Eroğlu, Colin’s bayrağını Kremlin’in karşısına dikti

Güncelleme Tarihi:

Eroğlu, Colin’s bayrağını Kremlin’in karşısına dikti
Oluşturulma Tarihi: Haziran 08, 2006 00:00

Rusya’da 10’uncu yılını kutlayan Eroğlu Grubu, Rusya’daki 46’ncı mağazasını Kremlin Sarayı’nın karşısındaki Tverskaya Caddesi’ne açtı. Aylık kiraların 150-200 bin doları bulduğu ünlü caddeye yerleşen Colin’s için Türkiye’nin Moskova Büyükelçisi Kurtuluş Taşkent "bayrak gemisi" benzetmesini yaparken, Eroğlu Kardeşler’in hedefi "dünya markası" olabilmek.

İTALYAN markası Loft, İsviçre markası Big Star ve kendi markası Colin’s ile dünya pazarlarında var olmaya çalışan Eroğlu Grubu, koleksiyonları kadar mağazalarıyla da dikkat çekiyor. 10’uncu yılını kutladığı Rusya’da 46’ıncı, dünyada ise 142’inci Colin’s mağazasını Moskova’nın en ünlü caddesinde mağaza açan Eroğlu Grubu, hem bu bölgede hem de Avrupa’da daha da büyümeyi düşünüyor.

EROĞLU İÇİN SİMGE:

Eroğlu Grubu, bir ucu Puşkin Meydanı’na, diğer ucu Kızıl Meydan’a ve Kremlin Sarayı’na çıkan Tverskaya Caddesi’ndeki Colin’s mağazasını bir törenle açmayı tercih etti. Aylık kiraların 150-200 bin doları bulduğu bu caddede 500 metrekarelik iki katlı bir mağaza açmayı Rusya pazarındaki etkinliklerinin önemli işareti olarak gören Eroğlu kardeşler için, pek çok ünlü marka ile aynı cadde üzerinde bulunmak "dünya markası" olma hedefinin önemli bir göstergesi. Eroğlu Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu da Tverskaya Caddesi’ndeki bu mağaza için "Bizim için önemli bir simge" diye konuştu.

6 BİN ÇALIŞANI VAR:

Eroğlu Grubu’nun 23 yıllık geçmişine karşılık 4 bin 500’ü Türkiye’de olmak üzere 6 binden fazla çalışanı bulunduğunu, pekçok dünya markasına Türkiye’den üretim yaptığını belirten Nurettin Eroğlu, "80’lerden bu yana gayret ettiğimiz markalaşma çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bugün Avrupa’nın pek çok ülkesinde, Rusya’da, Ukrayna’da mağazalarımız var. Türkiye’nin konumunun marka ile güçleneceğini düşündük ve bunun için var gücümüzle çalışıyoruz. Bundan sonra da çok daha hızlı büyümeyi düşünüyoruz" diye konuştu. Şirketin Rusya Sorumlusu Yavuz Eroğlu ise, "90’lı yıllardan bu yana bu ülkeye pekçok dünya markası geldi, ancak 98 krizinde de çoğu döndü. Ama biz bu ülkenin potansiyeline inandık ve kaldık. Artık hem bu ülkede hem de dünyada markamızın kalıcılığına inanıyoruz" dedi.

BAYRAK GEMİSİ:

Türkiye’nin Moskova Büyükelçisi Kurtuluş Taşkent de, Tverskaya Caddesi’ndeki Colin’s mağazasını bir "bayrak gemisi" gibi gördüğünü dile getirerek, diğer Türk şirketlerine de Rusya’daki potansiyeli değerlendirme çağrısı yaptı. Türk-Rus İşadamları Birliği Başkanı Ali İhsan Akıskalıoğlu ise Rusya’nın sahip olduğu zenginliğin Türkiye taraından değerlendirilmesi ile "fırsat", bu başarılamazsa "tehdit" oluşturacağını dile getirirken, Türk girişimcilerin bu ülkeye yönelik girişimlerinin desteklenmesi gerektiğini vurguladı. Efes, Şişecam, Beko, Colin’s gibi pek çok şirketin bu ülkedeki faaliyetlerinden örnek veren Akıskalıoğlu, "Buradaki yatırımları Türkiye’nin zenginlikleri gibi görmek lazım. Avrupa Birliği’nin bizi kurtarması beklerken Orta Asya’daki büyük fırsatları da değerlendirmeliyiz" diye konuştu.

Aksaraylı 5 kardeşin marka yolculuğu

AKSARAY’dan İstanbul’a göç eden bir ailenin işçilikten patronluğa yükselişinin öyküsü olan Eroğlu Grubu, halen 5 kardeşin yönetiminde faaliyet gösteriyor. Kardeşlerin 2 numarası olan Nurettin Eroğlu önderliğinde, iş yaşamlarına 70’lerin ortasında Mithat Giyim’e bağlı olarak fason imalat yapan bir atölyede başlayan, 1983 yılında kendi konfeksiyon şirketlerini kuran Eroğlu Kardeşler’in marka macerası ise 80’lerin ortalarında Kulis ile başlıyor. Bu süreçte 50 metrekarelik atölyeden 10 bin metrekarelik fabrikaya ulaşan Eroğlu Kardeşler’in marka yolculuğu da 1992’da Kulis’i Colins’e çevirmeleriyle başlıyor. Bu markayla birlikte jean pontolon üretimine yönelen Eroğlu, önceliği iç pazara verirken, başta Rusya olmak üzere Doğu Bloku ülkelerine de ihracata başlıyor. 1994 yılında ilk Colins mağazasını açan şirket, 1997 yılında İtalyan markası Loft’u, 2005 yılında da İsviçre markası Big Star’ı markaları arasında katıyor. Bugün konfeksiyon ve örme alanında yer alan 2’si üretim, 3’ü iç pazarlama, biri dış pazarlama, biri de inşaat olmak üzere toplam 6 şirketten oluşan Eroğlu Grubu’nun, günde 25 bin adet spor giyim üretim kapasitesi bulunuyor.

350 milyon dolar ciro, 142 mağaza

BUGÜN 350 milyon dolar cirosu bulunan Eroğlu Grubu, 54’ü Türkiye’de, 46’sı Rusya’da, 25’i Ukrayna’da, 9’u Romanya’da, 8’i de Çek Cumhuriyeti’nde olmak üzere toplam olarak 142 mağazaya sahip. Halen toplam 50 bin metrekare kapalı alanında jeans ve her türlü spor giyim üretimi yapan grup, üretiminin yüzde 70’ini Doğu Bloku ülkeleri başta olmak üzere Balkanlar, Türk Cumhuriyetleri ve Avrupa’ya ihraç ediyor. Grup ayrıca, Lacoste, Polo Ralp Lauren, Calvin Klein, GAP, Tommy Hilfiger, Next gibi pek çok markaya da üretim yapıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!