Hedefini 2.5 milyar liraya çıkardı, ortaklık için ‘daha fazla büyütürse’ şartı koydu

Güncelleme Tarihi:

Hedefini 2.5 milyar liraya çıkardı, ortaklık için ‘daha fazla büyütürse’ şartı koydu
Oluşturulma Tarihi: Aralık 24, 2010 00:00

Hızlı büyümesiyle dikkatleri üzerine çeken Koton, şu anda 520 milyon TL olan cirosunu 2015’te 2.5 milyar TL’ye, 74’ü yurtdışında toplam 259 olan mağaza sayısını da 700’e çıkarma hedefi koydu. Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, “Ortaklık istemiyoruz ama bizi büyütecek bir teklif gelirse, sıcak bakabiliriz. Hedefimiz 2014’te halka açılmak” dedi.

BÜYÜME hızıyla göz dolduran hazır giyim şirketi Koton, 2011 yılında yüzde 45 büyüme hedeflerken, 2015’e kadar gaza basarak devler ligine çıkmaya hazırlanıyor. Koton her yıl ortalama yüzde 30 büyüyerek, şu anda 520 milyon TL olan cirosunu 2015’te 2.5 milyar TL’ye, 74’ü yurtdışında toplam 259 olan mağaza sayısını da 700’e çıkarma hedefi koydu. Aynı yıl yurtdışı mağaza sayısı ise 300 olacak. 2010’da 49 mağaza açtıklarını belirten Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, “Şu anda Türkiye’de 54 şehirde, dünyada 24 ülkedeyiz. Hem bulunduğumuz ülke sayısını hem Türkiye’de yaygınlığını artıracağız. Belirlediğimiz hedeflere ulaşmak zor değil. Bunu gerçekleştirmek için pek çok proje ürettik” dedi.

Irak ve Mısır’a giriyor

Birkaç güne kadar Irak’ta mağaza açacak olan Koton, gelecek yıl yurtdışında 74 olan mağaza sayısının 100’ü geçmesini bekliyor. Böylece Türkiye’de açılacaklarla birlikte 2011’in 325 mağaza ile kapatılması hedefleniyor. Cironun da 750 milyon TL’ye çıkacağı hesaplanıyor. 2011 Mısır, Kuzey Afrika gibi yeni pazarlarla birlikte mevcut Körfez Bölgesi, Rusya ve Balkanlar’da varlığın güçlendirileceği yıl olarak belirlendi.

Kişiye özel moda dönemi

Yılmaz Yılmaz, iddialı büyüme hedeflerini tutturmak için geliştirdikleri projeleri şöyle özetledi: “Hakan Yıldırım ile swimwear’e (plaj giyim ve mayo) girdik. 500’den fazla parça var. Fun in the office ve fun at home (ofis ve evde eğlence) adı altında eğlenceli ürün ve aksesuvarlar çıkardık. iPod’u takıp uyuyabildiğiniz yastık, sapan-kalem gibi eğlenceli ürünler var. Ekonomik krizde evde vakit daha çok geçirilir diye homewear (ev giyim) yapmıştık. Şimdi insanların daha çok dışarı çıkacağını ve eğleneceğini düşünerek partywear (parti giyim) koleksiyonu yaptık. Moda haftasında bunu tanıtacağız. Herkes için moda değimi çok geride kaldı. Biz bulunduğumuz pazarlara, bireysel ihtiyaçlara göre koleksiyonları düzenleyeceğiz. Bunun yerine bireysel ihtiyaçlara uygun bireysel moda gibi iddialı bir işin altına giriyoruz. Uyguladığımız mağazalarda satışları yüzde 4 artıran Koton Radyo’yu da tüm mağazalara yaydık. İtalyan bir tasarımcıyla da anlaşmak üzereyiz. 3 yıl içinde daha büyük mağazalara sahip olacağız. Gelecek yıl çocuk ve büyük bedeni de deneyeceğiz.”

2014’te halka açılma planı

Yılmaz Yılmaz, 1988’de şirketi 2 bin dolar özsarmeye ile kurduklarını anımsatarak, büyümeyi kendilerinin gerçekleştireceğini, franchise kanalının bu noktada önemli bir katkı sağladığını vurguladı. Gelen ortaklık tekliflerini dinleyeceklerini ancak planlarının 2014’te halka açılmak olduğunu söyleyen Yılmaz, “Ortaklık istemiyoruz ama bizi bundan daha çok büyütecek bir teklif gelirse sıcak bakabiliriz” dedi.

Yunan pazarlamacı Binbir Gece’nin Onur’unu istedi

ATİNA’da üçüncü mağazayı açmak için yer baktıklarını belirten Yılmaz Yılmaz, “Nasıl pazarlama yapalım diye birine danıştım. Bana ‘Onur’u getirin’ dedi. Anlamadım ama sonra öğrendim ki Binbir Gece’nin Onur’unu istemişler. Türkiye çevresinde pek çok ülke tarafından dikkatle izlenen, takip edilen bir noktaya geldi” dedi.

Türk malı değil, Türk markası devri geliyor

TÜRKİYE’nin üretim ekonomisinden marka ekonomisine, servis ekonomisine geçtiğini dile getiren Yılmaz Yılmaz, “Orta sınıf güçlendi. Made in Turkey (Türk malı) yerine artık Türk markası dönemi doğuyor. Ülkelerin imajlarında çıkardıkları markaların büyük önemi var. Yurtdışından buraya gelen markalar da her alanda güçlü Türk rakiplerle karşılaşıyorlar” dedi.

Fiyatlar artıyor ama kâr marjını düşürüp zam yapmayacak

TÜRKİYE’nin 2010 yılını gayet iyi geçirdiğini vurgulayan Yılmaz Yılmaz, şu değerlendirmeyi yaptı: “Çin’de maliyetler arttı. Bu Türkiye’yi yeniden üretimde tercih edilen ülke haline getirdi. Konfeksiyon ihracatında Türkiye yine öne çıkacak. Çin’de fiyatlar yüzde 20-30 artınca Türkiye’de de fiyatlar yakalanır hale geldi. Dünyada perakende fiyatları artacak ama biz Koton olarak fiyat artışına gitmeyeceğiz. Biz fiyat artışı yerine kâr marjımızın düşmesini tercih ettik.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!