Dünyanın en büyük fonu: Türkiye'de şirketler pahalı

Güncelleme Tarihi:

Dünyanın en büyük fonu: Türkiyede şirketler pahalı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 08, 2013 15:54

U.N. Ro-Ro yatırımıyla Türkiye'de uzun soluklu kalma planına sahip olan dünyanın en büyük özel sermaye fonlarından ABD merkezli Kohlberg Kravis Roberts (KKR), ülkemizdeki fırsatları araştırmasına rağmen istenen fiyatların çok yüksek olması nedeniyle şu anda yeni yatırıma sıcak bakmıyor.

Haberin Devamı

Avrupa'da şirketlerin yıllık kârlarının 8 ila 10 katı fiyata satıldığını belirten KKR yetkilileri, Türkiye'de bu çarpanın 15-16 katına çıktığını bu nedenle de çok aceleci olmadıklarını ancak Türkiye'de ro-ro taşımacılığı alanında gösterdikleri mevcut faaliyetten oldukça memnun olduklarını söyledi.

2007 yılında 910 milyon euroya satın aldığı UN Ro-Ro yatırımıyla Türkiye'ye hızlı bir giriş yapan KKR'ın Yönetici Ortağı Reinhard Gorenflos, bu şirketin gösterdiği performansın kendilerini çok memnun ettiğini ancak yeni bir yatırımı şu anda düşünmediklerini söyledi.

UN Ro Ro'nun Hamburg'un Flensburger Tersanesi'nde inşa ettirdiği Türkiye'nin en büyük ro-ro gemisi UN İstanbul'un denize indirilme töreni için yaptığı davet

 
'Sektörde 2 yıl hızlı büyüme yok'

Gümüşoğlu sektörde gelecek 2 yıl için çok hızlı bir büyüme beklentisine sahip olmadıklarını bunun Avrupa’da yaşanan ekonomik problemlerin ortadan kalkış hızıyla paralel seyredeceğini de söyledi.

Gümüşoğlu, bu nedenle Avrupa dışında uzun vadede verimli olarak gördükleri yeni hatlar için çalışmalar yürüttüklerini belirterek, “Kuzeyde de güneyde de başka hatlarla ilgilenmeye başladık. Karadeniz’de Ukrayna ve Rusya’ya büyük tonajlı taşıma, güneyde de düzenlemeler oturduğunda şu anda düşük tonajlı olan Mısır’a seferlerini artırmaya yönelik bir yatırım düşünebiliriz. Ancak şu anda kesinleşmiş bir planlamamız yok” dedi.

sırasında sorularımızı yanıtlayan Gorenflos, "Şu anda kesinleşmiş belirli bir proje üzerinde konuşamayız. Ancak, Türkiye'nin her zaman çok önemli bir ülke olduğunu düşünüyoruz ve her zaman yeni fırsatlar var mı diye bakıyoruz" dedi.
 
Gorenflos, her satın alma ve birleşme işleminin kendi içerisinde değerlendirilmesi gerektiğine dikkat çekerken, son dönemde gerçekleşen işlemlerde fiyatların yüksek olduğuna işaret etti.

Haberin Devamı

Gümüşoğlu: Şu anda satış yok

U.N. Ro-Ro CEO’su Sedat Gümüşoğlu da tören öncesi yaptığı açıklamada, "Şu anda satış sürecinde değiliz. Şirketin değerini yükseltmek için çalışıyoruz." dedi.

Haberin Devamı

Sektör frene basarken yatırım yaptı

Sektörü de değerlendiren Gümüşoğlu, özellikle Avrupa'daki kötü ekonomik gidişat yüzünden ro-ro taşımacılığının son beş yılda istenen performansı sağlayamadığına, şirket olarak bu dönemde yatırım yapmayı tercih ettiklerini söyledi.

Gümüşoğlu, "Dünyanın 2008 yılından beri içinde bulunduğu kriz ve bağlı olarak denizcilik ve taşımacılık alanında yaşanan gerilemeye rağmen 2008 yılından günümüze yatığımız yatırım miktarı 260 milyon euroya ulaştı. Son beş yılda Türkiye’nin dış ticareti yüzde 40 artarken Avrupa’ya yönelik ticaretteki artış yüzde 14 oldu. Avrupa’nın Türkiye’nin dış ticaretindeki payı ise yüzde 46’dan yüzde 38’e geriledi. 2007 yılında Avrupa’ya olan TIR taşımalarının 244 bin civarındaydı. Taşıma sayısındaki artış 2007 yılından bugüne yıllık yüzde 1’in altında kaldı" dedi.

Haberin Devamı

Taşıma kapasitesi yüzde 61 arttı

Bu dönemde U.N. Ro-Ro’nun işlettiği hat sayısını 5’e çıkarttığını ifade eden Gümüşoğlu, "Araç taşıma kapasitemizi yüzde 61 artışla 200 binden 322 bine çıkarttık. Bugün itibarıyla TIR taşımalarında yüzde 60 artışı taşıyabilecek 43.5 kilometrelik gemi kapasitemiz mevcut" diye konuştu.

60 milyon euroya mal oldu

Dünyanın en büyük fonu: Türkiyede şirketler pahalı

KKR yöneticisi Gorenflos, Hürriyet muhabirinin sorularını yanıtladı

Küresel ekonomik krize ve dünya denizciliğindeki gerilemeye rağmen son beş yılda 260 milyon euro tutarında yeni gemi yatırımı yapan U.N. Ro-Ro, son olarak

280 TIR kapasitesiyle Türkiye’nin en büyük Ro-Ro gemisi UN İstanbul’u filosuna kattı. Yaklaşık 60 milyon euroya alınan gemi denizde geçecek iki aylık test süresinin ardından İstanbul'a hareket edecek.

Haberin Devamı

Geminin yoğunluğa göre mevcut tüm hatlarında kullanılabileceği ancak özellikle artan talep nedeniyle hafta sonu İstanbul-Trieste arasında çalıştırılması planlanıyor. UN İstanbul'la toplam gemi sayısı 12'ye ulaşan şirketin 2013'te yeni gemi alma planı ise bulunmuyor.


Rakamlarla UN İstanbul:

*Uzunluk: 208 metre
*Linermetre (Yüklenen araçların toplam uzunluğu): 4.1 Km.
*Araç Kapasitesi: 280 TIR
*Yüksüz ağırlık: 31 bin 500 ton
*Seyir sürati: 21 deniz mili
*4 ana güvertede yükleme alanı

ekaplangil@hurriyet.com.tr

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!