İki yıllık internet sitesi efsanevi Newsweek’i yuttu

Güncelleme Tarihi:

İki yıllık internet sitesi efsanevi Newsweek’i yuttu
Oluşturulma Tarihi: Kasım 14, 2010 00:00

İki yıllık bir internet sitesi, yılda 30 milyon dolar zarar eden 77 yıllık efsanevi dergi Newsweek’i yuttu. Yeni sahibi, Newsweek’i New York’un son 30 yıldır hakkında en çok konuşulan dergicisi Tina Brown’a bıraktı. Bunun üzerine, “Yayın, kaçınılmaz şekilde ‘Tinaweek’ oldu” yorumları gündeme geldi.

ANLAŞMANIN olacağı artık aşağı yukarı anlaşıldığında, Tina Brown televizyon karşısında vakit geçiriyormuş. Newsweek’i alan Sidney Harman, Brown’ın yaptığı Daily Beast’in patronu Barry Diller ile birleşmeyi konuşup Brown’ın rolünün ne olacağını tartışırken, o HBO’da Boardwalk Empire’ı izliyormuş.

Gazetecilik derinliği

Brown’ın başında olduğu Daily Beast’in, Newsweek ile birleşeceği, bir basın duyurusuyla açıklandı. Brown da, “Ben Newsweek ve the Beast’i, Newsweek’in gazetecilik derinliği ve Daily Beast’in internette fark ettiği canlı değişkenliğin bir evliliği olarak görüyorum” dedi.

30 yıl önceki gibi

İşin Daily Beast’te dönen eğlenceden bir farkı olacak. Sadece geçen yıl 28 milyon dolar para kaybetti çünkü Newsweek. Aslında aşağı yukarı aynı durumu, daha 30’una yeni basmış bir yeni yetme olarak İngiltere’den New York’a gelip kucağına 50 yıllık bir uykudan sonra canlanmaya çalışan Vanity Fair konulduğunda da yaşamıştı Brown. “Dergiyi dirilt” demişlerdi.

Dergicilik öğretti

New York’taki bütün gazetecilerin hakkında konuşmaktan kendilerini alamadıkları Tina Brown’un bir fenomene dönüşmesi işte o yıllarda oldu. O günün dergicilik şablonlarına uymayan yepyeni bir kadro kurdu. Hiçbir gazetecilik klişesine taviz vermedi. Sıkıcı, mizahtan ve zekâdan yoksun dediği derginin her sayısına da tartışılacak fotoğraflar koymaya başladı.

Vanity Fair mucizesi

Ağustos 1991 kapağına koyduğu, Annie Lebovitz’in çektiği çıplak hamile Demi Moore fotoğrafı, dergicilikte bir dönüm noktası sayıldı. Vanity Fair’i 200 bin satış ve 12 sayfa reklamla devralmıştı Brown. 1992’de bıraktığında ise 1.2 milyon tiraj ve yılda 1440 sayfa ilan vardı. Vanity Fair’de bir mucize yarattı Brown. Ancak Vanity Fair’den sonra yaptığı hiçbir iş o yıllardaki başarıya yaklaşamadı.

New Yorker’da yapamadı

Patronu Si Newhouse, Brown’un isteği üzerine Conde Nast Grubu’na 1985’te katılan New Yorker’ı canlandırmak için Vanity Fair’i bıraktı. New Yorker, Brown için hep tartışmalı bir dönem oldu. Fotoğrafın tabu olduğu dergiye fotoğraf sokmak istedi. Dedikodunun alınmadığı sayfalara dedikodu sıkıştırdı. Dergiden üst üste istifalar oldu. 6 yıl sürdü New Yorker dönemi. Satışları 600 binlerden 800 binlere artırmayı başardı, ancak zararın önüne geçemedi. Brown’dan görevi devralan ve hâlâ yürüten David Remnick’in New Yorker’ı eski haline döndürmesi epey zaman aldı.

