Dizel araç pazarı son 5 yılda 20 kat büyüdü

Güncelleme Tarihi:

Dizel araç pazarı son 5 yılda 20 kat büyüdü
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 09, 2005 00:00

Türkiye’de dizel otomobil satışları 2002 yılından itibaren önemli bir yükseliÅŸ gösterdi ve son 5 yılda pazar payını 20 kat artırmayı baÅŸardı. Böylece, 2004 yılında satılan her 5 otomobilden biri dizel oldu.Avrupa’daki toplam otomobil satışlarının yaklaşık yüzde 50’sini oluÅŸturan dizel motorlu araç satışları, özellikle son 3 yılda hızlı bir yükseliÅŸ gösterdi. 1999 yılında toplam binek otomobil satışları içinde yüzde 1.5 olan dizel araç payı bu tarihten itibaren sürekli yükselen bir grafik çizdi. 2000 yılında yüzde 2.4, 2001’de yüzde 2.8, 2002’de yüzde 11.9 seviyesinde olan dizel motorlu araç satış oranı 2003 yılında yüzde 19.4’e, 2004 yılında ise yüzde 21.2’ye yükseldi. Böylece, dizel araç satışlarının pazar payı son 5 yılda 20 kat artış gösterdi. Geçen yıl satılan her 5 otomobilden birinin dizel olduÄŸu Türkiye pazarındaki dizel payının büyüme trendine devam etmesi bekleniyor.Geçen yıl dizel otomobil satışlarının payı yüzde 21’ler seviyesine ulaÅŸmış olsa da bazı otomobil markalarında bu oran yüzde 70-80’lere çıktı. Toplam binek otomobil satışları içindeki dizel payı önemli oranda artış gösteren markaların başında TofaÅŸ, Citroen, Land Rover ve Chrysler geliyor. 2003 yılında dizel otomobil satışlarının payı yüzde 11 olan TofaÅŸ, bu oranı 2004’ün Ocak-Temmuz döneminde yüzde 74’e yükseltti. Citroen’in 2003’te sattığı otomobillerin yüzde 63’ü dizel modellerden oluÅŸurken, geçen yılın ilk 6 ayında bu oran yüzde 73 olarak gerçekleÅŸti. 2003’te toplam satışları içinde dizelin payı sıfır olan Land Rover’ın, 2004’ün Ocak-Temmuz döneminde bu oranı yüzde 86’ya çıkarması dikkat çekti. Aynı ÅŸekilde Chrysler’in, geçen yılın ilk yarısında satışlarındaki dizel payını sıfırdan yüzde 55’e çıkardığı görüldü. Renault ve Peugeot’nun ise geçen yılın Ocak-Temmuz döneminde sattıkları her 3 binek otomobilden 1’i dizel oldu.LÃœKS SINIFTA DA TALEP ARTTI GeçmiÅŸte dizel motorların benzinlilere göre daha hantal ve daha gürültülü olmalarından kaynaklanan önyargılar nedeniyle, tüm pazarlarda, birkaç yıl öncesine kadar lüks otomobil satın alırken dizel motorlu olanları seçmek otomobile saygısızlık olarak nitelendirilir ve tercih edilmezdi. Bu zorlukları gören birçok üretici bu yargıyı silmek için araÅŸtırma ve geliÅŸtirme fonlarının büyük kısmını dizel teknolojilerini geliÅŸtirmeye aktardılar. Özellikle 4x4 pazarında, araçların daha büyük ve ağır olduÄŸu gerçeÄŸi dizel avantajlarını daha da öne çıkartıyor. Dizel motorlar büyük hacimli motorlara sahip 4x4 araçlarda özellikle daha fazla talep ediliyor. Dünyadaki genel geliÅŸim, yakında pazarın çoÄŸunluÄŸunun dizel motorlu araçlardan oluÅŸacağı yönünde. Dizel otolarda dikkat edilmesi gereken hususlarTürkiye’de dizel motora sahip bir çok otomobil 1.6 litrenin üzerinde. Bu yüzden vergi dezavantajına sahip. Bu durum tüketiciye ekstra ücret olarak geri dönüyor. Otomobili kullanırken saÄŸlanan ekonomi, ilk satın aldığınızdaki fiyat farkı altında eziliyor. EÄŸer satın aldığınız otomobili uzun süre kullanan veya çok uzun yol kat eden bir tüketiciyseniz, dizel motorlu bir otomobil kazandırıyor. Yılda 40-50 bin kilometreyi geçmeyen bir tüketiciyseniz veya otomobilinizi 3 yıldan az kullanacaksanız, dizel motorlu bir otomobil kullanmak ekonomik deÄŸil.Yeni teknoloji dizel motorlu otomobiller, görünüm olarak benzinli kardeÅŸlerinden farksız. Bu yüzden yakıt alırken siz ‘motorin’ deseniz bile pompacılar ‘kurÅŸunsuz’ gibi algılıyor. Yanlışlıkla depoya benzin konulması gibi olaylar sıkça yaÅŸanıyor. EÄŸer depoya yanlışlıkla benzin konulmuÅŸsa, motoru çalıştırmadan konulan benzinin mutlaka depodan çıkartılması gerekiyor.Motor soÄŸukken mutlaka kontağı yarım çevirerek uyarı ışıkların sönmesini bekleyin. Gerekli sistemler ısındığında ışıklar sönecek ve motor soÄŸuk olmasına raÄŸmen bir seferde çalışacaktır. Motor soÄŸukken ısınmasını bekleyin. Dizel motorlar benzinlilere göre daha yavaÅŸ ısınmaktadır. Kalkışta soÄŸuk motor, konforu bozacak ÅŸekilde sarsıntılı olur.Diesel buldu, Bosch geliÅŸtirdi 100 yıl sonra moda olduRudolf Diesel’in 110 yıl önce icat ettiÄŸi dizel teknolojisi, otomotiv dünyasına damgasını vuran en önemli geliÅŸmelerden biri oldu. Ä°lk yıllarda sabit motorlar ve gemi motorlarında kullanılan dizel teknolojisi, Robert Bosch’un geliÅŸtirdiÄŸi yakıt püskürtme sistemi sayesinde binek otomobillerde de kullanılmaya baÅŸlandı. Dizel sahip olduÄŸu 110 yıllık geçmiÅŸe raÄŸmen, hak ettiÄŸi yeri yakın zamanda buldu. Dizel motorlu araçlara olan talep, 1980’lerden sonra hızlı bir artış gösterdi. Özellikle, son yıllardaki teknolojik geliÅŸmeler bu