İstanbul, alışverişte Dubai ile yarışacak

Güncelleme Tarihi:

İstanbul, alışverişte Dubai ile yarışacak
Oluşturulma Tarihi: Mart 05, 2002 01:38

Dubai modeli ile İstanbul'u turistler için bir alışveriş cennetine çevirmeyi hedefleyen İstanbul Shopping Fest'2002 için tüm hazırlıklar tamamlanmak üzere.

15 Mart-15 Nisan tarihleri arasında düzenlenecek olan festival, 2010 yılına kadar İstanbul'a 10 milyon turist getirmeyi hedefliyor.

İstanbul'u alışveriş cenneti Dubai'ye rakip hale getirmeyi hedefleyen ‘‘İstanbul Shopping Fest'2002’’ projesi için geri sayım başladı. İstanbul Ticaret Odası (İTO), Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ve Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) tarafından 15 Mart-15 Nisan tarihleri arasında İstanbul'da düzenlenecek olan ‘‘İstanbul Shopping Fest'2002’’nin tanıtım faaliyetleri start aldı.

İstanbul Valiliği ve İstanbul Belediyesi'nin de destek verdiği projenin yurtiçi ve yurtdışı tanıtım faaliyetlerinin hazırlık çalışmaları son aşamasına gelirken, Türk Hava Yolları (THY) da festivale katılacak turistler için indirimli uçak tarifeleri hazırlıyor.

Projenin hayata geçirilmesi için yapılan çalışmalara katılan İTO Başkanı Mehmet Yıldırım, İstanbul Shopping Fest'2002'nin yurtiçi ve yurtdışı reklam ve tanıtım faaliyetlerinin broşürler, televizyon, radyo ve gazetelerde yayınlanacak olan reklamlarla yürütüleceğini söyledi.

İstanbul'u bir alışveriş şehri haline getirmeyi hedefleyen festivalin başlangıçta Taksim, Eminönü, Bağdat Caddesi ve Laleli'nin de bulunduğu geniş bir alanı kapsamasını hedeflediklerini belirten Yıldırım, ‘‘İlk kez bu yıl düzenleyeceğimiz festivali deneyim yılı olması nedeniyle Osmanbey, Rumeli Caddesi, Nişantaşı ve Bomonti'yi içine alan Şişli Bölgesi ile birlikte Akmerkez, Profilo gibi alışveriş merkezleri ile sınırladık. Önümüzdeki yıllarda festival alanını genişletmeyi planlıyoruz’’ diye konuştu.

2010 yılına kadar İstanbul'a 10 milyon turist getirip 7.5 milyar dolarlık gelir elde edilmesi hedeflenen festivalin başlangıçta, Beyoğlu İstiklal Caddesi, Taksim Sultanahmet, Kapalıçarşı, Mısır Çarşısı, Eminönü, Bağdat Caddesi, Kadıköy, Etiler, Beşiktaş, Bakırköy ve Laleli'yi de kapsayan geniş bir alanı kapsaması planlanmıştı.

Turizm Bakanlığı'nın ‘‘İstanbul Destinasyonu’’ kampanyası çerçevesinde düzenlenecek olan alışveriş festivalinin hedef kitlesi yerli ve yabancı turistler olacak. Alışveriş ve eğlencenin ağırlıklı olması planlanan festivale, bazı alışveriş merkezleri ve Hürriyet Gazetesi ile birlikte bazı kuruluşlar sponsorluk yapacaklar. Bir ay sürecek olan festival sayesinde, turizm ve buna endeksli 30 sektörde iç talebin harekete geçmesi bekleniyor.

Alışveriş festivalinin tanıtımında Rusya, İsrail, BDT ülkeleri, Bulgaristan, Macaristan, Romanya ve diğer Avrupa ülkeleri öncelik taşırken, Almanya, İngiltere, Fransa ve İtalya'da önemli hedef ülkeler arasında yeralıyor.

Dubai, bir festivalle 1.5 milyar dolar kazanıyor

Alışveriş Festivali ile 2.5 milyon ziyaretçi çekerek bir ayda 1.5 milyar dolarlık döviz girdisi sağlayan Dubai, bu ay Alışveriş Festivali'nin 7'ncisini düzenlemeye hazırlanıyor. Festival için yeniden yapılanmaya giden Dubai, 1996'da ilki düzenlenen Alışveriş Festivali'nde yapılan çekilişle bir talihliye Rolls Royce marka otomobil vererek Guinness Rekorlar kitabına girmişti. Festivalde daha sonra hediye olarak otomobillerin yanı sıra çekilişe katılanlara altın da verilmeye başlandı. Uzun soluklu bir hazırlık döneminin ardından gerçekleştirilen geçen yılki festivalde de 31 Lexus GS-300, Lexus LX 470 model otomobil ve 56 kilo altın verildi. Bu yıl düzenlenecek olan festivalde hediye kategorisi 10'a çıkarılırken, katılımcılara çeşitli sürprizler hazırlanıyor.

İstanbul, gelen her turistten faydalanacak

İstanbul Shopping Fest'2002 için çalışmaların hız kazandığına dikkat çeken TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, İstanbul'a gelen her turistten Türkiye'nin de faydalanacağını söyledi.

Ulusoy, ‘‘İstanbul'u alışveriş merkezi haline getirmek, turist çekmek için bir yerlerden başlanması lazımdı. İstanbul Kültür Sanat Festivali'de 30 yılda şimdiki haline geldi. Alışveriş cenneti olarak bilinen Dubai 10 yılda bu kadar popüler oldu. İstanbul'un başarılı olması çalışmamıza bağlı’’ diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!