Güncelleme Tarihi:
LPG'nin en pahalı satıldığı ülkenin Türkiye olduğu bildirildi. Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) İnşaat Fakültesi Çevre Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Öztürk, A.A muhabirine yaptığı açıklamada, temiz yakıt olan likit petrol gazının (LPG), şehir trafiğinde araçlardan ileri gelen hava kirliliğini azaltmak için dünyanın her yerinde devlet tarafından teşvik edildiğini söyledi.
Türkiye'de ise araçların LPG'ye geçmesinde devlet teÅŸviÄŸinin deÄŸil, benzin fiyatlarının LPG'ye göre aşırı yüksek olmasının etken olduÄŸunu anlatan Prof. Dr. Öztürk, kullanımın yaygınlaÅŸması üzerine devletin LPG fiyatlarını da ciddi oranda artırdığını kaydetti.Â
Prof. Dr. Öztürk, Avustralya'da litresi 0.18, ABD'de 0.26, Hollanda'da 0.29 dolar olar LPG'nin Türkiye'de 0.62 dolar olduÄŸunu belirterek, ''Dünyada LPG'yi en fazla kullanan ülkeler geliÅŸmiÅŸ ülkeler, fiyatı en yüksek olan ülke ise Türkiye. Bu nedenle Türkiye'deLPG fiyatları geliÅŸmiÅŸ ülkeler seviyesine çekilmeli'' dedi.Â
Ä°stanbul'da önümüzdeki yıllarda taşıt sayısının 5-6 milyona yükseleceÄŸine iÅŸaret eden Prof. Dr. Öztürk, o zaman da taşıtlardan ileri gelen hava kirliliÄŸinin anormal boyutlara ulaÅŸacağını söyledi.Â
'LPG VE SIKIÅžTIRILMIÅž DOÄžALGAZ TEÅžVÄ°K EDÄ°LMELÄ°'
Prof. Dr. Öztürk, LPG'nin ozon kirliliÄŸine sebep olan karbon kirliliÄŸini minimize ettiÄŸini, karbonmonoksit kirliliÄŸinde önemli düşüşlere neden olduÄŸunu, benzen gibi kanser yapıcı maddelerin oluÅŸmamasını saÄŸladığını ve en önemlisi kurÅŸun kirliliÄŸi yaratmadığınıanlatarak, ''Türkiye ciddi bir kirlilik sorunuyla karşılaÅŸmadan, ÅŸehiriçi trafikte özellikle fazla kilometre yapan araçlarda LPG ve sıkıştırılmış doÄŸalgaz mutlaka teÅŸvik edilmeli'' diye konuÅŸtu.Â
İstanbul'da toplu taşımada kullanılan İETT otobüslerinde litresi 350 bin liradan doğalgaz yerine, 1 milyon 300 bin liradan mazot kullanılmasını da eleştiren Prof. Dr. Mustafa Öztürk, bu dönüşümün yapılması halinde 3 yılda maliyetin amorti edileceğini sözlerine ekledi.