talep artışında önemli bir rol oynadı. Dizel teknolojisinin önemli kilometre taÅŸları şöyle:Rudolf Diesel, 1895 yılında kendi adını alan icadını dünyaya tanıttı. Bu icat sıkıştırmalı ateÅŸlemeli motor, yani herkesin bildiÄŸi ‘dizel motor’du. O dönemde bilinen benzinli motorlara göre daha az yakıt tüketen bu yeni teknoloji yüksek güç taleplerini karşılamak için de çok uygundu. - Fakat, dizel motorun önemli bir dezavantajı vardı. O da yüksek devir hızlarına çıkamamasıydı. Buna ilave olarak, karmaşık bir parça olan hava pompasının büyüklüğünü ve ağırlığını bir binek araçta kullanabilecek ölçülere indirebilmek mümkün olmamıştı. - Dizeli Rudolf Deisel icat etti. Ama dizel motorlu bir otomobilin üretilmesini olanaklı kılan kiÅŸi ise Robert Bosch oldu. 1923 yılının başında Bosch, püskürtme pompaları için bir düzine temel tasarıma sahip bulunuyordu. Aynı yılın ortalarına doÄŸru, motor üzerindeki ilk denemeleri gerçekleÅŸtirdi. 1925 yazında pompanın son tasarımı onaylandı ve 1927 yılında ilk üretilen pompalar Bosch fabrikasından çıkmaya baÅŸladı. Bosch sayesinde dizel motorun evrimi bundan sonra büyük bir hız kazandı. Böylelikle Bosch, motor üreticilerine ticari araçlar, otobüsler ve daha sonra binek araçlarda kullanılmak üzere silindir hacim düşük, yüksek devirli dizel motorların ekonomik üretimini mümkün kılan bir enjeksiyon sistemi buldu. - 1989 yılında piyasaya sürülen Audi 100’ün aksiyal pistonlu distribütör pompasıyla kat edilen bu yolun kilometre taÅŸlarından biriydi. Bunu, 1990’ların sonuna kadar yüksek basınçlı direkt enjeksiyon sistemleri takip etti. 1996 yılında radyal pistonlu distribütör pompası, 1997’de Common Rail sistemi ve 1998’de Unit Injector sistemi (UIS) piyasaya sürüldü. Sonraki yıllarda ise dizel motoru gittikçe daha popüler oldu ve özellikle otomotiv sektöründe olmak üzere pek çok uygulama sahasında kullanılmaya baÅŸlandı. Dizellerin payı artıyorYıl Dizel % Benzinli % 1999 1.5 98.52000 2.4 97.6 2001 2.8 97.2 2002 11.9 88.12003 19.4 80.6 2004 21.2 78.8 Kia’nın dizel ailesi geniÅŸliyorKia, Türkiye pazarında dizel modelleriyle de yer alıyor. Kia’nın Türkiye’de satılan 4X4 araçları Sportage ile Sorento, MPV segmentinde bulunan Carens ile Carnival ve sedan modeli Cerato’da dizel motor seçenekleri sunuluyor. Bu modellerden Cerato hariç diÄŸerleri sadece dizel motor versiyonlarıyla pazarda yer alıyor.Kia’nın dizel motorlarında kullanılan common-rail teknolojisi ile daha az yakıt ile daha fazla güç üretilirken, motor gürültüsü ve titreÅŸimi minimum seviyeye indiriliyor.Sorento’da kullanılan 2.5 litre, üstten çift eksantrikli, turbo ÅŸarjlı ve intercooler’lı dizel motor, Bosch’un yeni jenerasyon common-rail yakıt sistemi ile donatılmış. Aynı ÅŸekilde, Carens modelinde kullanılan 2.0 litre ve Carnival’de görev yapan 2.9 litrelik dizel motorlarda da, bu yeni jenerasyon common rail yakıt sistemi kullanılıyor.Kia Cerato’da dört silindirli 1.5 CRDi dizel motor görev yapıyor. Bu common-rail dizel motor 4000 d/d’de 102 beygir, 2000 d/d’de ise 235 Nm tork üretiyor. Maksimum hızı saatte 175 kilometre olan araç, 100 kilometrede ortalama 4.9 litre yakıt tüketiyor. Aracın ÅŸehir içinde yakıt tüketimi ise 6.3 litre. Cerato’yu takiben, benzer dizel motor teknolojisine sahip Rio, Picanto ve Magentis modellerinin de Türkiye pazarında sunulması bekleniyor. Kia’nın C segment mono space aracı Carens ise 2.0 litrelik CRDi motora sahip. Dört silindirli bu motor, 112 beygir güç üretirken, aracın saatte azami 172 kilometre hıza ulaÅŸmasını saÄŸlıyor. Ayrıca, 2.9 motor seçeneÄŸi ile yenilenen Kia’nın MPV aracı Carnival, Türkiye’de sadece 2.9 litrelik CRDi common-rail dizel motorla satışa sunuluyor. 4000 d/d’de 145 beygir güç üreten motor, 2000 d/d’de 310 Nm tork deÄŸerine ulaşıyor. Kia’nın küçük SUV’u Sportage’de 2.0 litre 112 beygirlik common-rail dizel motor görev yapıyor. Sadece 4 ileri tiptronik ÅŸanzımanla satılan aracın maksimum azami hızı 162 km/s. Åžehir içinde 10.1 litre yakıt tüketen aracın 100 kilometrede ortalama yakıt tüketimi ise 8 litre.Büyük bir 4X4 araç olan Sorento’da 2.5 TIC CRDi motorla satışa sunuluyor. Dört silindirli bu common-rail dizel motor, 3800 d/d’de 140 beygir güç, 2000 d/d’de 345 Nm tork üretiyor. 5 vitesli triptronik ÅŸanzımanla satışa sunulan Sorento, azami 171 km/s hıza ulaşıyor.Skoda’dan her keseye dizel Türkiye pazarında Fabia, Octavia ve Superb modelleriyle yer alan Skoda, bu modellerin tamamında dizel motorlara sahip versiyonları da satışa sunuyor. Skoda, ürün gamındaki dizel modellerde TDI teknolojisiyle geliÅŸtirilmiÅŸ motorları kullanılıyor. Skoda Fabia, Türkiye’de benzinli motorlara ek olarak 1.4 TDI motor seçeneÄŸiyle de satın alınabiliyor. Fabia’nın sahip olduÄŸu 1.4 litrelik bu dizel motor 2200 d/d’de 195 Nm tork üretiyor. 