Hedef ‘su’dan unicorn çıkarmak... Online su siparişi ile başladılar, şimdi milyar dolarlık şirket olma yolundalar

Güncelleme Tarihi:

Hedef ‘su’dan unicorn çıkarmak... Online su siparişi ile başladılar, şimdi milyar dolarlık şirket olma yolundalar
Oluşturulma Tarihi: Eylül 05, 2022 07:00

2015 yılında kurulan BiSU, damacana su ile başlayan yolculuğunu temel tüketim ürünleriyle farklı bir boyuta taşıdı. Bu önemli hamleyle 2022’nin ilk 8 ayında 10 katlık bir ciro büyümesi elde ettiklerini ifade eden BiSU Kurucu Ortağı ve CEO’su Ergin Üner, “Hedefimiz Türkiye’nin ilk 10 unicorn’undan biri olmak. Bugün Türkiye genelinde 100 depoya ulaştık. Amacımız birkaç yıl içerisinde 1000 depoya, istihdamda ise 10 binden fazla çalışana ulaşmak” dedi.

Haberin Devamı

Pandemiyle birlikte değişen tüketim alışkanlıkları e-ticareti hiç olmadığı kadar popüler hale getirdi. Tüketicinin talebiyle birlikte yeni girişimler peş peşe geldi, mevcut girişler fark yaratmak için yarışa girdi. 2015 yılında, aynı zamanda çocukluk arkadaşı olan Ergin Üner ve Ozan Alptekin tarafından kurulan BiSU da online alışverişi ucuza getirmenin formülünü bularak öne çıktı. Su ile başlayan yolculukta ürün gamını da genişleten marka şimdi unicorn olmayı hedefine koydu.

NASIL DOĞDU?

Su siparişinin sürekli olarak tekrarlanmasından yola çıkan Ergin Üner ve Ozan Alptekin, ilk etapta buzdolabının üzerine konulacak teknolojik bir ‘akıllı düğme’ ile bu fikri hayata geçirmeyi düşünür. O dönemde Amazon ve Flic gibi ünlü teknoloji firmalarının ortaya koydukları benzer ürünlerin maliyeti cihaz başına 10 doları bulunca bu fikir rafa kaldırılıyor. Nihai fikrin Ozan Alptekin tarafından gelen bir telefonla yeniden canlandığını anlatan Ergin Üner, “23 Mart 2015’te, Ozan saat 06:30’da beni Stokholm’den aradı. ‘Neden bu akıllı düğmenin sanal versiyonunu yapmıyoruz’ dedi. Fikir olarak çok aklımıza yattı. Bundan sonraki bir hafta boyunca, engelleri, zorlukları düşündük. Her bir zorluğun üstesinden gelebileceğimize inandığımız gün de BiSU’yu kurmaya karar verdik” dedi.

Haberin Devamı

Hedef ‘su’dan unicorn çıkarmak... Online su siparişi ile başladılar, şimdi milyar dolarlık şirket olma yolundalar

İlk günlerde sadece bayilere su siparişi yönlendiren bir pazar yeri uygulaması olarak yola çıktıklarını söyleyen Ergin Üner, “Su Türkiye’de evlere en çok giren ürünlerden. Ama tüketicilerin aldıkları ürünleri karşılaştırabilecekleri bir platform o dönemde yoktu. Ayrıca tüketici sadece kapıda nakit para ödeyerek su alabiliyordu. Biz kapıda kredi kartıyla ödemeyi da pas geçerek, tüketicilerin hayatına ilk kez online ödemeyi soktuk” dedi.

VERİMLİLİK MODELİ

Damacana suyun ardından, içecek gruplarını portföylerine eklediklerini ifade eden Üner şöyle devam etti: “Bugün geldiğimiz noktada, damacana su ve farklı içecek grupları dışında, temel ihtiyaç ürünlerini de haftanın 7 günü saat 24:00’e kadar, 30 dakika içerisinde toptan fiyatına tüketiciye ulaştıracak bir iş modelimiz var. Tüm bu modeli verimlilik üzerine kurarak, online alışverişi ucuza yaptırabilmenin yolunu bulduk. Tüketiciye çoklu paketlerde ve ekonomik boylarda sunduğumuz ürünlerle onları taşıma derdinden kurtarırken, aynı zamanda onlara tasarruf imkânı sunuyoruz. Maden suyunu 24’lük pakette aldığında ona çok daha ucuza mal oluyor. Maden suyunu taşımak zorunda kalmıyor, bozulan bir ürün olmadığı için de evinde saklayabiliyor. Ve marketlere göre daha az bir ücret ödüyor.”

Haberin Devamı

ADIM ADIM BÜYÜME

BiSU, Türkiye’de 100 depoya ulaştı. Pandemi döneminde üç kat büyüdüklerini, asıl büyüme performansını ise bu yıl içinde gösterdiklerini belirten Üner, ”Yılın ilk 8 ayında, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre ciroda 10 kat artış sağladık. Amacımız birkaç yıl içerisinde, farklı illerde toplam 1000 depoya, istihdamda 10 binden fazla çalışana ulaşmak. Bu iş modelini farklı coğrafyalarda da test etmek istiyoruz” dedi. 2021’de 50 milyon değere ulaştıklarını, 2022 4. çeyrek için de 100 milyon dolar değerleme üzerinden ön anlaşma yaptıklarını belirten Üner, “2023 ilk çeyrek için hedefimiz 250 milyon değere ulaşmak. Tüm bu planlar çerçevesinde şu an yıllık 1 milyar TL ciroya koşuyoruz” şeklinde konuştu. Markasının hedefi ise unicorn (milyar dolarlık) şirket olmak... Üner, yakın gelecekte 1 milyar dolarlık değere ulaşarak Türkiye’nin ilk 10 unicorn’undan biri olmayı hedeflediklerini söyledi.

Haberin Devamı

Hedef ‘su’dan unicorn çıkarmak... Online su siparişi ile başladılar, şimdi milyar dolarlık şirket olma yolundalar

 

26 MİLYON ÇOCUĞA DOKUNDU

Bugün 340 araçlık bir filoyla evlere servis gerçekleştirdiklerini söyleyen Ergin Üner, “Bu filonun yüzde 25’i elektrikli araçlardan oluşuyor. Bunun yanında UNICEF ile çok anlamlı bir işbirliğimiz var. Bu işbirliği kapsamında, BiSU üzerinden verilen her siparişte, 1 çocuğun 1 günlük su ihtiyacını karşılıyoruz. Bu yolla, bugüne kadar hayatına dokunduğumuz çocuk sayısı 26 milyonu aştı” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!