Donna Karan’ın eski CEO’suyla ortak oldu ’marka avı’na çıktı

Güncelleme Tarihi:

Donna Karan’ın eski CEO’suyla ortak oldu ’marka avı’na çıktı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 02, 2009 00:00

Beymen’de genel müdürlük yaptıktan sonra perakende danışmanlık şirketi AK’S’ı kuran Nur Akgerman, Marc Jacobs ve Donna Karan’ın eski CEO’su Jeffry Aronsson ile ortak A&A şirketini kurdu. Jeffry Aronsson, ’müthiş bir sinerji’ olarak tanımladığı ortaklıkla marka avına çıkacaklarını belirterek, "Global başarı yakalayabilecek markaları keşfedip onları global piyasalara iteleyeceğiz" dedi.

BEYMEN’de uzun yıllar genel müdürlük yaptıktan sonra perakendede uluslararası danışmanlık hizmeti veren AK’S şirketini kurarak yoluna devam eden Nur Akgerman, Amerika’nın en önemli perakende danışmanlık şirketlerinden Aronsson Group ile ortak A&A isimli şirkete imza attı. Oscar Dela Renta, Marc Jacobs, Donna Karan şirketlerinin eski CEO’su Jeffry Aronsson’ın ekonomik krize rağmen Türkiye’de Akgerman ile yaptığı ortaklık Batı basınının da ilgisini çekti. Aronsson Group’un sahibi Jeffry Aronsson yaptıkları ortaklığı ’müthiş bir sinerji’ olarak değerlendirdi.

Marka kaşifi

Yaptıkları işin bir çeşit ’marka avı’ olduğunu söyleyen Aronsson, "Global başarı kazanabilecek markaları keşfediyoruz. Aslında global olmak şart da değil. Bölgesel başarı da yeterli. Biz bunu başarabilecek ışığı gördüğümüz markaya gerekli bilgi birikimini ve tecrübeyi aktarıyoruz. Onları global piyasaya itiyoruz" diye konuştu.

İnsan sermayesi

Aronsson para ve insan olmak üzere iki çeşit sermaye olduğunu belirterek, şunları söyledi: "Finansal olarak para bulmak mümkün olabilen bir şey. Sizde yoksa da bunu bulabilirsiniz ama insan sermayesi sonradan sahip olabileceğiniz bir şey değil. Buna ya sahipsinizdir ya da değilsinizdir. Sonradan dahi olamazsınız. Biz de ışık gördüğümüz markaya sahip olduğumuz global tecrübeyi aktarıyoruz. İnsan sermayesine yatırım yapıyoruz. Markanın gelişimine katkı sağlıyoruz. Bazen finansal destek sağlayacak ortaklarla birlikte yeni oluşumlara gidiliyor. Bir iki İskandinav markayla bu çeşit çalışmalarımız oldu."

Bölgeye odaklanacak

Aronsson, Türkiye’de yaptıkları stratejik ortaklık ile portföylerinde yer alan ünlü markaların Türkiye’ye getirilmesi dışında, çevre ülkeleri de kapsayacak şekilde bölgeye odaklanılacağını belirtti. Türkiye’de perakende sektörünü son derece gelişmiş ve modern bulduğunu belirten Aronsson, "Çok etkileyici bir dinamizm var Türkiye’de. Yıllardır gelip gidiyorum ve her ziyaretimde tekrar etkileniyorum. Türkiye üretimdeki gücünü markalaştırmaya başlamış bir ülke. Pek çok Türk marka global açılımlara başlamış ve son derece başarılı. Bu serüvende bizim de katkımız olabilir. Hem AK’S hem de Aronsson global çalışan şirketler. Dünyadaki kaos ortamında yeni, parlak ve yaratıcı fikirler üreteceğiz" dedi.

Kapalıçarşı eşsiz, Mudo ve Machka’yı beğendim

KAPALIÇARŞI’nın rastgele bir anlayıştan doğmuş müthiş bir şey olduğunu vurgulayan Jeffry Arronson, "Kapalıçarşı gerçekten eşsiz. Türkiye’de alışveriş merkezlerini gezerken en çok Mudo ve Machka’dan etkilendim. Çok güzel vitrin ve koleksiyonlar vardı. Türkiye büyülü bir yer. Perakende çok iyi" dedi.

Kimsenin trajedisinden fayda sağlamayız

DÜNYANIN çok özel bir dönemden geçtiğini ve eşi görülmemiş bir tecrübe yaşadığını dile getiren Jeffry Arronson, "Ekonomik kriz nedeniyle pek çok trajedi yaşanıyor. Biz kimsenin trajedisinden faydalanmadan, yenilikler yaparak yolumuza devam ediyoruz. Yeni konseptler yaratacağız. Özellikle resesyon dönemlerinde yaratıcılık daha çok önem kazanır" diye konuştu. Türkiye’de yeterince marka olduğunu anlatan Aronsson, "Yeni marka getirme planımız şimdilik yok. Şu anda var olanlarla çalışabiliriz" dedi.

Bakü’nün ardından Gürcistan sırada

TÜRKİYE’nin yanısıra Azerbaycan’da da yoğun faaliyet gesterdiklerini anlatan Nur Akgerman, "Bakü’de 17 bin metrekare büyüklükteki alışveriş ve eğlence merkezi Park Bulvar için konsept projesi hazırladık. Kısa zaman içerisinde açılacak Park Bulvar Türk markaları için bir üs niteliğinde olacak" dedi. Akgerman, Gürcistan ve Kazakistan’da yeni projelere hazırlandıklarını belirterek, yeni ortaklıkla daha geniş bir alana yayılacaklarını söyledi.

Artık lüks ne demek belli değil

EKONOMİK krizle birlikte perakendenin dünyada yeniden şekillendiğini ve bir kaç yıl içinde yepyeni bir ortamın oluşacağını anlatan Jeffry Arronson şu değerlendirmeyi yaptı: "Müşterinin kim olduğunu bilen markalar ayakta kalacak. Özellikle çok geçmişi olmayan bir marka müşterisinin kim olduğundan emin olamıyorsa işi zor. İkinci Dünya Savaşı varken, insanlar açken Christian Dior vardı. Lüks bir katman olarak hep olacak ama artık lüks ne demek bilmiyorum. Lüks kesinlikle yeniden tanımlanacak."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!