75 beygir gücündeki motor aracı, 0’dan 100 kilometre hıza 14.2 saniyede ulaÅŸtırırken, aracın saatte 168 kilometre maksimum hız yapmasını saÄŸlıyor. Åžehir içi yakıt tüketimi 100 kilometrede 5.6 litre, ÅŸehir dışında 4.0 litre ve ortalama 4.5 litre. Skoda Fabia’da sedan, hathcback ve combi karoser seçenekleri bulunuyor. Yeni Octavia’larda ise 1.9 TDI PD motor tipi ile birlikte düz ve DSG tiptronik ÅŸanzıman seçenekleriyle satışa sunuluyor. 105 beygir gücündeki motor 250 Nm tork gücünü 1900 d/d’de veriyor. 0’dan 100 kilometreye hızlanmasını 11.8 saniyede tamalayan aracın azami hızı ise saatte 192 kilometre. 1.9 litrelik bu dizel motor 100 kilometrede ÅŸehir içinde 6.4 litre, ÅŸehir dışında ise 4.2 litre yakıt tüketiyor. Turbo dizel motor seçeneÄŸinde ise yeni nesil DSG otomatik ÅŸanzıman sistemi görev yapıyor. Bu ÅŸanzıman çift plakalı dizaynı sayesinde vites atma hızını saniyenin yüzde 3-4’ü gibi düşük bir deÄŸere indiriyor. Ambiante ve Elegance olmak üzere iki farklı donanım seçeneÄŸi bulunan Octavia’lar 47 bin 800 YTL’den baÅŸlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Skoda’nın lüks modeli Superb ise, 1.9 TDI PD 131 beygir ve 2.5 TDI PD 163 beygir olmak üzere iki farklı dizel motor seçeneÄŸiyle satışa sunuluyor. Superb’in sahip olduÄŸu 131 beygir gücündeki motor 1750 d/d’de 285 Nm’lik tork üretiyor. 0’dan 100 kilometre hıza 10.4 saniyede ulaÅŸtıran aracın azami hızı ise 205 kilometre. Tata Türkiye’ye dizelle giriÅŸ yaptıHindistan’ın en büyük otomobil üreticisi Tata Motors, ilk etapta üç farklı dizel seçeneÄŸi ile Türkiye pazarına giriÅŸ yaptı. Hintli Indica’lar ‘Basic’, ‘Trend’ ve ‘Comfort’ olmak üzere üç farklı donanım seçeneÄŸi ile satışa sunuluyor. Indica’nın Basic modelinde 1.4 litrelik bir dizel motor görev yapıyor. 50 beygir güç üreten bu motor, 2500 d/d’de 85 Nm’lik tork saÄŸlıyor. Araç maksimum hızı ise saatte 150 kilometre.Indica’nın Trend ve Comfort donanım seviyelerinde ise 75 beygir gücündeki 1.4 litrelik motor bulunuyor. Turbo Intercooler özelliÄŸi bulunan motor, 2000-2500 d/d arasında 135 Nm tork üretiyor. aracın azami hızı ise 155 km/s. Tata Motors tarafından üretilen Indica hatchback otomobilleri, Ä°sotlar Grup Türkiye pazarına sunuyor. Basic, Trend ve Comfort olmak üzere üç farklı donanım seçeneÄŸi ile satışa sunulan Indica’nın tüm modellerinde sürücü hava yastığı, hidrolik direksiyon, immobilizer, kapı içi koruma barları, uzaktan kumandalı merkezi kilit, JVC CD çalar, klima, ön sis farı, elektrikli camlar, dijital saat, gövde rengi tampon ve kapı kolları standart olarak yer alıyor. Indica 2 yıl sınırsız kilometre garantisi ile satışa sunuluyor. Bugüne kadar otomobilden arazi araçlarına, kamyondan otobüse 5 milyondan fazla araç üreten Hintli Tata Motors’un Indigo sedan ve Indigo Marina station wagon modellerinin ise yaz aylarında Türkiye pazarına sunulması bekleniyor. Tata Motors’un Türkiye pazarına sunulan bir diÄŸer aracı ise Safari modeli. Küçük bir 4X4 olan Safari’de 2.0 litrelik Turbo Intercooler özelliÄŸi bulunan dizel motor görev yapıyor. 4300 d/d’de 90 beygir güç üreten motor, 2500 d/d’de 190 Nm’lik tork deÄŸerine ulaşıyor. Safari’de ABS, EBD, sürücü ve yolcu havayastığı gibi güvenlik donanımlarıyla; klima ve radyo cd-çalar gibi özellikler standart olarak sunuluyor. Ford’un dizelleri kendini dinliyor, gürültüyü kesiyorFord dizel modellerinde ikinci nesil ortak yakıt hatlı (common-rail) TDCi teknolojisine sahip olan motorları sunuyor. Ford, en son ortak yakıt hattı teknolojisine sahip bu dizel motorlar Fiesta, Fusion, Focus ve Mondeo modellerinde yer alıyor.Ortak basınç hattı teknolojisi, adını motorun yakıt enjeksiyon sisteminin yapısından alıyor. Her bir silindire mekanik enjektörler yoluyla yakıt pompasından gelen basınçlı yakıtı saÄŸlayan geleneksel dizellerin aksine, ortak basınç hattı sistemlerinde, elektronik solenoid ile hareket ettirilen enjektörler yoluyla yakıtı silindirlere saÄŸlayan yüksek basınçlı bir depo, yani hat kullanılıyor.Ortak basınç hattı sistemi, depodaki yakıt basıncını korumak için güçlü bir yüksek basınç yakıt pompası kullanıyor. Performansı saÄŸlam, hassas ve büyük oranda motordan bağımsız; bu da geleneksel döner pompa uygulamalarına göre önemli bir avantaj. Bu sayede yakıt enjeksiyon iÅŸlemleri büyük bir hassasiyetle elektronik olarak kontrol edilebiliyor. Fiesta ve Fusion 1.4 Duratorq TDCi, 2000 d/d’de 160 Nm; Focus 1.6 Duratorq TDCi, 1750 d/d’de 240 Nm; Mondeo 2.0 Duratorq TDCi 1800 d/d’de 330 Nm tork saÄŸlıyor. Buna ek olarak, geliÅŸmiÅŸ geçici yüksek tork özelliÄŸi sayesinde anlık olarak daha da fazla torka sahip olunabiliyor. Focus ve Mondeo TDCi’da bulunan geçici yüksek tork özelliÄŸi, sürücüye özellikle dördüncü ve beÅŸinci viteste orta