Erken rezervasyonda artış yüzde 40'ı geçti

Güncelleme Tarihi:

Erken rezervasyonda artış yüzde 40ı geçti
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 24, 2013 17:08

Bu yıl seyahat acentaları ile yurtiçi ve yurtdışı tatiline çıkacak olan yaklaşık 3.5 milyon Türk turistin, ortalama 3.5 milyar TL tatil harcaması yapması bekleniyor.

Haberin Devamı

Erken rezervasyon yaptırma bilincinin Türkiye’de yerleştiğini anlatan Touristica Seyahat Acentası Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Temel, bir önceki yıla göre, bu yıl erken rezervasyonda ortalama yüzde 40’ın üzerinde bir artış yaşandığını söyledi.

Tatil tercihinde Antalya gibi tatil bölgelerin yanı sıra, son birkaç yıldır yurtdışı turları ve uçaklı kültür turlarının ciddi bir büyüme ivmesi yakaladığını da kaydeden Ä°brahim Temel, konuÅŸmasına şöyle devam etti:Â

"Paris, Roma, Barselona, klasik İtalya turları, Kuzey Kıbrıs yerli turistin her dönem vazgeçilmez tercihleri arasında yer alıyor. Bu yıl, Kuzey Kıbrıs’a olan talep, bir önceki yıla oranla yüzde 80’in üzerinde artış gösterdi. Son yıllarda talep görmeye başlayan yurtdışı bölgeleri arasında ise Orta Avrupa ve Balkanlar’ı söyleyebiliriz. Kültür turlarında da uçaklı olan Karadeniz ve GAP turlarında talep artışı devam ediyor" dedi.

Haberin Devamı

Temel, bu yıl seyahat acentaları ile yurtiçi ve yurtdışı tatiline çıkacak olan yaklaşık 3.5 milyon Türk turistin, ortalama 3.5 milyar TL tatil harcaması yapmasını öngördüklerini belirtti.

NELERE DÄ°KKAT ETMELÄ°?

Yurtdışına tatile gidecek yerli turistin, kötü sürprizlerle karşılaÅŸmamak için, turu satın aldığı esnada, konaklayacağı otel ile havayolu firmasını öğrenmesi gerektiÄŸine dikkat çeken Ä°brahim Temel, ÅŸunları kaydetti:Â


"Yurtdışı tura gidecek olan yerli turiste tavsiyemiz; havayolu firması ile konaklayacağı oteli şansa bırakmasınlar. 'Otel merkezi mi, yarı merkezi mi yoksa merkezden uzak mı' gibi soruların cevaplarını, turu satın alırken öğrenmelerinde fayda var. Öncelikle, havayolu firmasının ismi ve kalkış saati ile kalacakları otelin ismini bilmeleri yeterlidir. Bu bilgilerle, alacağı hizmeti, gitmeden önce internet vasıtasıyla araştırma fırsatına sahip olacaklardır. Zira, bazı şirketler yurtdışı turu satarken, daha oteli ve uçağı belirlememiş oluyor. Turun tarihi yaklaştığında, örneğin merkezden uzaktaki bir otele yapıldığı açıklanan rezervasyonu, misafir istemese bile, süre kısaldığı için, misafirin değiştirme şansı zorlaşıyor. Sonuçta bu durumda da, 2- 3 günlüğüne yurtdışına çıkan kişiler, mutsuz oluyor ve tatil hayalleri yıkılabiliyor. Bir de şehir merkezinden uzakta konaklayanlar ciddi taksi ücretleri ödeyebiliyor. Özetle, yurtdışı turu satın alacak kişilere tavsiyemiz, aldıkları turu dikkatli incelesinler. Direk fiyat odaklı ucuz tur alanların da, gittikleri zaman cebinden 2- 3 kat daha fazla para ödediklerini bilsinler" şeklinde konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!