Internette yedek parça zincirinde ‘sır’ kuşkusu

Güncelleme Tarihi:

Internette yedek parça zincirinde ‘sır’ kuşkusu
Oluşturulma Tarihi: Mart 02, 2000 00:00

Haberin Devamı

AVRUPA'nın en büyük otomobil üreticisi Volkswagen AG, otomobil dünyasının önde gelen isimlerinin internette kendilerine katılma çağrılarını geri çevirerek yedek parça temini için kendi şebekesini kuracağını açıkladı.

Cenevre Motor Show'da konuşan Volkswagen sözcüsü, ‘‘Bütün sırlarımızı neden rakip firmalarla paylaşalım’’ dedi. Japonya'nın lider otomobil üreticisi Toyoto Motor ise, ‘‘bekle gör’’ politikasını benimsiyor.

Toyoto Birinci Başkan Yardımcısı Shinichi Kato, ‘‘Bizim açımızdan ayrıntılar ortada değil, bu nedenle uygun yorum yapamıyorum’’ dedi.

Ancak Fransız Renault, kendisinin ve ortağı Nissan Motor'un üç büyükler General Motors, Ford Motor ve DaimlerChrysler tarafından hazırlanan tedarik borsasına katılacağını teyid etti.

Ford, GM ve DaimlerChrysler, her yıl 240 milyar doları bulan yedek parça ihtiyaçlarını karşılamak bundan böyle tek bir borsaya gireceklerini söylemiş ve diğer borsaları da kendilerine katılmaya çağırmıştı.

SİNEMA KEYFİ

Bu arada bugün kapılarını Avrupalı otomobilseverlere açan Cenevre Otomobil Fuarı'na katılan firmalar konsept modelleriyle yarışıyorlar. Fuarda yeni modellerini sergileyen hemen hemen her firmanın standında bir ya da iki konsept otomobilde tanıtılıyor. Konsept otomobillerin en önemli özelliği elektronik donanımları... Dört tekerlekten ibaret olmayan bu konsept araçlarda; internet, DVD, faks-telefon gibi özellikler bulunuyor. Konseptler yolcuların bir yerden diğerine ulaştırmanın yanı sıra bu özellikleri sayesinde, ofis veya sinema salonu gibi hizmetler de veriyor.

MADE IN TURKEY

Fuarda, ‘‘Made in Turkey’’ damgalı otomobiller de dikkati çekti. Sadece Türkiye'de üretilen ve Avrupa ülkelerine ihraç edilen Megane Wagon Renault standında sergileniyor. Ayrıca, Avrupa'da sadece Türkiye'de üretilen Palio Weekend de Fiat standında yerini aldı.

Dijital kıyamet otomobil oldu

1999 yılında, bilgisayar kullanıcılarını tedirgin eden bilgisayarlardaki 2000 yılı sorunu, otomobil sektörüne de ilham kaynağı oldu. Dijital kıyamet olarak adlandırılan sorunu yeni otomobil tasarımına taşıyan İtalyan dizaynır Bertone, bu otomobile Y2K adını verdi. 2 silindirli ve 505 cc'lik bir motora sahip olan Y2K, 2 kişilik bir otomobil. Otomobilin, Y2K adını almasında, özellikleri arasında bu kadar çok ‘‘2’’ rakamının bulunması da etkili olmuş.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!