devirlerde hızlanırken otomatik olarak daha fazla performans saÄŸlıyor. Bu özellikle otoyoldaki geçiÅŸ manevralarında çok iÅŸe yarıyor. Geçici yüksek tork durumunda, örneÄŸin Focus C-MAX TDCi’ın en yüksek torku 1750 d/d’de 260 Nm’ye kadar yükseliyor.TDCi motorların çalışma kalitesi hemen fark edilebiliyor, çünkü bu motorlar oldukça sessiz çalışıyor. Ä°kinci nesil ‘common-rail’ teknolojisi, Ford Duratorq TDCi’ın yumuÅŸak çalışmasının temelini oluÅŸturuyor. Mikro-elektronik kontrollü sistemin motordaki yanma iÅŸlemini çok hassas bir ÅŸekilde kontrol edebilme yeteneÄŸi, motorun kaba çalışmasının önlenmesinde önemli bir rol oynarken aynı zamanda daha temiz ve dumansız bir çalışma saÄŸlıyor. Ä°kinci nesil bu common-rail teknolojisi, pilot yakıt miktarının daha da iyi kontrol edilmesini saÄŸlayarak daha fazla hassaslık saÄŸlıyor ve böylece genel çalışma yumuÅŸaklığına önemli katkıda bulunuyor. ÇeÅŸitli algılayıcılar, sürekli olarak motorun çalışmasını izliyor ve en iyi yumuÅŸaklığı saÄŸlamak için pilot ve ana enjeksiyonu gerektiÄŸi gibi ayarlıyor.Ford Mondeo’daki TDCi motor, yanmanın düzgün bir ÅŸekilde gerçekleÅŸip gerçekleÅŸmediÄŸini dinleyen yeni bir elektronik gürültü azaltma teknolojisiyle bu yetenekleri daha da geliÅŸtiriyor. Motor bloÄŸunun ortasına yerleÅŸtirilen bir elektronik vuruntu algılayıcısı, motorun titreÅŸimlerini izliyor ve yanma iÅŸlemini en iyi çalışmaya göre ayarlamak üzere sistemin elektronik beynine, yani enjektör hareket modülüne sinyaller gönderiyor. Jeep Cherokee yeni dizelle daha güçlüYepyeni görünümü ile dikkat çeken Jeep Cherokee, geliÅŸtirilmiÅŸ yeni 2.8 VGT CRD motoru sayesinde, sunduÄŸu maksimum düzeyde asfalt konforu ve arazi kabiliyetiyle dikkat çekiyor. Jeep Cherokee, deÄŸiÅŸken geometrili yeni 2.8 litrelik common-rail turbo dizel motor Limited ve Renegade olmak üzere iki farklı Cherokee modelinde sunuluyor. DeÄŸiÅŸken geometrili turbo ÅŸarja (VGT) sahip olan ve gaz pedalı komutlarına çok çabuk tepki veren 2.8 litrelik VGT CRD motor, 5 ileri otomatik ÅŸanzımanla birlikte kullanılıyor. Eski 2.8 litrelik dizel motorun yerini alan tamamen yeni 2.8 VGT CRD motor; yerini aldığı motora oranla daha fazla güç ve daha fazla tork sunuyor. Yeni 2.8 VGT CRD motor, 3800 d/d’de 120 kW (163 beygir) güç ve 400 Nm tork üretiyor.Hyundai’de ekonominin adı CRDi dizel motorHyundai’ın motor gamında üç farklı dizel motor bulunuyor. Bu dizel motorlar şöyle sıralanıyor: Accent Admire ile Getz modellerinde kullanılan 3 silindirli 1.5 CRDi, Santa Fe’de kullanılan 8 subaplı 2.0 CRDi ve Tuscon’da kullanılan 16 subaplı 2.0 CRDi. Hyundai Assan’ın Türkiye’de ürettiÄŸi küçük sedanı Accent Admire’de kullanılan common-rail direkt enjeksiyon sistemi bulunan 3 silindirli dizel motor oldukça ekonomik. Turbo Intercooler özelliÄŸi bulunan 1.5 litre hacmindeki motor 4000 d/d’de 82 beygir güç ve 2000 d/d’de 185 Nm tork üretiyor. Åžehir içinde 7.2 litre, ÅŸehir dışında 4.5 litre yakıt tüketen aracın 100 kilometrede ortalama tüketimi ise 5.5 litre. Accent Admire sahip olduÄŸu dizel motor sayesinde maksimum saatte 170 kilometre hıza ulaşırken, 0’dan 100 kilometre hıza 14 saniyede çıkıyor. 4x4 araçların en büyük dezavantajları yüksek yakıt tüketimleridir. Fakat, dizel motorların bu araçlarda yer bulmasıyla bu dezavantajı da ortadan kalkmış oldu. Hyundai’nin SUV aracı Santa Fe’de 8 subaplı 2.0 litrelik Turbo Intercooler özellikli bir motor görev alıyor. 4000 d/d’de 125 beygir güç üreten motor, 1950-2600 d/d arasında 285 Nm maksimum tork geliÅŸtiriyor. Son hızı saatte 172 kilometre olan aracın ÅŸehir içi yakıt tüketimi 100 kilometrede 9.4 litre, ÅŸehir dışında 6.4 litre ve ortalamada 7.5 litre. Küçük 4x4 sınıfında Hyundai’ı temsil eden Tuscon’da 16 subaplı 2.0 litrelik bir dizel motor görev yapıyor. Turbo Intercooler özelliÄŸi bulunan bu motor, 4000 d/d’de 112 beygir güç, 1800-2500 d/d arasında da 250 Nm’lik tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 23.8 saniyede tamamlayan Tuscon, saatte 168 kilometre hıza ulaÅŸabiliyor. Åžehir içinde 9.2 litre yakıt tüketen aracın 100 kilometredeki ortalama tüketimi ise 7.1 litre. VW Touareg 750 Nm torkla en güçlü dizel1991 yılına kadar atmosferik dizel teknolojisini kullanan Volkswagen, 1991’de turbo beslemeli direk enjeksiyonlu dizel motorları pazara ilk olarak sunan otomotiv üreticisi oldu. Volkswagen Grubu, bu teknoloji için TDI ifadesini kullandı. Buna paralel olarak, Volkswagen Grubu tarafından kullanılan bu teknoloji basınç üretimi konusunda da çok baÅŸarılı. Çünkü bu teknoloji 2050 bara kadar yakıtı silindir içine direkt püskürtebiliyor. Bunun sonucunda güç ve emisyon deÄŸerlerindeki iyileÅŸmenin yanı sıra gözle görülür fark tork üretiminde oluyor. Polo, Golf, Bora, Touran ve Passat’ta kullanılan tüm dizel motorlar Volkswagen’in pompa enjektör teknolojisine sahip. Pazara yeni tanıtılan 1.9 litre 105 beygir ve 2.0 litre 140 beygir motorlar Euro 4 normuna uygun olarak üretiliyor. Ayrıca, bu yeni teknoloji ürün motorların rakiplerinden ayrıldığı diÄŸer bir nokta ise 6 ileri manuel ve 6 ileri otomatik seçenekleriyle birlikte sunuluyor olmaları. Bu motorların otomatik seçeneklerinde direkt çift kavramalı otomatik ÅŸanzıman (DSG) teknolojisi bulunuyor. Vites geçiÅŸleri hissedilmeden çok seri deÄŸiÅŸtirilen vitesler sayesinde DGS teknolojisi konforlu ve sportif sürüşü aynı zamanda sunuluyor. Volkswagen’in lüks segmentte kullandığı V6 ve V10 TDI motorlarda, ayrıca dizel partikül filtresi bulunuyor. Dizellerde görülen en yüksek tork deÄŸerine sahip olan 5 litrelik V10 TDI motor 313 beygir güç üretirken, 2000 d/d’de 750 Nm torka ulaşıyor. Motoru çalıştırdığınızda ise (1000 d/d’de) 400 Nm gibi oldrukça yüksek bir tork deÄŸeri sizi karşılıyor. Volkswagen tarafından Türkiye pazarına sunulan modellerde kullanılan dizel motorlar ise şöyle sıralanıyor: Polo’da 1.4 TDI 75 beygir; Golf’te 1.9 TDI 105 beygir ve 2.0 TDI 140 beygir; Bora’da 1.9 TDI 100 beygir ve 1.9 TDI 130 beygir; Touran’da 1.9 TDI 105 beygir ve 2.0 TDI 140 beygir; Passat’ta 1.9 TDI 130 beygir; Touareg’te 2.5 R5 TDI 174 beygir; Phaeton’da ise 5.0 V10 TDI 313 beygir. Fiat Multijet’le yakıt tüketimi yüzde 10 düşüyorFiat’ın dizel modellerinde tek bir motor kullanılıyor: 1.3 16V Multijet. Multijet dizel motor, Fiat’ın Albea, Palio, Punto, Doblo, Doblo Family ve Doblo Premio binek otomobil modellerinde bulunuyor.Günümüzde dizel motorlarda kullanılmakta olan ‘common-rail’ (ortak hat) sisteminin daha geliÅŸmiÅŸ bir versiyonu olan ‘Multijet Sistemi’ Fiat AraÅŸtırma Merkezi’nin (Centro Ricerche Fiat, CRF) turbo dizel motorlar üzerinde geliÅŸtirdiÄŸi yeni bir sistem. Bu sistem sayesinde; daha hızlı püskürtme yapabilen enjektörler yardımıyla yanma odası sıcaklığı ve basıncı sürekli kontrol altında tutulabiliyor. Böylece, yanma odasına giren havanın tamamından püskürtülen yakıtın yanması için faydalanmak mümkün oluyor. Ayrıca, elektronik kontrol ünitesi aracılığıyla sürekli olarak püskürtülen yakıtın miktarı ve zamanlaması kontrol altında tutularak motorun her zaman en verimli ve en az gürültülü koÅŸullarda çalışması saÄŸlanabiliyor. Multijet sisteminin en dikkat çekici özelliÄŸi ise motorun yanma odasına elektronik kontrollü olarak birkaç milisaniyelik süre içinde ard arda yapılan püskürtmeler. Bu sayede yanma iÅŸlemi çok daha düzenli bir hale getirilirken, birinci kuÅŸak common-rail sistemlere göre yüzde 10’lara varan yakıt tasarruf avantajı saÄŸlanıyor. Ayrıca, kullanılan hidrolik valf iticileri sayesinde de gürültü seviyesi yüzde 30-40 aÅŸağı çekiliyor. Fiat’ın sunmuÅŸ olduÄŸu 1.3 litrelik bu motor Multijet Sistemi’nin uygulandığı ilk motor olmasının yanı sıra bu seviyede küçük hacme sahip ilk jet turbo dizel motor özelliÄŸini de taşıyor.Yeni Albea’da da kullanılan 1.3 16V Multijet motor 4000 d/d’de maksimum 70 beygir güç üretirken, aracı azami 160 km/s hıza ulaÅŸabiliyor. 1750 d/d’de 180 Nm tork geliÅŸtiriyor bu motor aracı 0’dan 100 kilometre hıza ise 14.5 saniyede çıkarıyor. Yeni Albea 1.3 litrelik dizel motorla 100 kilometrede ortalama 4.7 litre yakıt tüketiyor. Bu tüketim ÅŸehir içinde 6.0 litre, ÅŸehir dışında ise 3.9 litre olarak gerçekleÅŸiyor. 1.3 Multijet motor, Euro 4 emisyon limitlerine uyacak ÅŸekilde, Euro 3 ve Euro 3 üstü standartlara uyan bir yakıtın kullanılması için tasarlanmış. Bu nedenle, Türkiye’de Euro 3 Avrupa standartlarının gerisinde olan yakıtların kullanılması durumunda motorda sorunlar yaÅŸanmasını engellemek amacıyla TofaÅŸ, ithal ettiÄŸi ve ürettiÄŸi dizel motorlu modellerin motor kontrol ünitelerinin yazılımlarını güncelleyerek, motorlar üzerinde bazı mekanik deÄŸiÅŸiklikler yapıyor. En ekonomik Volvo Nisan’da geliyor2003 yılı Frankfurt Otomobil Fuarı’nda, 2.5 T5 ve 2.4 i motor versiyonlarıyla dünya tanıtımı gerçekleÅŸen ve 2004 yılı başında Türkiye’de aynı motorlarla satışa sunulan yeni Volvo S40 ve V50 modelleri, turbo dizel motorlarla güçleniyor. S40 serisi, yeni 1.6 litrelik turbo dizel motor sayesinde, 100 kilometrede 4.9 litrelik yakıt tüketimi ile (manuel ÅŸanzıman) ÅŸimdiye kadar üretilen en ekonomik Volvo olma özelliÄŸine de sahip.S40 ve V50 serilerinin 1.6 turbo dizel versiyonu Türkiye pazarına Nisan ayında sunulacak. Böylece, yeni S40 ve V50 serisinde daha önce 2.0 litre ile sunulan dizel modeller, ÅŸimdi 1.6 litrelik opsiyon ile tamamlanmış olacak. Yeni motor, düşük yakıt tüketimi, çevreyle uyum gibi özellikleriyle dikkat çekiyor. 1.6 litrelik dizel, modern, üstten çift egzantrikli ve son teknoloji ürünü dört subap donanımına sahip, dört silindirli bir motor. Hem silindir bloÄŸu hem de silindir baÅŸları ağırlık ve yakıt tüketimini minimum seviyeye indirgemek için alüminyumdan üretilmiÅŸ. Bu dizel motor, deÄŸiÅŸken turbo geometrisine sahip turbo ÅŸarj donanımına sahip. Yakıt enjeksiyon sistemi ise daha verimli bir yanma saÄŸlamak amacı ile yüksek basınç altında çalışmak üzere (max 1600 bar) modern ortak yakıt hattı teknolojisi baz alınarak geliÅŸtirilmiÅŸ. 110 beygir maksimum güce ve 240 Nm maksimum tork kapasitesine sahip yeni dizel motor, aracı 0’dan 100 kilometre hıza 12 saniyede ulaÅŸtırıyor. 100 kilometrede ortalama 4.9 litre yakıt tüketen bu versiyon, ÅŸimdiye kadar üretilen en ekonomik Volvo olma özelliÄŸine de sahip.S40 ve V50 serilerinde sunulan direk enjeksiyonlu dört silindirli 2.0 litre turbo dizel motor, ortak basınçlı yakıt hattına ve deÄŸiÅŸken türbin geometrisine sahip. En son nesil dizel motor teknolojisiyle üretilen bu motor çabuk tepki verirken, daha temiz egzoz atıkları ve daha düşük yakıt tüketimi saÄŸlıyor. 136 beygir güç üreten motor, 2000 d/d itibaren yüksek torku (maks. 320 Nm) sayesinde iyi bir performans sergiliyor. Motorun düşük ağırlığı düşük yakıt tüketimine ve iyi dengelenmiÅŸ yol davranışına katkıda bulunuyor. Bu motorlar en sıkı çevre standartlarına uygun ve ayrıca kendi kendini temizleyen bir parçacık filtresi de takılabiliyor. Bu filtre ile egzoz gazındaki is parçacıkları önemli oranda ortadan kaldırılıyor ve motorun çevreye etkisi daha da azaltılıyor. BeÅŸ ileri vitesli düz ÅŸanzımanla sunulan 2.0 motor seçeneÄŸinde, ayrıca altı ileri vitesli düz ÅŸanzıman da bulunuyor. Citroen’in HDi motoru yüzde 50 daha güçlüCitroen, Türkiye pazarına sunduÄŸu dizel binek otomobil modellerinde HDi teknolojisine sahip olan motorları kullanıyor. Citroen tarafından geliÅŸtirilen HDi teknolojisinde enjeksiyon tamamen elektronik bir ünite tarafından yönetiliyor. Sistemde kullanılan basınç, klasik dizellerde 400 bar civarındayken, bu deÄŸer HDi motorlarda 1350 bara yükseliyor. Böylece, daha mükemmel olan hava-yakıt karışımı kusursuz yanmanın saÄŸlayabiliyor. Bu egzoz emisyonunu düşürürken, çok daha fazla güç üretilebilmesine olanak saÄŸlıyor. Bu da HDi motorların aynı hacimdeki dizel motorlardan yaklaşık yüzde 50 daha fazla beygir gücü üretebilmeleri anlamına geliyor. Citroen‘in Türkiye pazarına HDi motorlu satışa sunduÄŸu araçlar ise şöyle sıralanıyor: C2, C3, C4, C5, C8, Xsara ve Picasso. Citroen, C2 modelinde 1.4 litrelik HDi motor kullanıyor. Bu dizel motor, 4000 d/d’de 70 beygir güç ve 1750 d/d’de 144 Nm tork üretiyor. Maksimum hızı saatte 177 kilometre olan araç, 0’dan 100 kilometre hıza 13.5 saniyede ulaşıyor. Aracın yakıt tüketimi, ÅŸehir içinde 5.1 litre, ÅŸehir dışında 3.6 litre. 100 kilometrede ortalama yakıt tüketimi ise sadece 4.1 litre. Citroen C3’te 70 beygir ve 98 beygir olmak üzere iki farklı 1.4 litrelik HDi motor seçeneÄŸi sunuluyor. 70 beygir gücündeki motor 1750 d/d’de 147 Nm tork üretirken, 98 beygir gücündeki diÄŸer motor ise aynı devirde 196 Nm tork deÄŸerine ulaşıyor. 70 beygir gücündeki motor aracı 0’dan 100 kilometre hıza 13.4 saniyede, 98 beygirlik motor ise 11.7 saniyede ulaÅŸtırıyor. 70 beygirlik motorun 100 kilometre’de ortalama yakıt tüketimi 4.2 litreyken, 98 beygir gücündeki motor ortalama 4.3 litre. Citroen C4’te de iki farklı 1.6 litrelik HDi motor seçeneÄŸi bulunuyor. Biri 98 diÄŸeri 110 beygir güç üretiyor. Torkları ise sırasıyla 1750 d/d’de 210 ve 235 Nm. 100 kilometrede ortalama 4.7 litre yakıt tüketen araçlar, ÅŸehir içerisinde 6 litre yakıt tüketiyorlar. Maksimum hızları ise sırasıyla 180 ve 192 km/s. 0-100 km/s hızlanmaları da sırasıyla 12.5 ve 11.2 saniye. Citroen C5’te ise 2.0 litre hacimli ve 138 beygir gücünde bir HDi motor görev alıyor. Motorun maksimum torku 1750 d/d’de 235 Nm olan araç, 6 ileri vitese sahip. 0-100 km/s hızlanmasını 9.8 saniyede tamamlayan C5’in maksimum hızı 205 km/s. Åžehir içi tüketimi 7.8 litre olan araç, 100 kilometrede ortalama 6.0 litre yakıt tüketiyor. Citroen C8’de görev alan 2.0 litrelik HDi motor 109 beygir güç, 1750 d/d’de 270 Nm tor üretiyor. Maksimum hızı saatte 174 kilometre olan araç, 0-100 km/s hızlanmasını 14.6 saniyede tamamlıyor. C8, ÅŸehir içinde 9.4 litre, ÅŸehir dışında da 5.9 litre yakıt tüketiyor. Opel’in dizel motor seçenekleri arttıOpel’in Corsa, yeni Astra, Vectra, Signum, Meriva ve Zafira modellerinde dizel motor seçeneÄŸi sunuluyor. Opel’in Türkiye’de satışa sunduÄŸu modellerdeki dizel motorlar ise şöyle sıralanıyor: 1.3 CTDi, 1.7 CTDi, 1.9 CTDi ve 2.0 CTDi. Opel, Aralık 2004 tarihinde Türkiye’de satışına baÅŸlanan 1.9 CDTi motor seçeneÄŸiyle orta-üst sınıfta iddialı. Avrupa’da Nisan 2004 tarihinde piyasaya sunulan 1.9 CTDi motor seçeneÄŸi Opel’de Vectra NB, Vectra Caravan ve Signum modellerinde bulunuyor. Opel, common rail-direkt ve çok noktalı enjeksiyona sahip 1.9 CDTi motora sahip olan modellerinin özellikle Vectra satışları içinde önemli bir pay almasını bekleniyor. Ä°KÄ° FARKLI ÅžANZIMAN1.9 CDTi motor 8V 120 beygir ve 16V 150 beygir olarak, 6 ileri ÅŸanzımana sahip iki farklı seçenekle Vectra NB’de bulunuyor. 