‘Hassas diş’ turuna çıkacak, 1 milyon numune dağıtacak

Güncelleme Tarihi:

‘Hassas diş’ turuna çıkacak, 1 milyon numune dağıtacak
Oluşturulma Tarihi: Kasım 19, 2009 00:00

Diş hassasiyetine karşı geliştirdiği diş macununu piyasaya sunan Colgate, 20 Kasım’dan itibaren Mobil Klinikler ile ülke çapında 1 milyon numune ürün dağıtımı yapacak. Colgate Palmolive Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Pura, “Türkiye’nin yüzde 31’i diş hassasiyeti sorunu yaşıyor” dedi.

DÜNYADA ağız bakım kategorisinde yüzde 45 paya sahip olan Colgate, diş hassasiyetine karşı geliştirdiği diş macununu Singapur, İngiltere ve Tayland’dan sonra Türkiye’de piyasaya sundu. 20 Kasım’dan itibaren Mobil Klinikler ile diş hassasiyeti hakkında eğitim verecek olan Colgate, ülke çapında 1 milyon numune ürün dağıtımı yapacak. Colgate, ilk olarak İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyükşehirlerde 50 bin kişiye uygulamalı olarak eğitim vermeyi hedefliyor. Colgate Palmolive Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Pura, Türkiye’de diş hassasiyeti sorunu yaşayanların oranının yüzde 31 olduğunu belirterek, “Bu sorunu yaşayanlar, endişe duyuyorlar ama tedavi için uğraşmıyorlar. Bu konuda halkın eğitilmesi gerekiyor. Colgate diş hassasiyeti için eğitim seferberliğine başlıyor” dedi.

Dünyada yüzde 57

Diş sızlaması olarak hissedilen diş hassasiyetinin, sıcak-soğuk-tatlı ve ekşi yiyecek ve içeceklerin neden olabileceği bir durum olduğunu belirten Ahmet Pura, diş hassasiyetinin dünya nüfusunun yaklaşık yüzde 57’sinde görüldüğünü söyledi. Türkiye’de 35-44 yaş grubunda ise rahatsızlığın görülme oranının yüzde 38’e çıktığını ifade eden Pura, şunları söyledi: “Türkiye’de diş hassasiyeti ürünlerinin pazar payı hala yüzde 19. Colgate, diş hassasiyeti problemine patenti kendisine ait olan Pro-Argin teknolojisi ile geliştirilen Colgate Sensetive Pro-Relief ile yanıt vermeyi amaçlıyor. Pro-Relief, dişin içerisindeki sızlamaya sebep olan dentin tübüllerini tıkayarak hava geçisini engelliyor. Böylece diş hassasiyetine 1 dakika uygulama anında ve günde 2 kez fırçalama ile kalıcı çözüm sunuyor.”

Gönüllü diş hekimleri

Ahmet Pura, Colgate’in düzenlediği sosyal sorumluluk projelerinden de söz ederek, Bilecik projesiyle bölgedeki çocuklarda 5 yıl içinde çürük görülme oranının yüzde 81 azaldığını aktardı. ‘Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler’ projesinde 1.1 milyon öğrenciye ulaştıklarını kaydeden Pura, yıl sonunda 1 milyon 250 bin, 2011 sonunda da 2.5 milyon öğrenciye ulaşacaklarını dile getirdi. Ağız Sağlığı Haftaları projesinde ise gönüllü diş hekimlerinin ücretsiz diş bakımı yaptığını belirten Pura, “2009’da gönüllü diş hekimi sayısı 5 bin 688’e, üniversite sayısı da 18’e ulaştı” diye konuştu.

Kişi başı tüketim 109 gramda kaldı

BU yılın ilk 9 ayında diş macunu pazarının yüzde 13, diş fırçası pazarının da yüzde 10 büyüdüğünü söyleyen Ahmet Pura, şu bilgileri verdi: “Türkiye’de kişi başı diş macunu tüketimi 109 gramda kalıyor. İspanya’da tüketimin 340 gram olduğuna bakarsak, kişi başı tüketimin medeniyet ölçüsü olan 150 grama çıkması gerekiyor. Dünyada pazarın büyüklüğü ise 33 milyar dolara ulaşıyor.”

Türkiye’nin yüzde 19’u dişini hiç fırçalamıyor

Her 2 kişiye bir diş fırçası düşüyor.
Her 10 kişiden 6’sı çürük problemi yaşıyor.
Nüfusun yüzde 11’i düzenli olarak diş hekimine gidiyor.
Yüzde 66’sı son 2 sene içinde hiç diş hekimine gitmemiş.
Nüfusun yüzde 19’u dişini hiç fırçalamıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!