Dünya'nın mağaza ekipmanını üretiyor

Güncelleme Tarihi:

Dünyanın mağaza ekipmanını üretiyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 13, 2008 10:55

Mağaza ve market ekipmanları alanında Avrupa'nın en büyük entegre tesisini kuran Üçge AŞ'nin, sektöründe ilk 5 firma arasında bulunmasına rağmen, perakende sektöründeki hızlı gelişmeye paralel olarak, 2010 yılında dünya liderliğini hedeflediği bildirildi.

Dünyada lüks mağazacılık konsepti içinde yer alan Harvey Nichols'ın da müşterileri arasında bulunduğu Üçge AŞ, Metro Gros Market, C&A, Levis, Marks&Spencer, Nike, Adidas, Puma, Carrefour, Accesorize, Continental ve Real gibi uluslar arası mağaza ve market zincirlerine üretim yapıyor.

Üçge AŞ Yönetim Kurulu Üyesi Okan Aras, Türkiye'nin de dahil olduğu gelişen pazarlarda perakende sektörünün çok hızlı büyüdüğünü belirterek, gerek perakende firmalarının gerekse bu firmalara üretim yapan kuruluşların ciro ve yatırımlarının bunun açık bir göstergesi olduğunu söyledi.

Aras, özellikle alışveriş merkezlerinin inanılmaz bir seyirle devam edeceğine inandıklarını ifade ederek, şunları kaydetti:
“Çünkü, perakende ve sanayide Avrupa sıkışmış durumda, artık yeni pazarlar bulmak zorundalar. Ciddi anlamda resesyon var. O nedenle yeni pazarlar gerekiyor, yeni pazarlardan bir tanesi Polonya'ydı. Polonya, tükenmek üzere, bitti yani. Şu anda revaçtaki ülkeler arasında Bulgaristan, Romanya ve Yunanistan görünüyor. Hemen bunlarla beraber en revaçta ülkelerden bir tanesi de Türkiye gözüküyor. Çünkü özellikle bir atlama tahtası olarak da görülüyor.”

Ekonomi yönetiminin yaptığı hesapların doğru çıkması halinde, 2010-2011 yıllarında kişi başına düşen milli gelirin 10-11 bin dolar civarında olacağının öngörüldüğüne değinen Aras, “En son yapılan bir araştırmaya göre batıda kişiye başına düşen alışveriş alanı 500 metre kare. Türkiye'de ise 29 metre kare düşüyor. Doymamış pazar olduğu ifade ediliyor” dedi.

LÜKSÜN SİMGESİ HARVEY NİCHOLS MÜŞTERİLER ARASINDA

Üçge'nin üretiminin yüzde 45'ini 65 ülkeye ihraç ettiğini anlatan Aras, uluslararası mağaza ve market zincirlerinin hem Türkiye'de hem yurt dışında önemli çözüm ortakları arasında bulunduklarını söyledi.

Aras, Metro Gros Market, C&A, Levis, Marks&Spencer, Nike, Adidas, Puma, Carrefour, Accesorize, Continental ve Real gibi uluslar arası mağaza ve market zincirlerine üretim yaptıklarını belirterek, “Dünyada lüks mağazacılık konsepti içinde yer alan ve Türkiye'deki ilk mağazasını Kanyon Alışveriş Merkezinde açan Harvey Nichols'ın da bütün ekipmanlarını bizim ekiplerimiz yaptı” diye konuştu.

Amerika'da yine moda mağaza ekipmanları alanında büyük bir mağaza zinciriyle görüşmelerinin sürdüğünü, bu uluslararası firmayı da müşterileri arasına katmayı amaçladıklarını anlatan Aras, “Siparişin zamanında teslimatı, kalite ve güven çok önemli. Örneğin, Metro Gros Market'in ihalesine katılabilen dünyada katılabilen 4 firmadan biriyiz. Sektörümüzde dünyada ilk 5 firma arasındayız. 2010'da da hedefimiz dünya lideri olmaktır” dedi.

“PERAKENDENİN KALBİ RUSYA'DA ATACAK”

Aras, perakende sektörünün merkezinin şu anda ABD, Almanya ve Fransa olduğunu, ancak bu tablonun yakın zamanda değişeceğini ifade ederek, “2020'de dünya perakendesinin kalbi Rusya'da atacak.

Şu anda Frans,a Almanya, ABD diye görünüyor, ama araştırmalar 2020 yılında dünya perakendesinin merkezinin Rusya olacağı ifade ediyor. Bizim de ihracatımızın büyük bölümü bu ülkelere yapılıyor. İlk sırada Rusya ve Ukrayna gözüküyor” diye konuştu.

Hindistan ve Çin'in de Rusya'nın arakasından geleceğine dikkati çeken Aras, Hindistan'a da ihracat yaptıklarını, ancak bu ülkede en önemli rakiplerinin Çin olduğunu belirtti.

GİRDİ ZAMLARI SIKINTI YARATIYOR

Aras, sektörde her ürünün yüzde 70'ini hammaddenin oluşturduğunu, bunun fiyatları büyük ölçüde belirlediğini ifade ederek, şunları kaydetti:
“Çelik fiyatlarına doğrudan dolar üzerinden zam yapılıyor. Son 30 gün içinde 3 ayrı zam geldi. Döviz bazında zam oranı yüzde 28. Karabük Demir Çelik, kütük çelik satışlarını durdurdu. Bunun anlamı, şu günlerde yüzde 10 civarında bir zam daha gelebilir... Ancak yurt dışındaki fiyatlarınız belli. Yüzde 27-28 artışı müşterinize izah edemiyorsunuz. Ocak, şubat, mart ayları itibarıyla çok fazla sipariş alamadık. Siparişler azalırken, bir seferde 1 milyon dolarlık sipariş verecek firma, bunu 200 bin dolara düşürebiliyor. Sipariş miktarını azaltıyor.”

Girişimcilerin, giderek, daha ekonomik ürünlerle daha verimli mekanlar yaratmak istediklerini ifade eden Aras, “Bu da doğal olarak fiyatlara yansıyor. Nitekim bu bir öngörü değil. Dünyada katma değeri düşük ürünler sıfır kar noktasına gelecek, bu onu gösteriyor. Biz de kendimizi ona göre ayarlıyoruz. Ama bizim bir özelliğimiz var, perakende sektöründe bütün ilkleri Üçge yapıyor” diye konuştu.

“AVRUPA'NIN EN BÜYÜK ENTEGRE TESİSİ”

Okan Aras, Türkiye'de sektörde 80 dolayında firmanın faaliyet gösterdiğini, ancak yapılan bir araştırmaya göre üretim ve pazar payının yüzde 55-65'inin Üçge tarafından gerçekleştirildiğini belirtti.

Aras, halen 4 fabrikada 70 bin metrekare kapalı alanda üretim yaptıklarını, Mustafakemelpaşa'da inşa halindeki tesisin tamamlanmasıyla 80 bin metrekare kapalı alana sahip olacaklarını kaydederek, “Şu anda Bursa OSB'deki bu tesisimiz 40 bin metre kare kapalı alanıyla Avrupa'nın en büyük entegre tesisidir” dedi.

Üçge'nin yılda toplam 50 bin ton çelik ve çelik ürünü işleme kapasitesine sahip olduğunu belirten Aras, ürünlerin tüm üretim süreçlerinin Üçge bünyesinde, 50'si mühendis 700 çalışan tarafından gerçekleştirildiğini kaydetti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!