120 beygir güç üreten CDTi motor 2750 d/d’da 280 Nm tork üretiyor. 150 beygirlik versiyon ise 2750 d/d’da 320 Nm gibi yüksek bir tork deÄŸerine ulaşıyor. 16V 150 beygir gücündeki motor otomobili 0’dan 100km/s hıza 9.8 saniyede ulaÅŸtırırken, 120 beygirlik versiyonda aracın 0-100 km/s hızlanması ise 11.5 saniyeyi buluyor. 150 beygirlik dizel motor aracı maksimum 217 kilometre hıza ulaÅŸtırırken, 120 beygirlik versiyonun ise maksimum hızı 200 kilometreyi buluyor. 120 beygirlik versiyon 100 kilometrede ortalama 5.7 litre yakıt tüketirken, bu rakam 150 beygir gücündeki motor ile manuel ÅŸanzımana sahip versiyonda 5.8 litre olarak gerçekleÅŸiyor. 150 beygirlik versiyon Comfort, Design Edition ve Elegance olmak üzere farklı donanım seviyelerinde, opsiyonel Active Select otomatik ÅŸanzıman seçeneÄŸiyle satışa sunuluyor. 8V 120 beygirlik motora sahip versiyon ise Comfort donanımıyla ve 6 ileri düz ÅŸanzımanla satın alınabiliyor. Yeni geliÅŸtirilen 1.9 litre CDTi motora sahip olan Signum Cosmo modeli sadece 150 beygirlik versiyonla piyasaya sunuluyor. Bu motor aracı 0’dan 100km/s hıza 10.7 saniyede ulaÅŸtırıyor. 1.9 CDTi modelinin 100 kilometrede ortalama yakıt tüketimi ise 7.2 litre. 1.9 CDTi Signum Cosmo’da Active Select ÅŸanzıman standart olarak bulunuyor. Vectra Caravan 1.9 CDTi ise Elegance donanım seviyesi ve standart Active Select ÅŸanzıman ile satışa sunuluyor. 16V 150 beygir 1.9 litrelik dizel motora sahip aracın 100 kilometrede ortalama yatık tüketimi 7.1 litre. 150 beygir gücündeki Caravan modeli 0’dan 100 kilometre hıza 10.6 saniyede ulaşıyor. Opel Corsa’da ise 70 beygir gücündeki 1.3 CDTi dizel motor seçeneÄŸi bulunuyor. Bu motor 1750-2500 d/d’de 170 Nm tork geliÅŸtiriyor. Maksimum saatte 165 kilometre hıza ulaÅŸan Corsa, 0-100 km/s hızlanmasını 14.5 saniyede tamamlıyor. Yakıt tüketiminde oldukça cimri olan Corsa, 100 kilometrede ortalama 4.5 litre yakıt tüketiyor. Bu rakamlar ÅŸehir içinde 5.7, ÅŸehir dışında ise 3.8 litre olarak gerçekleÅŸiyor. Meriva ve yeni Astra modellerinde Opel tarafından geliÅŸtirilen 1.7 CDTi dizel motor kullanılıyor. 4000 d/d’de 100 beygir güç üreten bu motor, 2300 d/d’de 240 Nm tork deÄŸerine ulaşıyor. Yeni Astra’yı 0’dan 100 kilometre hıza 12.2 saniyede ulaÅŸtıran motorun ortalama yakıt tüketimi ise 5.0 litre. Araç ÅŸehir içinde 100 kilometrede 6.4 litre, ÅŸehir dışında ise 4.2 litre yakıt tüketiyor. Opel Zafira’da ise 2.0 DTi dizel motor görev yapıyor. 100 beygir gücündeki motor, 1500-2500 d/d’de 230 Nm tork geliÅŸtiriyor. Azami hızı 175 km/s olan araç, 0-100 km/s hızlanmasını 14 saniyede tamamlıyor. Zafira 100 kilometrede ortalama 6.6 litre yakıt tüketiyor.Audi dizel tarihine adını yazdırdıDizel motorun icadından beri geçen uzun yıllar içinde, çeÅŸitli yakıt enjeksiyon sistemleri geliÅŸtirildi. Direk enjeksiyon ekonomikti ama baÅŸlangıçta, motorun rölantide çalışırken gürültülü ve düzensiz olmasına neden olmuÅŸtu. Bu nedenle ilk zamanlar sadece ticari araçlarda kullanıldı. Audi ilk dizel motoru 1978 yılında, Audi 80’de kullandı ve 1989’da Frankfurt Almanya Uluslararası Otomobil Fuarı’nda, tam elektronik motor yönetimli direkt enjeksiyonlu dizel motora sahip dünyanın ilk binek otomobili Audi 100’ü tanıttı. Audi 100 Avant’ta kullanılan bu teknoloji, dizel motora tamamiyle yeni bir imaj kazandırdı. Bu motorlar, buji ateÅŸlemeli (benzinli) motorların gücüne ulaÅŸmakla kalmadı, tork olarak önemli oranda aÅŸmayı da baÅŸardı. Yakıt enjeksiyon teknolojisi ve motor üretimindeki geliÅŸmeler de motorları daha sessiz hale getirdi. Audi TDI, dinamik ve sportif bir karakter ile düşük yakıt tüketimini bir araya getirerek çift etkili bir motor haline geldi. Geleneksel dizel motordan geriye bir tek, dizellerin uzun ömürlülüğü kaldı. TDI teknolojisinin en büyük avantajı ise düşük devirlerde bile son derece güçlü ve bütün devir aralığında çok ekonomik olmaları. Bu da TDI motorlara üstün kısa ve uzun mesafe özellikleri kazandırıyorOrtak yakıt hattı (common-rail) sistemine sahip TDI motorlarda bütün silindirlerde ortak bir yüksek basınçlı yakıt hattı bulunuyor. Bu yüksek basınçlı hatta yüksek basınç oluÅŸturuluyor, yakıt saklanıyor ve enjektörlere besleniyor. Enjeksiyon hızı ve enjeksiyon noktası, motor iÅŸletim sistemiyle birlikte solenoid valfler ya da ayrı enjektörler ya da piezo enjektörlerle kontrol ediliyor. Solenoid valfli sistemler, 1350 bara ulaÅŸan