Japonya’da Türk rüzgarı

Güncelleme Tarihi:

Japonya’da Türk rüzgarı
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 07, 2003 00:00

Messe Frankfurt Fuarcılık Türkiye Genel Müdürü Aleksandar Medjedovic, Japonya'da düzenlenen ev tekstili, dekoratif eÅŸyalar ve züccaciye fuarlarına Türk firmaların katılımı ile Japonya'ya yapılacak ihracatın artacağını söyledi.Japonya'da 17-19 Haziran tarihlerinde Interior Lifestyle adı altında ev tekstili ve dekoratif eÅŸyalar ve züccaciye fuarları düzenleyen Messe Frankfurt Fuarcılık Türkiye Genel Müdürü Aleksandar Medjedovic, fuara en büyük katılımı ev sahibi Japonya'dan sonra Türkiye'nin yaptığını söyledi.Tokyo'da düzenlenen ev tekstili fuarı Heimtextil Japan ve dekoratif eÅŸya ve züccaciye ürünleri fuarı Ambiente Japan'e toplam 25 Türk firmasının 600 metre kare alanla katıldığını bildiren Medjedovic, Türk katılımcı sayısının Fransa, Ä°ngimtere, ABD ve Ä°talya'yı çok geride bıraktığını belirtti. UzakdoÄŸu'da SARS nedeniyle sıkıntılı günler yaÅŸandığını belirten Medjedovic şöyle konuÅŸtu:‘‘SARS kaygı yarattı ama Japonya temiz bir ülke ve rastlanan hiç bir SARS vakası veya ölümü yok. Türkiye 25 firma ile en büyük katılımcı durumunda. Japonya'da bu yılın Türk yılı ilan edilmesi nedeniyle de Japonya ile Türkiye arasında baÅŸlayan sıcak iliÅŸkilerin ticari boyutlarda da artacağını düşünüyorum. Japonya'nın bir yıllık ev teksitili ithalatı 1 milyar dolar civarında ve Türkiye'nin bu ülkeye yaptığı ihracat 2 milyon dolar gibi küçük bir rakam. Burada çok ciddi bir potansiyel var. Ãœlkede kendinizi tanıttıkça pastadan alacağınız dilim de büyecektir. Bu nedenle, Türkiye'nin iki Ä°stanbul TÄ°caret Odası ve CNR olarak iki milli katılımcıyla organizasyonu yapıyor olması önemli.’’Japon pazarında sabırlı olunması gerektiÄŸini vurgulayan Medjedovic, ‘‘Japonya çok hızla büyeceÄŸiniz bir pazar deÄŸil. Orada tanınmanız ve güven saÄŸlamış olmanız çok önemli. Pazara girdikten bir kaç yıl sonra ticari iliÅŸkileriniz ve ticaret hacminizt geliÅŸir.’’ dedi.Çin'in SARS nedeniyle fuara katılımının engellendiÄŸini kaydeden Medjedovic, Çİn'in kalite bakınımından Türkiye ile rekabet edemeyeceÄŸini ve Türk mallarının kaliteleri ile dikkat çekeceÄŸini belirtti. Messe Frankfurt Fuarcılık Yurtdışı Fuarlar Müdürü Ufuk Boralı da Türk mallarındaki kalitenin son yıllarda arttığını belirterek, ‘‘Kalite ve güven size mutlaka geri dönüşüm saÄŸlayacaktır.’’ dedi. Boralı, katılım açısından bu yıl Türk firmaların Ä°talyan firmalarını geçtiÄŸini belirterek şöyle konuÅŸtu:‘‘Geçen yıl 18 Ä°talyan katılımcı varken bu yıl bu rakam 12'ye geriledi. Türk firmalar 600 mertekarelik bir alan alırken Ä°talyan firmalar bunun ancak yarısı kadar bir alanla fuarda yer alacaklar. Bu yıl Almanya'da düzenlenen ev tekstili fuarında da Ä°talyanlar'ın önüne geçmiÅŸtik.’’Fuara katılan bazı Türk ÅŸirketleri şöyle; PaÅŸabahçe, Koncam, Güneri Kristal, Öztiryakiler, Ä°sikbal Mobilya, Sena Cam Sanayii, Vaneli Tekstil, Aydın Örme, EKT Ekenler Kadifeteks, Ä°pekyolu Tekstil, Burkay Tekstil, ReisoÄŸlu Tekstil, Dost Tekstil, Eke Tekstil, Çınar Halıcılık, Leno Tekstil. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!