GeriEkonomi Dergi reklamcılığında büyük birleşme
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Dergi reklamcılığında büyük birleşme

Abone Olgoogle-news

Hürriyet Dergi Grubu ile Milliyet Dergi Grubu, reklam pazarlama bölümlerini tek çatı altında birleştirdi. Doğan Medya Grubu Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Yalçındağ, ‘‘Bu uygulamayla Türkiye'de bir ilke imza atıyoruz’’ dedi.

DOĞAN Medya Grubu, Türkiye'nin en büyük iki dergi grubu olan Hürriyet Dergi Grubu ile Milliyet Dergi Grubu'nun reklam pazarlama bölümlerini bir çatı altında birleştirerek bir ilke imza attı.

Hürriyet Dergi Grubu ile Milliyet Dergi Grubu reklam bölümü yöneticileri ve çalışanları, Doğan Medya Center'da biraraya geldi. Toplantıya iki dergi grubunun Genel Müdürleri Mehmet Yaşin, Muhittin Kazımoğlu ile Doğan Medya Grubu Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Yalçındağ ve Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Yalçın Balcı katıldı.

Toplantıda bir konuşma yapan Mehmet Ali Yalçındağ şunları söyledi: ‘‘Doğan Medya Grubu dergi sektörüne çok önem veriyor. Bütün dünyada olduğu gibi Türkiye'de de dergilerin 2000'li yılların gözde medyası olacağına inanıyoruz. Dergilerimizin kalitesini artırmak için bu yıl oldukça büyük yatırımlara girdik. Her iki dergi grubumuz da gelecek yılbaşında eşine Avrupa'da bile az rastlanan kendi binalarına taşınacaklar.’’

REKABET SÜRECEK

Reklamverenin de dergi sektörünün önemini kavradığını belirten ve bu konuda batıdan örnekler veren Yalçındağ, sözlerine şöyle devam etti:

‘‘Gelişmiş ülkelerde belirli bir büyüklüğü aşan yayınların reklam pazarlaması tek bir çatı altında yapılıyor. Birleşme karanını vermeden önce Batılı ülkelerdeki örneklerini inceledik. Bu uygulamayla Türkiye'de bir ilke ima atıyoruz. Amacımız, ülkemizin iki büyük dergi grubunun sinerjilerini birleştirerek, reklam pastasından dergilere düşen yüzde 4.5 payı, 2000'li yıllarda yüzde 8-10 oranına çıkmaktır.‘‘

Mehmet Ali Yalçındağ Hürriyet ve Milliyet gruplarının dergi yayıncılığında Türkiye'nin iki devi olduğunu, iki dergi grubu arasında yayıncılık alanında kıran kırana rekabetin bundan sonra da süreceğini belirtti. Yalçındağ, ‘‘İki grubun yayın konusundaki rekabeti, Türk dergi sektöründeki kaliteyi daha da artıracaktır. Dünyanın en önemli dergilerini bünyelerinde toplayan gruplarımız, önümüzdeki yıllarda da en kaliteli dergileri üretmeye devam edeceklerdir’’ diye konuştu.

Yalçındağ konuşmasından sonra yeni kurulan reklam pazarlama şirketinin genel müdürlüğüne, Hürriyet Dergi Grubu Reklam Bölüm Başkanı Neslihan Tokcan'ın atandığını açıkladı.

SEÇENEKLER ARTTI

Hürriyet Dergi Grubu Genel Müdürü Mehmet Yaşin de, ‘‘Bu birleşme ile yayıncılıkta yakaladığımız Batı standartı, reklam sektöründe de yakalanmıştır. Reklamverenler bundan böyle çeşitli fiyat seçenekleriyle ürünlerini geniş kitlelere tanıtmak için daha geniş olanaklara sahip olacaklardır’’ dedi.

Milliyet Dergi Grubu Genel Müdürü Muhittin Kazımoğlu da şöyle konuştu:

‘‘Dergi grupları arasındaki rekabet kaliteyi artıracak, ortak reklam pazarlaması ise sektördeki pay oranlarını yükseltecektir. Bu oluşumun tüm dergi piyasasına yararlı olacağına inanıyorum.’’

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle