Godiva seddi

Güncelleme Tarihi:

Godiva seddi
Oluşturulma Tarihi: Ocak 28, 2017 21:55

Yıldız Holding’in bünyesine girdikten sonra cirosunu katlayan ve mağaza sayısını 750’ye çıkaran dünyaca ünlü lüks çikolata markası Godiva, Çin’i hedef pazarlar arasına aldı. Çin’de 23 şehirde 107 mağazaya ulaştıklarını anlatan Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, “2017’de Çin’de her hafta bir mağaza açmayı hedefliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

YILDIZ Holding bünyesine geçtikten sonra, özellikle Japonya, Çin ve Ortadoğu’da hızla büyüyen dünyanın en ünlü premium çikolatası Godiva, Çin’deki 107’inci mağazasını açtı. 1926 yılında Belçika’da kurulan ve Yıldız Holding satın aldığında 510 milyon dolarlık cirosu bulunan Godiva’nın, 8 yıllık sürede cirosu yaklaşık 1 milyar dolara ulaştı. Şirketin mağaza sayısı ise 750’ye çıktı. Çin’de her hafta yeni bir mağaza daha açarak 2017 sonunda 150’den fazla mağazaya ulaşmayı hedeflen Godiva’nın yeni stratejilerini Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker anlattı.

DAHA FAZLA HARCIYORLAR

“Çin nüfusu gençleşiyor, satın alma güçleri artıyor” diyen Murat Ülker, şu bilgileri verdi: “2020’de Çin’in şehirleşme oranının yüzde 60’a varacağı ve bu oranın da yaklaşık 850 milyon insana tekabül etmesi öngörülüyor. Nüfus gençleşiyor, harcama gücü ve refah seviyesi hızla artıyor. Harcama gücündeki artışın en fazla 35 yaş ve altı genç nüfustan gelmesi bekleniyor. Dijitalleşme son derece süratli bir şekilde günlük hayatın her alanına girmiş bulunuyor. E-ticaret hali hazırda çok önemli bir kanal; yakın gelecekte toplam tüketim büyümesinin yüzde 42’sini oluşturacak. Diğer ülkelerde e-ticaret bir alışveriş şekli iken, Çin’de bu bir yaşam biçimi olmuş durumda. Çin’de şehirli orta sınıfın yükselişini görüyoruz. Gelişen ekonomiye bağlı olarak, daha sofistike, bilinçli bir nüfus oluşuyor. Tüketici alışkanlıklarının da değiştiğini görüyoruz. Yeni popülasyon, eğlence, keyif ve seyahate daha fazla vakit ayırıyor; özgün deneyimler ve kendi lüksünü arıyor.”

Haberin Devamı

Godiva seddi

AMBALAJA YATIRIM

Premium çikolata piyasasının Çin’de nispeten yeni olduğunu belirten Murat Ülker, şöyle devam etti: “Premium çikolata Çin’de prestij bir hediye olarak görülüyor. Çin pazarına özel yeni ürünler ve ambalaj tasarımları geliştiriyoruz. Bunun en önemli amacı kaliteli ve prestijli bir marka olma algısını arttırmak. Özellikle tüketicilerin alışık oldukları ve sevdikleri meyve tatlarını Godiva çikolatası ile birleştiriyoruz. Godiva, çikolata haricinde çikolatadan üretilen diğer yeni ürünler ile de hedef kitlesinin daha yaygın olmasını sağlıyor. Bunun en güzel örneklerinden biri de 2014’te lansmanı yapılan dondurma. Bu sayede hem mağaza trafiği arttı hem de genç hedef kitle sayısı.”

Haberin Devamı

ÇİKOLATA ŞEFİ 20 YILDIR ASYA’DA

GODIVA’nın Uzakdoğu bölgesinden sorumlu Belçikalı çikolata şefi Philippe Daue da Şanghay’da bulunuyor. Daue, son 20 yılını Asya’da geçirdiği için Asya lezzetleri konusunda çok güçlü bir bilgiye sahip. Yeni lezzetler oluştururken tutkusu ve çikolata uzmanlığını yansıtıyor. Godiva’nın ana şeflerinden Philippe Daue, Çin’deki yolculuğunu şöyle özetliyor: “Godiva tüm dünyada premium çikolatada marka bilinirliği en yüksek marka. Japonya’da marka bilinirliği yüzde 90’larda. Bu rakama çok yakın zamanda Çin’de de ulaşmayı planlıyoruz. Başarı sadece markayı Çin’e getirmekle olmuyor; yerel kültüre ve Çin pazarına uygun olacak şekilde uyarlıyoruz. Çikolata burada farklı içeriklerle hazırlanıyor.”

Haberin Devamı

CİRO HEDEFİ 300 MİLYON $

YILDIZ Holding’in Godiva’yı satın alana kadar Çin pazarının şirketin radarında olmadığını belirten Murat Ülker, şöyle konuştu: “Yıldız Holding yönetiminde, ülkedeki ilk iki Godiva mağazasını 2009 yılında açtık. Marka çok sevildi; 2010-12 arasında 28 mağaza açıldı. Çin’de 20 çalışanımızla başlayan bu yolculuk, şu an 800 çalışanımızla devam ediyor. Satışlar 2016’da 54 milyon dolar olarak gerçekleşti; 2020’de bu rakamın 300 milyon dolara ulaşmasını hedefliyoruz. Ayrıca, 2020 yılına kadar hedefimiz; Çin’de 44 şehirde 300 mağazaya ulaşmak. E-ticaret ve kurumsal satış konularında da büyük fırsatlar bekliyor. Şu anda Çin’deki 300 şehre e-ticaret üzerinden ürün gönderebiliyoruz. Satışlarımızın yüzde 30’u da e-ticaretten geliyor.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!