Ghosn, ‘mutlu değilim’ mesajı verdi, Nissan Türkiye, Avrupa 5’inciliği için kolları sıvadı

Güncelleme Tarihi:

Ghosn, ‘mutlu değilim’ mesajı verdi, Nissan Türkiye, Avrupa 5’inciliği için kolları sıvadı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 25, 2011 00:00

Nissan CEO’su Carlos Ghosn’un “Türkiye’de satışlardan mutlu değilim. Yatırım kaçınılmaz” mesajıyla düğmeye basan Japon şirket, pazara yüklenme kararı aldı. Nissan Türkiye Genel Müdürü Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, “Kısa sürede 3 kata yakın büyüyüp yıl sonunda 20 binin üzerinde satış hedefliyoruz. 2010’da Avrupa’da 13’üncülükten 7’inciliğe bu yıl ise 5’inciliğe yükseleceğiz” dedi.

Haberin Devamı

/images/100/0x0/55ea0e42f018fbb8f8680d5a

RENAULT-Nissan ittifakının Başkanı ve CEO’su Carlos Ghosn’un ekim ayında Paris Otomobil Fuarı’nda, “Türkiye’nin artan önemine rağmen Nissan’ın bu pazardaki payından mutlu değilim. Türkiye’de yatırım kaçınılmaz” mesajı vermesinin ardından Japon marka Türkiye’de hem iç pazar, hem de üretim için düğmeye bastı. Türkiye’de üretim için fizibilite çalışmaları yapan ve Oyak’tan ortaklık teklifi alan Nissan, iç pazarda büyümek içinde Türkiye’deki operasyonuna destek vermeye başladı. 2010 yılında Türkiye’de satışlarını yüzde 85 artırarak 13 bin 500 adede çıkaran, bu yılın ilk 6 ayında da yüzde 120’lik büyümeye imza atan Nissan, en çok otomobil satan ilk 10 marka arasına girdi.

Haberin Devamı

Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, kısa bir süre önce Türkiye operasyonunun Japonya’ya bağlandığını ve önemli destek almaya başladıklarını belirerek, “Bunda kuşkusuz Ghosn’un açıklamasının da etkisi var. Sonuçta Nissan’ın radar ekranına girdik” dedi. Sahip oldukları modellerle iç pazarın yüzde 21’ine hitap etmelerine rağmen yıl sonunda 20 bin adetlik satışı çok rahatlıkla aşacaklarını kaydeden Sancaktaroğlu, 6 ayda sattıkları 8 bin 600 adet aracın bile 2009 yılı toplamının üstünde olduğunu belirtti.

Qashqai fenomen model oldu

Sancaktaroğlu, şöyle devam etti: “Nissan Avrupa’da 24’ten fazla model satarken, biz Türkiye’de 8-9 modelle faaliyet gösteriyoruz. Buna rağmen Nissan’ın Avrupa ortalaması olan 3-3.5’lik pazar payına ulaştık. Hedefimiz yıl sonunu yüzde 3’lük pazar payıyla kapatmak. Özellikle crossover modelimiz Qashqai Türkiye’de fenomen haline geldi. Bu yıl sadece bu modelden 11 bine yakın satmayı planlıyoruz. Diğer bir başarılı modelimiz ise Juke oldu. Juke talebi öyle arttı ki, Japonya’dan 1500 adet ek araç istedik. Yıl sonunda bu araçtan da 5 bin 500 adet satacağız. Yeni Micra’yla birlikte satışlarımızın yüzde 95’i bu 3 modelden oluşuyor.”

Haberin Devamı

40 bin adetlik satışa ulaşırız

Son 3 yılda Türkiye’nin en hızlı büyüyen markası olduklarını kaydeden Sancaktaroğlu, yüzde 1.5’lik pazar paylarının ve yılda 6-7 bin adetlik satışlarının bugün 20 binlerin üstüne koştuğunu söyledi. Sancaktaroğlu, şöyle konuştu: “Yıl sonu itibariyle 2 yılda yüzde 170’in üzerinde büyüyeceğiz. Bu satışlara Türkiye için büyük önem arzeden hafif ticari ve sedan otomobil olmadan ulaşmak başarı. 2012’de 25 bin adedin üstünde bir satış planlıyoruz. Eğer Japonya’yla fiyatta orta yol bulup, bu iki segmentteki modelleri de getirirsek satışlarımız 40 bin adede çıkar.”

Avrupa 5’incisi olacak

2011 yılında Türkiye’nin en çok satan 10 otomobil markası arasına isimlerini yazdırdıklarını kaydeden Sancaktaroğlu, 13-14’üncü sıradan kısa sürede bir üst lige çıktıklarını ifade etti. Sancaktaroğlu, “Avrupa’da en çok Nissan satan 13’üncü ülkeyken 2010 yılında 7’inciliğe yükseldik. Bu yıl ya 5 ya 6’ncı büyük ülke konumuna yükseleriz” dedi. Sancaktaroğlu, büyüme hızında da ise Avrupa’da birinci tüm dünyada ise ilk 3 ülkeden biri olduklarını söyledi.

Haberin Devamı

Üretim olacaksa bu hafif ticari olmalı

NİSSAN Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, Japon markanın Türkiye’de yatırımına ilişkin detayları bilmediklerini, ama ortada bir fizibilite çalışmasının olduğunu kaydederek, “Nissan’ın Türkiye’de yatırıma geleceğine ilişkin açıklamalar ve haberlerin satışlara direkt bir etkisi yok. Ama marka bilinirliğini artıran bir etken. Eğer Nissan, Türkiye’de yatırım için düğmeye basarsa bu benim kişisel görüşüm hafif ticari üretim olmalı. Çünkü bu sınıfta hem Türkiye’de iç pazar var hem de Avrupa’ya ihraç etme şansı bulunuyor. Aksi durumda sedan bir araç üretildiğinde ihraç ülke sayısı çok fazla değil” diye konuştu.

Haberin Devamı

Leaf, 2012 yılında da Türkiye’ye gelmeyecek

NİSSAN’ın geçtiğimiz yıl ilk olarak Japonya’da ardından da bu yıl başında Amerika’da satışa sunduğu yüzde 100 elektrikli model Leaf’i Türkiye’ye 2012 yılında da getirmeyeceklerini kaydeden İlkim Sancaktaroğlu şunları söyledi: “Elektrikli araçlar için altyapı ve sübvansiyon çok önemli. Hükümet ÖTV’yi yüzde 3’e çekti ama biz henüz bu araç için daha erken olduğunu düşünüyoruz. Bu kararda Renault’un etkisi yok. Bu konuda iki şirket bağımsız hareket ediyor.”

2. el otomobil fırsatları için tıklayın

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!