Ford: Gölcük’te muhteÅŸem araç yaptık, yatırıma devam ederiz

Güncelleme Tarihi:

Ford: Gölcük’te muhteşem araç yaptık, yatırıma devam ederiz
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 13, 2005 00:00

Ford, tiraci araç modeli Transit’in 40’ıncı yılını Ford Otosan Gölcük’teki tesislerinde kutladı. Ford Avrupa BaÅŸkanı John Fleming, Gölcük’teki tesislerin Transit’in Avrupa’daki üretim üslerinden biri olduÄŸunu belirterek, Türkiye’de yatırım yapmaya devam edeceklerinin de iÅŸaretini verdi.FORD Avrupa BaÅŸkanı John Fleming, Ford Transit’in 40’ıncı yaşını kutlamak için Türkiye’den daha iyi bir yer olmadığını belirterek, ‘Türkiye’ye yatırım yapmaya devam edeceÄŸiz. Ä°lk etapta kapasitemizi 240 binden 250 bine çıkaracağız’ dedi. Ford’un ilk kez 1965 yılında pazara sunduÄŸu hafif ticari aracı Ford Transit’in 40’ıncı yılı Ford Otosan Kocaeli (Gölcük) Fabrikası’nda düzenlenen bir törenle kutlandı. Ford Avrupa BaÅŸkanı John Fleming, Koç TopluluÄŸu’yla ortaklıklarının yıllar geçtikçe daha da güçlendiÄŸini belirterek, ‘İşte bu güçten, bir baÅŸka muhteÅŸem araç doÄŸdu. O da Ford Transit Connect’ dedi. 5 MÄ°LYONUNCU TRANSÄ°T: Önümüzdeki günlerde 5 milyonuncu Transit’in Ä°ngiltere Southamton’da banttan indirileceÄŸini belirten Fleming, ‘Bugün, Ä°ngiltere’deki Southampton ile birlikte Kocaeli, Transit’in Avrupa’daki baÅŸlıca üretim üssü olmuÅŸtur. Koç ekibi, en son teknolojinin kullanıldığı bu tesisteki çalışanlarıyla ile birlikte profesyonellikleri ve kaliteye baÄŸlılıkları ile ün kazandı’ diye konuÅŸtu. Transit’in Türkiye’de 1967 yılından beri üretildiÄŸine iÅŸaret eden Fleming, ‘Ancak bu üretim daha çok yerli pazar içindi. Kocaeli’nde ÅŸu anki modelimizin üretimine geçilmesiyle 2001 yılında bu durum deÄŸiÅŸmiÅŸ oldu’ dedi. Fleming, 40 yıl önce Transit’in pazara yeni standartlar getirdiÄŸini belirterek, şöyle devam etti: ‘Tüm dillerde Transit, dayanıklılık ve çok yönlülük anlamına geliyor. Aslında, Transit birçok ülkede o kadar iyi tanındı ki minibüs tipi ticari araçların genel adı haline geldi.’YATIRIMA DEVAM: Fleming, Türkiye’de ticari araç pazarının uzun vadede daha da büyüyeceÄŸini düşündüklerini söyledi. Türkiye’ye yatırım yapmaya devam edeceklerini vurgulayan Fleming, yeni modellerin söz konusu olup olmayacağı konusunda ise ÅŸunları söyledi: ‘Her zaman yeni modellerin üretimini planlıyoruz ama bu modellerin ne olacağı ve ne zaman üretime geçeceÄŸini kendi aramızda konuÅŸmadık. Åžu anda 240 bin olan kapasiteyi kısa vadede 250 bin adede çıkartmayı hedefliyoruz. Buradaki kapasitenin arttırılması ise bazı faktörlere baÄŸlı. Ä°leride böyle bir geliÅŸme olursa açıklarız.’AB İÇİN ARKANIZDAYIZ: Fleming, Ford olarak Türkiye’nin Avrupa BirliÄŸi (AB) ile iliÅŸkilerini desteklediklerini de belirterek, ‘AB’ye üyelik konusu politik ve ekonomik tartışma konusudur. Bizim kiÅŸisel görüşlerimizi soracak olursanız, Türkiye AB’ye üye olmalıdır’ dedi. Koç’un Amiral Gemisi Ford’un üretim üssüKOÇ Holding CEO’su Bülend Özaydınlı ise 77 yıllık Ford-Koç iÅŸbirliÄŸinin 1997 yılından