Deniz Nakliyatı'nda özelleştirme başlıyor

Güncelleme Tarihi:

Deniz Nakliyatında özelleştirme başlıyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 17, 1998 00:00

Haberin Devamı

Deniz Nakliyatı'ndaki kamu hisselerinin özelleştirmesi için düğmeye basılıyor. Türkiye'nin en büyük armatörü konumundaki şirketin satışı için ilanlar bugün yayınlanıyor.

Özelleştirme süreci bugün verilecek ilanlarla başlayacak olan Deniz Nakliyatı T.A.Ş, Türkiye'nin en büyük armatörü olma konumunu devam ettirmek ve filonun yenilenmesini sağlamak amacıyla atılımlarını sürdürüyor. Şirketin sahip olduğu 29 geminin yanı sıra inşaa halindeki 4 gemisinden biri olan 75 bin DWT'lik dökme yük gemisi, önümüzdeki 1-2 ay içinde seferlere başlayacak.

Deniz Nakliyatı T.A.Ş Genel Müdürü Nevzat Bilican, 1955 yılında kurulan şirketin, 537 bin 173 DWT'lik kapasitesi, 16 kuru yük, 9 dökme yük ve 4 adet Ro-Ro'dan oluşan 29 gemisiyle, ülkenin en büyük armatörü konumunda bulunduğunu söyledi.

Şirketin, Türk denizciliğinin gelişmesinde bir okul olarak da işlev gördüğünü vurgulayan Bilican, ‘‘Bugün hangi denizcilik firmasına baksanız, Deniz Nakliyatı'ndan bir iz görürsünüz’’ dedi.

Bilican, 1990'ların başında şirketin 67 gemiye kadar çıkan filosu bulunduğunu dile getirerek, daha sonra yaşlı gemilerin satışı ve yeni yatırımlarda zorlanılması nedeniyle sayının azaldığını anlattı.

Şirketin, özellikle eski dönemlerden gelen borçlar nedeniyle finans sıkıntısı yaşamasından dolayı, 1997 yılını yaklaşık 2.5 trilyon lira zararla kapadığını ifade eden Bilican, bu trendin 1998'in ilk yarısında da etkili olduğunu kaydetti.

Bilican, ‘‘Ancak şirketin nakit akışı bakımından bir sıkıntısı yok. çalışmalarını başarıyla sürdürüyor. Sektörde yaşanan krize rağmen 29 gemimizin hiç biri boş değil. Bu bizim ölçümüzdeki bir denizcilik kuruluşu için çok önemli bir unsur’’ dedi.

Bilican, şirketin, ciddi bir revizyona tabi tututlması, yaşlı gemilerin elden çıkarılması ve yeni yatırımların yanı sıra kalifiye eleman ihtiyacının karşılanmasıyla, tüm sorunlarını aşacağını da vurguladı.

4 GEMİ İNŞAATI

Bilican'ın verdiği bilgiye göre, uzun zamandır inşaa halinde bulunan 2 adet 75 bin DWT'lik dökme yük ve yine 2 adet 18 bin DWT'lik çok amaçlı gemilerin tersaneyle ilgili sorunları çözüldü. Bunlardan 75 bin DWT'lik birincisi önümüzdeki 1-2 ay içinde seferlere başlayacak. Diğer 3 geminin 1999 sonuna kadar inşaası tamamlanarak ülke ekonomisine katkı sağlar hale getirilmeleri planlanıyor.

Teklif almak ve görüşmeler yapmak suretiyle pazarlık usulüyle gerçekleştirilecek olan blok satış ihalesinde, teklif verme süresi 14 Eylül'de sona erecek. Geçen dönem içinde şirketin 3 tankeri ile Üsküdar'daki binası varlık satışı kapsamında satılmıştı.

İhale iptal edilmişti

Deniz Nakliyatı'ndaki kamu payının satışı için, 28 Eylül 1995 tarihinde verilen ilanlarla daha önce ihale açılmış ve 14 Kasım 1995 tarihi itibariyle 7 teklif alınmıştı. Teklif sahipleriyle yapılan son tur görüşme sonunda, Deniz Nakliyatı T.A.Ş Çalışanları Ortak Girişim Grubu 129 milyon dolarla en yüksek teklifi vermiş ve şirketin satışı Özelleştirme Yüksek Kurulu (ÖYK) tarafından 20 Mart 1997'de onaylanmıştı. Ancak, ÖYK Ankara 7. İdare Mahkemesi'nin 30 Eylül 1997 tarihinde yürütmeyi iptal yönünde aldığı kararı dikkate alarak, 12 Kasım 1997 tarihinde ihaleyi iptal etmişti.






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!