‘Her şey 1 penny’ diye yola çıktı 125 yılda 14.4 milyar doları buldu

Güncelleme Tarihi:

‘Her şey 1 penny’ diye yola çıktı 125 yılda 14.4 milyar doları buldu
Oluşturulma Tarihi: Ekim 21, 2009 00:00

Polonya’dan İngiltereye göç eden Michael Marks’ın Leeds’te açtığı Marks Penny Bazaar, ‘Fiyatını sormaya gerek yok, her şey 1 penny” sloganını kullanıyordu. Daha sonra Thomas Spencer’ın ortaklığıyla Marks & Spencer ismini alan marka 125 yılda 14.4 milyar dolar cirolu bir deve dönüştü. Marks & Spencer, mağazada sigara yasağına ilk imza atan şirket olmuştu.

Haberin Devamı

POLONYA’dan İngiltereye göç eden aslında Belarus asıllı Michael Marks, Leeds’te ‘Fiyatını sormaya gerek yok, herşey 1 penny’ (İngiliz parasının 1 kuruşu) sloganıyla 1884’te Marks Penny Bazaar’ı açtığında bugün dünyada 900 civarında mağazası ve 14.4 milyar dolar cirosu bulunan perakende devi Marks & Spencer’ın temelini attı. Thomas Spencer ise sadece 10 yıl sonra Michael Spencer’ın ortağı olarak bu serüvene dahil oldu. Dünyanın en büyük perakende grupları arasında yer alan Marks & Spencer (M&S), bugün 40 farklı ülkede 75 binden fazla çalışanıyla faaliyet gösteriyor. M&S, 1959’da mağaza içerisinde sigara içilmesini yasaklayan ilk marka olarak bu alanda da öncü oldu. Pek çok ilke imza atan İngiliz marka tüm dünyada 125’inci yılını çeşitli etkinliklerle kutluyor.
İç giyimde otorite oldu
İç giyime ilk kez 1920’lerde giren M&S, ilk sütyenini 1926 yılında sattı.
1995’te makinede yıkanabilir balenli sütyenleri üretti.
Sadece İngiltere mağazalarında 6500 iç giyim danışmanı var.
İngiltere’deki kadın nüfusunun üçte biri M&S sutyen, yarısı M&S külot giyiyor.
Yılda 50 milyon adet külot satılıyor. Bu da dakikada 2 adet demek.
Tüm mağazalarında dakikada 45 sütyen satılıyor.
Ütüsüz teknolojinin temeli
Giysileri ve yeni kumaşları, önceden test etmek için, 1934 yılında kendi araştırma laboratuarını kuran, ilk perakendecidir.
1950’lerde, elbiselerde kullanılan pamuğa reçine eklenmesi ile ütü gerektirmeyen teknolojinin temelleri atılmış oldu.
Giysi çeşitlerinde kullanılan tüm renklerin, farklı tip kumaşlar üzerindeki duruşunu, 1950’lerin ortasında kurduğu M&S Renk Bankası’nda bulunuyor.
Araştırma laboratuarının “Çorap Bedenlerine Bilimsel Yaklaşım” adlı araştırmasını 600 kadın üzerinde 1957’de yılında yaptı ve süper naylon çorapların tüm dünyada üretime girmesini sağladı.
Minyon ve büyük beden
 İngiltere’de yaptığı araştırmada kadınların boy ortalamasının 1.68 olduğunu gören M&S, 1953’te minyon kadınlar için Petite koleksiyonunu çıkararak bir ilke daha imza attı.
 Büyük bedenler ilk olarak 1960’ta üretilmeye başlandı.
 İlk makinede yıkanabilir koyun yünü ve Shetland giysilerin üretimine 1972’de başladı.
Makinede yıkanabilir ilk takım elbiseyi 1987’de tanıttı.
 Kaçmaya dayanıklı çoraplarını
2007 yılında satmaya başladı.
Çorapta delik olduğu zaman, kaçmaya devam etmiyor.

Haberin Devamı

Türkiye’de dakikada 1 sutyen 2 külot satıyor

Haberin Devamı

MARKS & Spencer’a ilişkin Türkiye’den bazı çarpıcı rakamlar:
 Türkiye mağazalarını yılda 12 milyon kişi ziyaret ediyor.
  Türkiye mağazalarında dakikada 2 t-shirt satılıyor.
  Türkiye’de dakikada 1 sutyen ve 2 külot satışı gerçekleşiyor.
 Türkiye mağazalarında 130 içgiyim danışmanı var.
 Yılda, yaklaşık 2,5 milyon adet geri dönüşümden elde edilen poşet kullanılıyor.

Rus göçmenin markasını Rusya’ya bir Türk taşıdı

MARKS & Spencer’ı Türkiye’de temsil eden Fiba Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin, bir konuşmasında, “Rus asıllı Michael Marks’ın İngiltere’de kurduğu markayı Rusya’ya biz götürdük. Bir Türk götürdü” demişti. Fiba Holding Türkiye’nin yanı sıra Rusya ve Ukrayna’da da Marks & Spencer’ın faaliyetlerini sürdürüyor.

Haberin Devamı

Türkiye’de 35 bin anne ve çocuğa ulaşacak

Marks & Spencer 125. Yılında AÇEV ile sürdürdüğü işbirliği kapsamında 6 yılda 22 bin anne ve çocuğun eğitimine katkıda bulundu. Gelecek 3 ay içerisinde de 13 bin anne ve çocuğa daha eğitim desteği vererek yıl sonu itibarıyla 35 bin anne-çocuğun hayatına ışık tutmayı hedefliyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!