bir enjeksiyon basıncına sahip; piezo enjektörler kullanıldığında bu basınç 1600 bara ulaşıyor. Audi, 2004’ün ilk yarısında lüks A8 3.0 TDI sedan için bir dizel parçacık filtresi sunmaya baÅŸladı. Sistem herhangi bir yakıt katkısı gerektirmiyor ve aracın ömrü boyunca dayanıyor. Parçacık filtreleri ÅŸu anda TDI motorlu bütün Audi modellerinde isteÄŸe baÄŸlı olarak sunuluyor. FSI (Direk Enjeksiyon Teknolojisi), buji ateÅŸlemeli motorların torkunu ve gücünü arttırıyor, yüzde 15’e varan oranda daha ekonomik hale getiriyor ve egzoz atıklarını azaltıyor. Geleneksel emme manifoldlu enjeksiyondan farklı olarak, FSI motorlar yakıtı doÄŸrudan yanma odalarına püskürtüyor. Bu teknoloji, gaz kelebeÄŸini ortadan kaldırıyor. Bu da motoru gaz kelebeksiz hale getiriyor, ısı kaybını azaltıyor ve böylece gücü arttırırken yakıt tüketimini düşürüyor. Audi’nin motor ailesinin tepesinde, A8 modelinde sunulan 4 litre hacminde ve 275 beygir gücündeki V8 TDI yer alıyor. Audi bugün, lüks sınıfta TDI ve quattro, TDI ve Multitronic ya da TDI ve ortak yakıt hattı yakıt enjeksiyonu birlikte sunan tek üretici. Audi’nin Türkiye pazara sunduÄŸu diÄŸer dizel modellerde yer alan motor seçenekleri ise şöyle sıralanıyor: Audi A3’te 2.0 TDI 140 bg; A3 Sportback’te 1.9 TDI 105 bg; A4 ve A4 Avant’ta 1.9 TDI 115 bg, 2.0 TDI 140 bg ve 3.0 TDI 240 bg; A6’da 2.0 TDI 140 bg ve 3.0 TDI 224 bg, A8’de 3.0 TDI 233 bg.Türkiye’de satılan dizel otomobil modelleriAUDIA3 1.9 TDI 34.484 EuroA3 2.0 TDI 36.388 EuroA3 Sportback 1.9 TDI 35.554 EuroA3 Sportback 2.0 TDI 37.454 EuroA4 1.9 TDI 42.500 EuroA4 2.0 TDI 48.803 EuroA4 3.0 TDI 73.257 EuroA6 2.0 TDI 53.163 EuroA6 3.0 TDI quat. 85.975 EuroA8 3.0 TDI quat. 122.239 EuroBMW120d 38.438 Euro525d Sedan 81.194 Euro530d Sedan 89.008 EuroX3 2.0d 58.262 EuroX3 3.0d 85.752 EuroX5 3.0d 98.779 Euro730d 136.775 Euro740d 164.974 Euro CHRYSLERCherokee Lmt. CRD 2.8 58.666 EuroGrand Cherokee CRD 2.7 77.785 EuroCITROENC2 SX 1.4 HDI 24.199 YTLC3 SX 1.4 HDI 16V 29.963 YTLC4 SX 1.6 HDI 90 bg 38.834 YTLC4 SX 1.6 HDI 110 bg 40.906 YTLC5 SX 2.0 HDI 16V 54.070 YTLC8 SX 2.0 HDI 93.585 YTLFIATAlbea 1.3 MULTIJET 24.900 YTLPALIO 1.3 MULTIJET SL 22.224 YTLPUNTO 1.3 MULTIJET 28.065 YTLFORDFiesta Comfort 5K 1.4 TDCi 29.607 YTLFusion Comfort 5K 1.4 TDCi 31.500 YTLFocus Comfort 4K 1.8 TDCi 39.468 YTLFocus C-max 1.6 TDCi 41.304 YTLMondeo Trend 2.0 TDCi 51.294 YTLHYUNDAIGetz 1.5 CRDi 24.650 YTLAccent Admire 1.5 CRDi 31.312 YTLSanta Fe 2.0 CRDi 71.772 YTLTuscon 2.0 CRDi 65.079 YTLKIACerato 1.5 EX D. 29.780 YTL Carens 2.0 EX D. 46.605 YTLCarnival 2.9 D. 37.970 EuroSportage 2.0 D. 34.500 EuroSportage 2.5 D. 43.500 Euro LAND ROVERFreelander 2.0 Td4 46.934 EuroDiscovery 3 2.7 TdV6 SE 87.923 EuroRange Rover 3.0 Td6 HSE 129.176 EuroMERCEDES-BENZC 200 CDI Sedan 67.361 EuroC 220 CDI Sedan 71.277 EuroC 270 CDI Sedan 77.435 EuroC 30 CDI AMG-T 103.055 EuroCLK 270 CDI 91.787 EuroE 200 CDI 75.069 EuroE 220 CDI 80.714 EuroE 270 CDI 85.469 EuroE 320 CDI 91.475 EuroE 400 CDI 119.216 EuroS 320 CDI 127.603 EuroS 400 CDI 161.011 EuroML 270 CDI 96.433 EuroML 400 CDI 125.903 EuroG 270 CDI 122.922 EuroG 400 CDI 177.577 Euro OPELCorsa CTDi 1.3 27.418 YTLYeni Astra 1.7 CTDi 41.472 YTLMeriva 1.7 CTDi 38.282 YTLZafira 2.0 DTH 49.289 YTLVectra HB 1.9 CTDi 120 bg 57.552 YTLVectra HB 1.9 CTDi 150 bg 60.185 YTLVectra Caravan 1.9 CTDi 84.469 YTLVectra Caravan 3.0 CTDi 113.002 YTLSignum 1.9 CTDi 150 bg 88.490 YTLSignum 3.0 CTDi 24V 117.342 YTLPEUGEOT206 X-Line 1.4 HDi 5K 30.420 YTL307 XR 1.4 HDi 5K 36.040 YTL307 XS 1.6 HDi 5K 41.290 YTL307 XT 2.0 HDi 5K 50.420 YTL407 Sedan 2.0 HDi 63.070 YTL407 SW 2.0 HDi 70.960 YTLRENAULTClio HB 1.5 dCi 27.987 YTLClio Symbol 1.5 dCi 26.500 YTLClio Symbol 1.5 dCi 80 bg 29.491 YTLMegane Sedan 1.5 dCi 40.112 YTLMegane HB 1.5 dCi 38.576 YTLMegane Wagon 1.5 dCi 39.126 YTLMegane Scenic 1.5 dCi 41.130 YTLLaguna 1.9 dCi 54.395 YTLSAABSaab 9-3 TiD 40.415 Euro SEATIbiza 1.4 TDI 27.791 YTLCordoba 1.4 TDI 27.989 YTLLeon 1.9 TDI 51.848 YTLYeni Toledo 1.9 TDI 45.411 YTLYeni Toledo 2.0 TDI 49.503 YTLAltea 1.9 TDI 43.875 YTLAltea 2.0 TDI 48.037 YTLSKODAFabia 1.4 TDI HB 30.960 YTLYeni Octavia 1.9 TDI 53.425 YTLOctavia Combi 1.9 TDI 38.100 YTLSuperb 1.9 TDI 63.280 YTLSuperb 2.5 TDI 102.970 YTLVOLKSWAGENPolo 1.4 TDI 29.272 YTLGolf 1.9 TDI 47.674 YTLGolf 2.0 TDI 56.454 YTLTouran 1.9 TDI 69.286 YTLTouran 2.0 TDI 69.287 YTLBora 1.9 TDI 100 bg 45.083 YTLBora 1.9 TDI 130 bg 64.651 YTLPassat 1.9 TDI 70.747 YTLPhaeton V10 TDI 139.840 EuroTouareg R5 TDI 87.580 Euro VOLVOS40 1.6 D 29.043 EuroV50 1.6 D 30.418 EuroS40 2.0 D 38.904 EuroV50 2.0 D 40.506 EuroS60 2.4 D5 50.477 EuroS80 2.4 D5 66.609 EuroV70 2.4 D5 52.952 EuroXC90 D5 AWD 80.787 EuroÂ
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!