Kadınlarla çalışmanın romantik değil ekonomik nedenleri var

Güncelleme Tarihi:

Kadınlarla çalışmanın romantik değil ekonomik nedenleri var
Oluşturulma Tarihi: Eylül 24, 2010 00:00

Coca-Cola Türkiye Genel Müdürü Galya Frayman Molinas, kadınların iş hayatında ‘cam tavan’ ve ‘yapışkan zemin’ gibi sorunları bulunduğuna dikkat çekerek, bunun için mentorluk sisteminin kurulmasını önerdi. Kadının gücünü kullanan şirketlerin daha başarılı olduğunu vurgulayan Molinas, “Kadın işgücünün kullanılması romantik nedenlerle değil, aslında ekonomik. Bu nedenle Coca-Cola Kadın Liderler Konseyi oluşturuldu” dedi.

Haberin Devamı

COCA-Cola Türkiye Genel Müdürü Galya Frayman Molinas, kadınların iş hayatında toplum tarafından yaratılan “cam tavan” ve kendi düşünce kalıplarıyla yarattığı “yapışkan zemin”le karşılaştığını belirtirken, bunun mentorluk sistemi ile açılabileceğini savundu. Kadın iş gücünü kullanan şirketlerin daha başarılı olduğuna dikkat çeken Molinas, kadınlarla çalışmanın romantik değil, ekonomik nedenleri bulunduğunu vurguladı.
İş finansal teşvikle bitmez
Jüri başkanlığını yaptığı 5’inci Mediacat Felis Ödül töreninin öncesinde kadının iş hayatındaki yerini ve reklam endüstrisini konuştuğumuz Molinas, Türkiye’de kadın girişimciliğinin mutlaka desteklenmesi gerektiğini belirtti. “Türkiye’de bunu yapabilecek güçte kadınlarımız var” diyen Molinas, şunları söyledi: “Başarılı olacaklarına inanıyorum ancak kadınlara teşvik şart. Finansal teşvikten, duygusal anlamda teşviğe kadar birçok şeyden bahsedebiliriz. Güveni, yapabilirim hissiyatını kadınlarımıza kazandırmamız lazım.”
Tavan cam, zemin yapışkan
Çok uluslu şirketlerdeki tecrübelerinden yola çıkarak, Türkiye’de kadınların hem “yapışkan zemin” hem de “cam tavan” ile karşı karşıya olduğuna dikkat çeken Molinas, bu doğrultuda mentorluk uygulamasının önemine değindi. Molinas, şöyle konuştu: “Kadın birden fazla şapka taşıyor. Kimi zaman yardım alması gerekiyor. İmdat demek yeterli. Bunun için de mentorluk kurumunun oluşturulması gerekiyor. Başarılı olanların, sorunlarıyla baş etme yolları paylaşılabilir ve başkalarına da örnek olabilir. Coca-Cola içerisinde de mentorluk kurumu önemli.”
Kadınlar en büyük paydaş
Coca-Cola bünyesindeki uygulamalardan örnek veren Molinas, şöyle devam etti: “Farklı kültürlerden gelen zenginliğe inandığımız için kadını en büyük paydaşımız olarak gördük. Satın alımların yüzde 70’i kadınlar tarafından yapılıyor. Kadının ekonomide çok önemli bir rolü var. Bir çok araştırma kadın işgücünü daha iyi kullanan şirketlerin daha kârlı olduğunu gösteriyor. Kadının zenginliğini iyi kullanan şirketler daha başarılı oluyor. Bu bize bir örnek oluşturuyor. Kadın işgücünün kullanılması romantik nedenlerle değil, ekonomik bir nedeni var. Bu anlamda Coca-Cola Kadın Liderler Konseyi oluşturuldu.”

Haberin Devamı

Yılın medya ajansı Mindshare oldu

Haberin Devamı

MEDIACAT dergisi tarafından en iyi medya fikirlerini ve stratejilerini ödüllendirmek üzere bu yıl beşincisi düzenlenen MediaCat Felis Ödülleri sahiplerini buldu. En yaratıcı medya fikir ve stratejilerini teşvik etmeyi amaçlayan MediaCat Felis Ödülleri’nin kazananları 26 Ağustos’ta yapılan jüri oylamasının ardından belli oldu. Jüri oylamasının ardından büyük ödülün Bonus Card 10’uncu Yıl Kutlaması kampanyasıyla Cereyan Medya’ya verilmesi kararlaştırılırken, Yılın Medya Ajansı Büyük Ödülü’nü ise Mindshare aldı. Yılın Medya Ajansı Birincilik Ödülü’ne Starcom, Yılın Medya Ajansı Başarı Belgesi’ne de Cereyan Medya layık görüldü. Digiboard’un digital signage kategori sponsoru, Medyanet’in internet kategori sponsoru, Radio Company’nin radyo kategori sponsoru, Tempo Medya’nın ise yerel medya kategori sponsoru olduğu yarışmada 21 farklı kategoride birincilik ve başarı ödülleri dağıtıldı.

Haberin Devamı

Fazlalık ekonomisinde yaratıcılık öne çıkıyor

FELİS ödüllerinin Jüri Başkanlığı’nı yapan Galya Frayman Molinas,  reklam endüstrisi için şu değerlendirmeyi yaptı: “Değişen dünya düzeninde, fazlalık ekonomisi yaşanıyor. Bu nedenle yaratıcılığın önemi artıyor. Reklamverenin de reklamcının da medyanın da bu değişen dünya düzeninde artık düşünce dinamiğinin değişmesi gerektiği kanaatindeyim. Şimdi mecraların birbirlerini etkiledikleri hibrid durumlar ortaya çıkmaya başladı. ”

‘Herkes bir gün 15 dakikalığına şöhret olacak’

FELİS Ödüllerinin açılışında konuşan Mediacat Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan şunları söyledi: “Artık dünyada her şey çok bol. Ürünler, markalar, seçenekler, medya... Andy Warhol’un pop-art sloganı “Herkes bir gün 15 dakikalığına şöhret olacak” cümlesi çoktan gerçek oldu. Kişilerin kendi mecralarını yarattığı bir dünyada yaşıyoruz. Tüm bu karmaşık yapının içerisinde markaların işi giderek zorlaşıyor.  Tüketiciye ulaşmak, tüketiciyle anlamlı bir buluşma sağlamak noktasında en büyük görev ise medya ve reklam ajanslarına düşüyor.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!