Diş macunu pazarına 'hassas' giriş

Güncelleme Tarihi:

Diş macunu pazarına hassas giriş
Oluşturulma Tarihi: Kasım 18, 2009 15:03

Türkiye’de nüfusun yüzde 38’inde bulunduğu belirtilen diş hassasiyetini tümüyle önlemeyi amaçlayan ürün ile Colgate pazardaki iddiasını arttırmayı hedefliyor.

Haberin Devamı

Yüzde 44.9 pazar payıyla dünyada ağız bakım kategorisinde önemli bir konuma sahip olan Colgate, diş hassasiyetinin giderilmesinde devrim olarak nitelediği ve iki yıldan bu yana üzerinde çalıştığı Pro-Argin teknolojisiyle ürettiği Colgate Sensitive Pro-Relief adıyla yeni bir diş macununu Türkiye pazarına beş dünya ülkesiyle birlikte aynı anda sundu.

Dünyada ağız bakım kategorisinin önde gelen kuruluşlarından Colgate, diş hassasiyetinin giderilmesinde devrim olarak nitelediği ve iki yıldan bu yana üzerinde çalıştığı Pro-Argin teknolojisiyle ürettiği Colgate Sensitive Pro-Relief adıyla yeni bir diş macununu Türkiye pazarına beş dünya ülkesiyle birlikte aynı anda sundu. Türkiye’de nüfusun yüzde 38’inde bulunduğu belirtilen diş hassasiyetini tümüyle ve kalıcı olarak önlemeyi amaçlayan yeni ürün ile Colgate diş macunu pazarındaki payını ve iddiasını arttırmayı hedefliyor.

Haberin Devamı

1 MİLYON NUMUNE ÜRÜN DAĞITILACAK

Patenti Colgate’e ait olan Pro-Argin teknolojisi sayesinde diş hassasiyetine anında ve kalıcı çözüm sağlandığı belirtilen Colgate Sensitive Pro-Relief adlı ürünün Türkiye’de yaygınlaşmasını sağlamak üzere Colgate, ülke çapında 1 milyon numune ürün dağıtımı yapacak. Colgate, diş hassasiyeti eğitimi konusundaki girişimleri kapsamında tüketicileri bu konuda daha fazla bilgilendirmek ve yeni Pro-Argin teknolojsini anlatmak üzere de tüm Türkiye’yi Mobil Klinik olarak adlandırılan araçlarla da dolaşacak.

“AĞIZ SAĞLIĞI MEDENİYET GÖSTERGESİ “

Colgate Sensitive Pro-Relief diş macununu ve Pro-Argin teknolojisini kamuoyuna tanıtmak amacıyla İstanbul’da yapılan basın toplantısında konuşan Colgate Palmolive Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Pura, devrim niteliğindeki yeni ürünlerini tüm dünya ile aynı zamana Türkiye’de de piyasaya sunmaktan memnuniyet duyduklarını söyledi. Pura “ Tüm amacımız Türkiye’de tüm ağız bakım ürünlerinde ve özellikle de diş macununda tüketimi gelişmiş ülke ortalamalarına yaklaştırmak. Türkiye’de yılda kişi başına düşen diş macunu tüketimi 2005’te 85 gram iken şimdi 109 grama yaklaştı. Bu iyi bir gelişme. Yakın bir gelecekte 150 grama ulaşırsak bu benim en büyük mutluluğum olacak” dedi.

Colgate Palmolive Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Pura, Colgate olarak medeniyet göstergesi olarak görülen ağız bakım ürünlerinin yaygınlaşmasının bir toplumun sağlığı açısından büyük önem taşıdığını vurgulayarak sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye’de nüfusun yüzde 19’unun dişlerini hiç fırçalamadığı, yüzde 66’sının ise son 2 yıldır diş hekimine uğramadığı göz önüne alınınca ağız ve diş sağlığımıza daha fazla önem vermemiz ve piyasadaki ürünlerden özellikle ihtiyacımıza yönelik olanları tercih etmemiz gerektiği ortaya çıkıyor.”

Colgate Türkiye olarak 2009’un Ocak-Eylül döneminde kişisel bakım ürünlerinin satış cirosunun geçen yılın ilk dokuz ayına kıyasla yüzde 15,9 arttığını hatırlatan Ahmet Pura “ 2009’un ilk on ayında satılan diş fırçası sayısının 42 milyona çıktığını, geçen yılın aynı dönemine göre satışlarda ise yüzde 9 artış yaşandığını kaydetti. Colgate son verilerle diş macununda dünyada 44,9, Türkiye’de ise yüzde 27’lik bir pazar payına sahip bulunuyor.

TÜRKİYE’ DE NÜFUSUN YÜZDE 38'İ DİŞ HASSASİYETİ ÇEKİYOR

Yeni ürünün ağız bakımı açısından önemine değinen Ahmet Pura, yaşam kalitesini olumsuz etkileyen hassasiyet sorununa karşı halkın yeterince bilinçlenmediğini belirterek, sıcak, soğuk, tatlı, ekşi yiyecek ve içeceklerle tetiklenen diş hassasiyetinin, dünya nüfusunun yaklaşık yüzde 57’sinde ve 20-49 yaş arası bireylerde görüldüğünü söyledi. Pura,Türkiye’de diş hassasiyeti görülme oranının yüzde 31 iken, 35-44 yaş arası bireylerde görülme oranının yüzde 38’lere kadar çıktığını hatırlatarak “ Şimdi biz Colgate olarak nüfusun bu yüzde 38’lik kısmını hedefliyoruz” dedi. Pura, Türkiye’de diş hassasiyeti ürünlerinin pazar payının halen yüzde 19 olduğunu söyledi.

“ÇIĞIR AÇAN BİR ÜRÜN, BENZERİ YOK”

Haberin Devamı

Toplantıda ürün hakkında kapsamlı bir sunum yapan Colgate Profesyonel İlişkiler Müdürü Dr. Ebru Keskineğe,diş hassasiyetinin dişeti çekilmesi ve diş minesi kaybına bağlı olarak dentin dokusunun açığa çıkması sonucunda meydana geldiğini belirterek “ Dişeti çekilmesi yanlış diş fırçalama, yaşlanma ve dişeti problemleri sonucunda oluşurken, diş minesi kaybı yine yanlış diş fırçalama, asitli ve gazlı içeceklerin aşırı tüketimi, strese bağlı diş gıcırdatma gibi nedenlerle meydana geliyor. Bunların sonucunda ise dentin dokusu açığa çıkıyor ve diş minesinden dişin sinirlerine kadar giden dentin tübülleri vasıtasıyla hassasiyet algılanıyor” dedi. Dr. Keskineğe, Pro-Argin teknolojisiyle ürettiği yeni diş macunu Colgate Sensitive Pro-Relief ile diş hassasiyeti sorununu anında ve uzun süreli giderirken, bu alanda dünya çapında da bir çığır açtığını söyledi.

Dr. Ebru Keskineğe, Colgate Sensitive Pro-Relief adlı diş macununu hassasiyet olan bölgeye 1 dakika süre ile direkt olarak uygulanması halinde sinirleri sıcak ve soğuk duyulara karşı korumasız bırakan açık kanalları tıkayarak anında rahatlama sağladığını, günde 2 kez diş fırçalama ile rahatlamanın uzun süreli olduğunun klinik araştırmalarla kanıtlanmış bulunduğunu sözlerine ekledi. (ANKA)

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!