İran’a kozmetiği eşekle taşıdı ihracatı 40 milyon doları aştı

Güncelleme Tarihi:

İran’a kozmetiği eşekle taşıdı ihracatı 40 milyon doları aştı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 04, 2010 00:00

İranlı kadınların renkli kozmetik merakı, Türk kozmetik sektörünü bu yönde hareketlendirdi. İran, Türk kozmetik üreticilerinin 4’üncü büyük ihracat pazarı haline geldi. İran pazarına Pastel markasıyla 4 yıl önce giren Pinkar Kozmetik Yönetim Kurulu Eşbaşkanı İzzet Pinto, “İran’a ihracatımız eşek sırtında koli taşıyarak başladı, şimdi birinci pazarımız” dedi.

Haberin Devamı

RENK tercihinde Türk kadınından çok daha cesur olan İranlı kadınların makyaj merakı, Türkiye’den eşek sırtında başlayan kozmetik ihracatının 40 milyon dolara çıkmasını sağladı. Irak, Rusya ve Ukrayna’nın ardından Türk kozmetikçilerin 4’üncü büyük ihracat pazarı haline gelen İran’da kadınların renkli kozmetiğe merakı pazarı sürekli büyütüyor. İran pazarına Pastel markasıyla yaklaşık 4 yıl önce girdiklerini ve resmi ithalat izni alabilen 3 dünya markasından biri olduklarına dikkat çeken Pinkar Kozmetik Yönetim Kurulu Eşbaşkanı İzzet Pinto, “İran şu anda bizim en büyük ihracat pazarımız. Eşek sırtında 40 kiloluk kolilerle başlayan ihracatımız şu anda 1 milyon dolarlık değere yükseldi. İhracatımızdaki payı yüzde 5’ten yüzde 20’ye çok kısa bir sürede çıktı” dedi.

Türk kadınını geçiyor

İranlıların özellikle ruj ve oje ilgi çekici renklere yöneldiğini, Türk kadınlarından daha cesur olduklarını vurgulayan Pinto, şöyle konuştu: “Ayrıca ten renkleri farklı olduğu için allık ve pudrada daha açık renkleri istiyorlar. Bu pazara özel 10 farklı renk de ürettik. Türk kadını oje, ruj, far, maskara, göz kalemi gibi renkli kozmetiğe yılda 12 dolar harcıyor. İran’da kesin rakamı bilmiyoruz ama harcanan rakam oradaki sehayatlerden edindiğimiz izlenime göre Türkiye’dekinin çok üstünde.”

Maurutius’a bile ihracat

Kuzey Irak, Azerbaycan ve Libya’da büyümeye başladıklarını anlatan İzzet Pinto, Hint Okyanusu’nda Madagaskar adası yakınlarında bulunan, 1.5 milyon nüfuslu Maurutius Adası’ndan bile talep aldıklarını, akla gelebilecek bütün kozmetik ürünlerden istediklerini söyledi.

Çok fonksiyonlu ürünler

Türkiye’de renkli kozmetik pazarı son 6 yıldır ortalama 6-8 büyürken krizde bu oranın yüzde 3-4’e gerilediğini ama Pastel markasının da sahibi olan Pinkar’ın yüzde 6 büyümeyi başardığını belirten Pinkar Kozmetik Yönetim Kurulu Eşbaşkanı Jenia Pinto şöyle konuştu: “Bu dönemde kadınlar çokfonksiyonlu ürünlere yöneldi. Bizi büyüten de bu tip ürünler oldu zaten. Örneğin hem nemlendiren hem parlatıcı hem de ruj özellikle ürünümüz yok sattı. Ayrıca aynı ambalaja kaşaltı aydınlatıcı ile gözaltı kapatıcıyı çok uygun bir fiyata koyduk. Tüketiciler bu psikolojik sınırı gözeten ürünlere yöneldi.

Erkekte agresif büyüme

Türkiye’nin ilk yerli ruj markası Pastel’in ve 1988 yılında P&G’ye satana kadar Blendax şampuanlarının da sahibi olan Pinkar Kozmetik, gelecek ay erkek tüketicilerine yönelik yatırımlara başlayacak ve agresif kampanyalara ağırlık verecek. İzzet Pinto, 1 ay içinde tıraş sonrası bakım ürünleriyle ilgili atılımın başlayacağını söyledi.

Yabancı zincirler gelebilir

Türkiye pazarının özellikle yabancı kişisel  bakım zincirleri için çok cazip olduğunu vurgulayan İzzet Pinto, “Bu tip mağazalarda ilaç satışının önünü açan yasa çıksa, 1 yıl içinde Boots gibi drugstore-parfümeri karışımı zincirler bile hemen pazara girer” dedi.

Haberin Devamı

Türk kadını Avrupalının 5’te birini bile harcamıyor

Haberin Devamı

Türk kadını makyaja yılda kişi başı 10-12 dolar civarında harcıyor.
Ukrayna’da bu rakam 35 dolar.
Rusya 37 doları aşıyor.
Avrupa’da 50-75 dolar aralığına çıkıyor.

Makyajda kırmızıyı kimse tahtından indiremiyor

Hem oje hem rujda kırmızı değişmeyen klasik renk.
 Bu sezon pembe ve fuşya çok popüler.
Siyah göz kaleminin, siyah maskaranın (rimel) yerini hiçbir şey alamaz.
Mavi, açık yeşil göz farları bu dönem çok rağbet görüyor.
 Türkiye’de kadınların çantalarında en çok maskara ve allık bulunuyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!