Dünyaya internetten baktı, orta sınıfa 3 yıllık ömür biçti

Güncelleme Tarihi:

Dünyaya internetten baktı, orta sınıfa 3 yıllık ömür biçti
Oluşturulma Tarihi: Nisan 06, 2012 00:00

GDOL Digital TalkFest’te konuşan Ipsos Global’in İçerik ve Teknoloji Direktörü Gareth Deere, “İnsanlar internetten 15 dolarlık tişörte bakarken, 500 dolarlık kot pantolonu satın alabiliyor. Tüketici, ucuza erişmek isterken lüksü de elde etmek istiyor. 2015’te, gelişmiş ülkelerde orta sınıf tüketici yok olacak” dedi.

Haberin Devamı

DOĞAN Online’ın dijital dünyanın geleceğini konuşmak üzere uluslararası düzeyde tasarladığı Generation Do It Online (GDOL) Digital TalkFest, internetin Türkiye’de ulaştığı nokta ve gelecek beklentilerini gündeme taşıdı. Doğan Online (DOL) Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Hüseyin Çelik’in yanısıra nöro-marketingden info-grafik araştırma uzmanlarına, fütüristlerden bilim adamlarına kadar pek çok yabancı konuşmacıya ev sahipliği yaptı. Ipsos Global’in İçerik ve Teknoloji Direktörü Gareth Deere’in ortaya attığı “2015 yılında orta sınıf küçülerek yok olacak” iddiası toplantıya damga vurdu.  

Orta sınıf çökecek
Deere, gelişmiş ekonomilerde, tüketicinin hem en ucuza hem de en pahalı ürüne aynı oranda ilgi gösterdiğini belirterek, şunları söyledi: “İnsanlar 15 dolara tişört alırken, bir yandan 500 dolara kot pantolon da bakıyor. Ya da internetten daha ucuz uçak bileti bulmaya çalışıyor. Burada mali polarizasyonun kutuplaşmasından bahsediyoruz. Üreticiler burada daha ucuz üretimler yapıyorlar, daha ucuz bir şekilde tedarik edip yayıyor ve maliyet düşürülüyor. Daha fazla lükse ulaşmaya çalışıyoruz. Kendimi aynı gelir tablosuna sahip kişilerden nasıl farklılaştırabilirime bakıyor. İnsanlar ucuza erişmek istiyorlar ama aynı zamanda lüksü elde etmek istiyor. Bu da orta sınıfın çok kısa bir süre içinde çökeceği anlamına geliyor. Asıl ilginç olan, kadınlar tüketim dünyasındaki en büyük pazarı temsil ediyor. Fakat kadınlar, dünyayı erkeklerin yönetmesinden de çok rahatsız.”

Sosyal medya etkiliyor
Tüketicinin sosyal medyada bir ürün ile paylaştığı görüşün diğer tüketicinin davranışlarını etkilediğini kaydeden Deere, şöyle devam etti: “Burada önemli hususlardan biri dijital alan açısından herkesin erişimi söz konusu. Farklı nüfus gruplarına bakınca sesleri duyuluyor, görüşleri dinleniyor. Türkiye’de de sosyal medyada gerçekten büyük bir gelişim var. Dünyanın en fazla Facebook kullanan 6’ncı ülkesi olan Türkiye’de 4-12 yaş arası çocukların yüzde 40’ının Facebook hesabı bulunuyor. Baktığımızda Türk insanının yüzde 75’inin bir şekilde sosyal medyanın bir parçası olduğunu görüyoruz. Burada artık tecrübe üründen daha önemli hale gelmeye başlıyor.”

Haberin Devamı

İnternet için TV’den vazgeçiyor

Haberin Devamı

Türkiye’de internet kullanıcılarının yüzde 61’i, internet için televizyon izlemekten vazgeçebileceğini söylüyor.
Twitter kullanıcılarının yüzde 67’si takip ettikleri bir markayı tavsiye ediyor.
Atılan her üç tweetten birisi cep telefonundan çıkıyor.
Akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 81’i uyurken bile telefonlarını açık bırakıyor.
2-5 yaş aralığındaki çocuklar ayakkabılarını bağlayamazken, akıllı telefonun neredeyse bütün özelliklerini kullanabiliyor.

/images/100/0x0/55eb675bf018fbb8f8bee29b

1 milyar nüfuslu evrensel halk oluştu

DOĞAN Online (DOL) Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, dijital devrimin güçler dengesini değiştirerek bireyi güçlendirdiğini kaydetti ve şöyle konuştu: “Analog bedenlerimizin üstündeki dijital ruhlarımızı anlamaya çalışacağız. Online ve offline dünya içiçe ve her noktada birbirine değiyor. Herbert Marshall McLuhan’ın ‘küresel köy’ kavramı, internet ile gerçeğe dönüştü. Facebook’un doğuşuyla 1 milyar nüfuslu evrensel halk yaratılmış oldu. Bugün bu halkın kendi para birimi, kimlik kartı var. Aslında en önemli ve kalıcı değişim kültürel değişimdir. İnternetin gerçek gücü, kültürel değişim tüm dünyaya daha hızlı yayıldığı gün ortaya çıkacak.”

Haberin Devamı

Hürriyet ‘En İyi Gazete Markası’ Vuslat Doğan Sabancı ‘En iyi yönetici’ seçildi

/images/100/0x0/55eb675bf018fbb8f8bee29d

EDUPLUS tarafından düzenlenen Yenilikçi Markalar Zirvesi’nde, ‘Yılın En İyi Gazete Markası Ödülünü’ Hürriyet Gazetesi aldı. Hürriyet Gazetesi Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı da ‘En İyi Yönetici’ ödülüne layık görüldü. Vuslat Doğan Sabancı adına ödülü, Hürriyet Gazetesi Marka Yöneticisi Nurdan Yeşil aldı. Pazarlama dünyasının liderleri, yenilikçi pazarlama ve marka uygulamalarının ele alındığı zirvede, Ağaoğlu Şirketler Grubu, ‘Onur Ödülü’ne değer görüldü. Unilever Ev ve Kişisel Bakım Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Zeynep Yalım Uzun’a da ‘Pazarlama Ödülü’ verildi. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray’a da ‘Onur Ödülü’ verildi.

Haberin Devamı

İnternet köye, mezraya girdi

AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Hüseyin Çelik, açılış konuşmasını yaptığı GDOL Digital TalkFest’te ‘ana rahminden mezara bilgisayarlı hayata geçildiğini’ anlattı. Türkiye’de bilgi-iletişim teknolojilerinin 25 milyar dolarlık bir pazar payına sahip olduğunu belirten Çelik “Türkiye, 2003 yılından bu yana elektronik dijital otoban alanında büyük yatırımlar yaptı. Bugün Türkiye’nin yüzde 95 oranında geniş bant ağına sahip, köy ve mezralara kadar internet girdi” dedi. Teknoparklarda yer alan 1800’e yakın firmanın yüzde 58’inin bilgi ve iletişim teknolojisi firması olduğunu söyleyen Çelik, küreselleşmeyi tetikleyen unsurun 20. Yüzyılın ikinci yarısında ortaya çıkan internet olduğunu, Türkiye’nin bu alanda özelsektör eliyle gelişiminin önemli olduğunu ifade etti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!