihraç edildi. İhracatın orta vadede 250 milyon dolar olabilir" diye konuştu. Ender Saraç ile Derya Pala da yıllık ihracatın 150 milyon doları geçip geçmeyeceği konusunda iddiaya girip yumurta tokuşturdu.

Yumurta sanıldığı gibi kolesterol bombası değil

DÜNYA
Yumurta Günü’nde, Bilimsel Tavukçuluk Derneği’nin düzenlediği organizasyonda, çevre sakinlerine bedava yumurta dağıtan kalp cerrahı Prof. Dr. Bingür Sönmez, "Günde bir yumurta, kalp hastalarında ise günaşırı yumurta, kan yağlarında kolestrol seviyesinde ve damar sertliğinde artışa yol açmıyor" dedi. Bilimsel Tavukçuluk Derneği (WPSA) Türkiye Şubesi Başkanı Prof. Dr. Rüveyde Akbay ’ın da katıldığı etkinlikte konuşan Sönmez, "Yumurtanın en büyük özelliği, hazır ambalajında gelmesi ve hiçbir katkı maddesi ihtiva etmemesidir. Yüzde 95 protein içeren yumurtada, 11 vitamin ve 12 mineral bulunuyor. Sanıldığı gibi kolestrol bombası değil. Toplam olarak bakıldığında, kan kolestrol seviyesini yükseltmediği gibi, kötü huylu kolestrolü düşürüyor, Omega-3 sayesinde, iyi huylu kolestrolü artırıyor. Özel besin verilmesiyle omega-3 miktarı artırılabilir. Balık ve balık yağı ile yapılan beslenmede omega-3 artıyor. Yumurta daha yararlı oluyor" diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!