Başarısızlık yılları

Görkemli Conde Nast yıllarında New York’un sahibi haline gelmişti Brown. Conde Nast’tan ayrıldıktan sonra da New York’un çocukları Miramax’ın filmci kardeşleri Harvey ve Bob Weinstein ile ortak iş yapmaya karar verdi. Sonra onlara Hearst Yayıncılık da katıldı. Beraber Talk’u yarattılar. Talk, Vanity Fair’e benzeyen yeni dergi olacaktı. Önce en üst düzey 800 kişilik davetli listesiyle Özgürlük Heykeli’nin bulunduğu adada New York’un o güne kadar gördüğü en görkemli partiyi verdiler, sonra da büyük promosyon başlattılar. Dergi başlangıçta 700 bin satışa ulaştı, reklam bulamayınca battı. Ardından CNBC’de ünlüleri çağırdığı bir talk şov denedi. İki yıl süren program reyting sıkıntısı yaşadı. 2005’te de Prenses Diana’nın ölümünün 10’uncu yılında yayınlanmak üzere bir kitap teklifi alınca istifa etti. Kitap çıktıktan sonra çok satan listelerinde 2 hafta birinci kaldı. 2008’de Daily Beast projesi geldi. Ve Barry Diller’ı ikna ederek bu siteyi kurdu. Peki Brown’ın dediği gibi yeni bir iş mi bu? 2 yıllık bir internet sitesinin 77 yıllık bir dergiyle birleşiyor olması yeni bir şey. Washington Post, Slate’in sahibi. Ama Newsweek, Daily Beast’in sahibi olmayacak. Hatta tam tersine bir internet sitesi, bir dergiyi yutmuş olacak.

Partide tanıştığı film yapımcısından bir yazar yarattı

HİÇBİR zaman sıralı düşünmedi Tina Brown. İngiltere’den 1983’te yerlerde sürünen Vanity Fair dergisinin başına geçmesi için çağrıldığında da hiçbir zaman sıralı davranmadı. Dergiye ilk transfer ettiği kişiyle bir partide tanışmıştı. Kızının öldürülmesiyle ilgili davaları izlemek için California’ya gideceğini söyleyen bir film yapımcısına dergi için günlük yazmasını istedi. Ve o günlükler Amerikan dergiciliğinin en büyük suç hikâyesi yazarlarından birini yarattı: Dominic Dunne.

Şimdi ‘Krize ne uygun düşer’ diye kafa yoracak

KÖRFEZ Savaşı sırasında Tina Brown, derginin kapağından sarışın Marla Maples’ın fotoğrafını son anda çıkarıp esmer Cher’i yerleştirince sormuşlar, “Niye yaptınız” diye. “Körfez krizine bir esmerin daha uygun kaçacağını düşündük” demiş. Şimdi ekonomik krizde Newsweek’in kapağına neyin uygun düşeceğine kafa yoracak.

‘Yaşlı adamlarla arası her zaman iyi oldu’ diyorlar

TINA Brown’la ilgili bir yazıda “Yaşlı adamlarla her zaman iyi ilişkileri oldu” deniliyordu. Sunday Times’ın efsanevi genel yayın yönetmeni Harold Evans ile beraber olmaya başladığında 20’li yaşlarındaydı Brown. Evans 50 yaşında karısından ayrıldı. Brown 28 yaşındayken de evlendiler. Hâlâ birlikteler. Brown 57, Evans 82. Vanity Fair’in başına geçtiğinde daha 31 yaşındaydı ve şirketin bugün 83 yaşına gelen patronu Si Newhouse ağzının içine bakıyordu. Daily Beast işi için 68 yaşındaki Barry Diller’ı ikna etti. Yeni patronu ise 92 yaşındaki Sidney Harman oldu.

5 milyon ziyaretçi 2.4 milyon tiraj

NEWSWEEK dergisi, ağustos ayında derginin 1961’den beri sahibi olan Washington Post tarafından, borçları ve 1 dolar karşılığında Sidney Harman’a satılmıştı. Yayıncılık işine ilk defa giren Harman, dergi için bir formül aramaya başladı. Harman ve 2 yıldır yayın hayatında olan Daily Beast’in patronu, internet yatırımları yapan IAC Başkanı Barry Diller arasında varılan anlaşmaya göre, iki kurumun birleşeceği duyuruldu. Yayınların başına Daily Beast’i yapan Tina Brown’ın geçmesine karar verildi. 2008’de yayına başlayan Daily Beast’in aylık 5 milyon tekil ziyaretçisi var. Newsweek’in toplam 2.4 milyon tirajı bulunuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!