sonra çok daha güçlü ÅŸekilde geliÅŸmesinin doÄŸal bir sonucunun yaÅŸandığını belirtti ve şöyle konuÅŸtu: ‘Bu süre içerisinde pek çok baÅŸarı yaÅŸanmıştır. Henüz 3 ay once Ford Otosan’ın ürettiÄŸi 1 milyonuncu aracın banttan indirilmesini kutladık. Ford Otosan ilk üretime baÅŸladığı 1969 yılından bu yana tam 550 bin adet Ford Transit üretmiÅŸ. Transit ailesinin en küçük üyesi olan Transit Connect’in üretim adeti ise 230 bin adet. Ford Avrupa’nın 40’ıncı yılında ulaÅŸtığı rakam ise 5 milyonuncu Ford Transit olacak. Ford Otosan sadece Koç Grubu için deÄŸil, Ford Avrupa için de önemli bir üretim üssüdür. Koç’un Amiral Gemisi olmaya devam edecektir.’Yabancı sermayede sorun görmüyorumBAÅžBAKAN Yardımcısı Abdüllatif Åžener’in yabancı sermayenin sınırlandırılabileceÄŸi ÅŸeklindeki açıklamasına iliÅŸkin olarak Bülend Özaydınlı, ‘Bazı açıklamaların yanlış yorumlandığı düşüncesindeyim. Türkiye uzun yıllardır yabancı sermayeye ihtiyaç duyan bir ülkedir’ dedi. Özaydınlı şöyle devam etti: ‘Türkiye’deki sermaye yetersizdir, iÅŸsizlik sorunu vardır. Ayrıca, cari açık sorunlarımız da bulunmaktadır. Bu nedenle Türkiye’nin ciddi ÅŸekilde sermayeye ihtiyacı vardır. Bırakın yabancı sermayeyi sınırlandırmayı daha fazlasını çekmemiz lazım. Öyle sanıyorum ki özelleÅŸtirmelerin bazılarındaki yabancı payıyla ilgili bazı görüşler tartışıldı ama genel olarak yabancı sermayenin giriÅŸiyle ilgili bir sorun olduÄŸunu düşünmüyorum.’Durak: Toplam pazar daralır ticari araç satışı aynı kalırFORD Otosan Genel Müdürü Turgay Durak, pazardaki daralmaya iliÅŸkin bir soru üzerine ÅŸunları söyledi: ‘İlk 6 ayda toplam pazar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15 geri kaldı. Yılın ikinci yarısında da özellikle binek otomobildeki geri kalma devam edecek. Ticari araç pazarı ise geçen yıla benzer rakamlarla yılı tamamlayacak. Unutmamalıyız ki, 2004 otomotivde rekorların kırıldığı bir yıldır.’ Otokar 88 milyon dolarlık zırhlı araç ihraç edecek OTOKAR Otobüs Karoseri Sanayi A.Åž., toplam 88.4 milyon dolarlık ihracat baÄŸlantısı yaptı. Otokar’dan Ä°MKB’ye gönderilen açıklamada, çeÅŸitli tiplerde 573 adet 4x4 Otokar Zırhlı personel taşıyıcı ve 27 adet 4x4 taktik arazi aracı ile bu araçların yedek parçaları ve eÄŸitimlerinin yurtdışına toplam 88.4 Milyon dolar bedelle satışı konusunda ihracat baÄŸlantısının kesinleÅŸtirildiÄŸi bildirildi. Teslimatların 2005 yılının son çeyreÄŸinden baÅŸlayarak 2006 yılı sonuna kadar çeÅŸitli partiler halinde gerçekleÅŸtirilmesi planlanıyor. SipariÅŸ ile ilgili olarak Otokar Genel Müdürü Kudret Önen, ‘Bu, bugüne kadar ihracat alanında tek anlaÅŸma ile aldığımız en büyük savunma sanayii sipariÅŸi. Otokar, 1990’lı yıllardan bu yana çeÅŸitli tiplerde 1400 adet civarında taktik tekerlekli zırhlı araç imal etti. Bu sipariÅŸ ile geçmiÅŸ 15 yılda gerçekleÅŸtirdiÄŸimiz imalatın yarısını bir buçuk yılda üretmiÅŸ olacağız. 2006 yılı sonuna kadar zırhlı araç imalat bölümümüz ayda yaklaşık 40 araç üretecek’ dedi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!