‘Falcı’ için Yunanistan dahil 10 ülke sıraya girdi

Güncelleme Tarihi:

‘Falcı’ için Yunanistan dahil 10 ülke sıraya girdi
Oluşturulma Tarihi: Haziran 03, 2012 00:00

Nestle Türkiye İcra Kurulu Başkanı Reinhold Jakobi, tüm üretim aşamaları Nestle Türkiye’de gerçekleştirilen hazır Türk Kahvesi ‘Falcı’nın çok başarılı olduğunu belirterek, “Falcı şu anda Türkiye’de, hazır Türk kahvesi kategorisinde yüzde 30 paya ulaştı. Hatta o kadar başarılı oldu ki, 10 ülkeden talep var. Üretim kapasitemizi artırıp ihracata başlayacağız” dedi.

Haberin Devamı

Reinhold Türk Kahvesi-Yunan Kahvesi rekabetine de göndermede bulunarak, “Ürünümüzün ünü yurtıdışına taştı. Yunanistan bizden ‘Falcı’ talep eden ilk ülke oldu” diye konuştu.

100 milyon gelir

Falcı için 4 yıl gibi uzun bir süre çalışıldığını kaydeden Jakobi, şunları söyledi: “Üretimi hiç de kolay olmayan bir ürün. Şu anda sınırlı bir üretim kapasitemiz var. Ancak talep oldukça yoğun. Kapasitemizi artırarak büyümeyi hedefliyoruz. Benim vizyonun Falcı’nın 10 yılda 100 milyon lira gelir getiren bir ürün olacağı yönünde. Hatta daha da fazla gelir getirebilir.”

Damak’ı dünyaya açacak

Antep fıstıklı çikolata Damak’ın da tıpkı ‘Falcı’ gibi Türkiye’de geliştirilen bir ürün olduğunu belirten Jakobi, şöyle devam etti: “Damak da uluslararası piyasaya sunulabilecek bir ürün. Ve bu konuda da adım atmaya hazırlanıyoruz. İlk olarak Gaziantep’e özgü objelerin de içinde olduğu bir kutuyla Duty Free shoplar’da (Gümrüksüz satış mağazaları) satılmasını planladık. 1 Ağustos’tan itibaren Türkiye’de satışa başlanacak. Daha sonra Dubai,  Almanya, gibi birçok ülkede bu ürünü görebileceksiniz. Damak için kullanılan fıstıklar dünyanın en iyi fıstığının üretildiği Gaziantep fıstıklarının korunması için de TEMA ile işbirliğinde bir proje başlatıyoruz. Şu anda bir ağaçtan 3.5 kilo fıstık alınıyor. Bunu 9 kiloya çıkaracak bir projeye destek oluyoruz.”

1.3 milyar lira ciro

Haberin Devamı

Türkiye’de son 5 yılda Nestle’nin 2 kat büyüdüğünü söyleyen Jakobi, şu bilgileri verdi: “Türkiye hiç kolay bir pazar değil ama çok büyük gelecek vaadediyor. Üretimin yüzde 99’u Türkiye’de yapılıyor. Geçen yıl yüzde 20 büyümeyle 1.3 milyar lira ciro elde ettik. Bu yıl da yüzde 15-20 büyüme hedefliyoruz. İlk çeyrekte yüzde 18 büyüme kaydettik. Hedefimizi gerçekleştirebileceğimizi şimdiden görmek mümkün. Türkiye 2011’de Çin’den sonra en hızlı büyüyen pazar oldu. 2023 yılında Türkiye nasıl dünyanın ilk 10 ekonomisi arasına girmek istiyorsa biz de Nestle yapılanması içinde dünyada ilk 10’a girmek istiyoruz. Şu anda ilk 20’lerin içindeyiz. Son 5 yılda 400 milyon lira yatırım yaptık. Bu yıl 40 milyon liralık yatırım planlıyoruz.”

Haberin Devamı

Nestea için yerel ortaklık opsiyonu var

NESTLE’nin bir markası olan Nestea’nin Coca-Cola ile 15 yıldır global olarak yürüttüğü işbirliği anlaşmasının Türkiye dahil bazı ülkelerde sona erdiğini hatırlatan Reinhold Jakobi, Nestea ile ilgili bundan sonraki sürece ilişkin şunları söyledi: “Şu anda Nestea ile Türkiye’de tek başımıza devam edip etmemenin değerlendirmesini yapıyoruz. Önümüzde 10 opsiyonumuz var. Bunların içinde Nestea’yi pazardan çekmeden, yerel bir ortakla yola devam etmeye kadar çok farklı senaryolar var. Yakında bu konudaki kararımızı açıklayacağız.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!