Honda'nın Başkanı: Türkiye olağanüstü

Güncelleme Tarihi:

Hondanın Başkanı: Türkiye olağanüstü
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 08, 1997 00:00

Haberin Devamı

Honda'nın Başkanı Nobuhiko Kawamoto, Capital Dergisi'nde yayınlanan söyleşisinde, Türkiye'nin ‘‘olağanüstü bir pazar’’ olduğunu söyledi. Kawamoto, ‘‘Biz Türkiye'nin bölgesel konumundan yararlanmak istiyoruz. Yani, ihracat üssü yapmayı planlıyoruz’’ dedi.

Japon sanayi devi Honda'nın Başkanı Nobuhiko Kawamoto, ‘‘Türkiye olağanüstü bir pazar’’ dedi. Aylık Capital Dergisi'ne değerlendirmelerde bulunan Kawamoto, Türkiye pazarı ile yakından ilgilendiklerini belirterek, Türkiye'yi ihracat ve ithalat üssü yapacaklarını açıkladı. Japonlar'ın en genç oto üreticisi olan Honda, 1996 yılındaki 44 milyon dolarlık cirosuyla Fortune'nun en büyük 500 şirket sıralamasında 46'ncılığa oturdu. Daha birkaç yıl önce dünya pazarında ‘‘ikinci küme oyuncusu’’ olarak değerlendirilen Honda, şimdi gerçek bir global üretici haline geldi. Bu yeniden diriliş öyküsünün mimarı ise şirketin başkanı Nobuhiko Kawamoto. Başkan Kawamoto, Capital'in Türkiye pazarı ile ilgili sorularını şöyle cevapladı:

Türk pazarını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türkiye'yi geçen yıl Anadolu-Honda'nın fabrika temelinin açılışında ziyaret ettim. Gelişmiş bir iş ortamı buldum. Gelişmeye istekli ve istikrarlı bir pazar... Türk ekonomisi gelişmiş ülkeleri yakalamaya çalışıyor. İşadamlarınız bu konuda hayli istekli. Zaten bu isteklilik bizim Türkiye'de yatırım kararı almamızda önemli rol oynadı. Türk otomobil tüketicisi ise çok bilinçli. Otomobillerde çeşitli özellikler istiyorlar.

Honda'nın Türkiye'ye ilişkin stratejisi nedir?

Şu anda fabrika henüz kuruluş aşamasında. Dolayısıyla spesifik bir ihracat planımız yok. Gelişmeler bunu belirleyecek.

Türkiye'deki yatırımınızı bölgesel konum açısından nasıl değerlendiriyorsunuz?

Bir kere Türkiye bölgesel konumu itibarıyla olağanüstü bir noktada. Bundan yararlanmanız lazım. Biz Türkiye'yi otomobil ihracatı ve ithalatı açısından iyi bir üs olarak görüyoruz.

Türkiye'deki fabrikanız üretim altyapısı olarak, örneğin Japonya'daki fabrikalarınızla aynı kalitede olacak mı?

Kaizen ve yalın üretim bizde bir standarttır. Biz bu sistemi her fabrikada aynı şekilde uyguluyoruz. Bu yüzden Türkiye'deki fabrikanın üreteceği ürünlerin kalitesinde hiçbir farklılık olmayacak.

Fiat, Renault gibi pazarın en eskileriyle nasıl rekabet etmeyi düşünüyorsunuz?

Biz şu anda sıfırdan başlıyoruz. Rekabet sonra gelecek. Amacımız önce pazarda ‘‘güven’’ duygusunu yerleştirmek ve müşteri tatmininde başarılı olmak.

Toyota Türk pazarına girdiğinde düşük fiyat politikası uygulamıştı. Sizin de böyle bir politikanız söz konusu olacak mı?

Toyota gibi, ürünlerimizi ucuza satacak kadar zengin değiliz. Bizim için önemli husus en yüksek kalitede ve makul fiyatta ürünler sunabilmek.

Türkiye'deki politik istikrarsızlıklar yatırımınızı ne ölçüde etkileyebilir?

Honda'nın bu konuda söyleyecek bir şeyi yok. Ama pazar ve ekonomi açısından bir sıkıntı görmüyorum.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!