Turistik alt kat 922 kişiye hizmet veriyor. Üst kat ise 278 yolcu kapasiteli Business Class. Çocuklar için ise özel cam bölmeli oyun alanları yapılıyor. Feribotlarda
yemek salonu, kafe, bebek bakım odası ile yaşlı ve sakatlar için asansörler de bulunuyor.
5 DENİZ OTOBÜSÜ: İDO, 37.5 milyon dolara Singapur’da inşaa ettirdiği Avşa-Marmara-Bandırma, Mudanya-Gemlik-Esenköy hattında hizmete girecek olan 449 yolcu kapasiteli 30 deniz mili hız yapabilen beş deniz otobüsünü de 2007’de teslim alarak hizmete koyacak. İDO Genel Müdürü
Ahmet Paksoy, tüm yeni feribotların toplam 145
milyon dolara mál olacağını söyledi.
Ahmet Paksoy, özel tasarlanan feribotların Marmara Denizi şartlarına ve kötü hava koşullarına daha uygun olduğunu, engelli vatandaşlar için daha rahat seyahat olanağı sağladığını söyledi.
SEA & MİLES KARTI: İDO’nun bir diğer yeniliği de THY’nin
"miles & miles" kartının benzeri. Denizbank’la anlaşan şirket önümüzdeki günlerde
"sea & miles" uygulamasına geçecek. Paksoy’un, "
prestij projelerimizden" dediği kartlar, deniz yolunu kullananlara mil kazandırarak, bedava seyahat olanağı sağlayacak.
10 KAT FARK ATIYOR: Paksoy, 20 deniz otobüsü, 32 vapur ve 6 hızlı feribota sahip İDO’nun, araç parkı, yolcu ve araç kapasitesiyle dünyadaki en büyük rakibinden 10 kat büyük olduğunu vurguluyor. Şirketin 2005 cirosunun 300 trilyon lira. İlk kez kára geçen İDO’nun aktif
büyüklüğümüz 450 trilyon liraya ulaştı.
Geçtiğimiz yıl 54 milyon
dolar borç ödeyen şirketin, uzun vadeli 60 milyon dolar borcu var.