Dakikada 1 otomobil için çadırda bile üretim yapıyor

Güncelleme Tarihi:

Dakikada 1 otomobil için çadırda bile üretim yapıyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 30, 2008 00:00

Oyak Renault, dakikada 1 otomobili banttan indirerek, dünya genelindeki 38 Renault fabrikasını geride bırakıp üretim lideri olmayı hedefliyor.

Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, yıllık 360 bin adet üretim kapasitesine ulaştıklarını belirterek, "Artık 3 metrekarenin bile hesabını yapar hale geldik. Bursa’da fabrika bahçesinde kurduğumuz 8 çadırda da üretim yapmaya başladık" dedi.

OYAK Renault Otomobil Fabrikaları Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, Türkiye’nin Fransız üretici açısından farklı bir misyonu bulunduğunu belirterek, "Son teknolojiyi kullanarak tek bant üzerinde araç üretiyoruz. Aynı zaman benzinli ve dizel motor fabrikamız da var. Adımızdaki ’Otomobil Fabrikaları’ ibaresi de buradan geliyor" dedi. Tunalıoğlu, Bursa’daki fabrikada yıllık üretim kapasitelerinin 360 bin adete ulaştığına dikkat çekerek, "Yani dakikada 1 otomobili banttan indirebiliyoruz. Bu yıl Fransa’yı da geçerek dünya genelindeki 38 Renault fabrikası arasında ’üretim lideri’ olacağız" dedi.

Çadırların yerini binalar alacak

Oyak Renault’un 258 bin metrekaresi kapılı olmak üzere toplamda 510 bin metrekarelik alan üzerine kurulduğunu söyleyen Tunalıoğlu, "Artık, 3 metrenin bile hesabını yapar hale geldik. Komşularımız Renault-Mais ve Omsan Lojistik ile arazinin sınırları için görüşüyoruz" dedi. Yönetim binası inşaatının tamamlandığını belirten Tunalıoğlu, "Fabrikada inşaatlar devam ediyor. Kapalı mekanlarımızda üretime yer açmak için 8 tane çadır kurduk. İleride bunların yerini yeni binalar alacak" diye konuştu.

Günde 1200 araç inebilir

Günde 1200 adet otomobil üretme kapasitesine sahip olduklarının altını çizen Tunalıoğlu, şunları söyledi: "Aynı bant üzerinden Megane II, Clio III ve Symbol olmak üzere 3 modelin 5 farklı karoserinin üretimini gerçekleştiriyoruz. Saatte maksimum 60 araç üretebiliriz. Her modelin maksimum üretim adedi de değişkenlik gösteriyor. Megane’dan en fazla saatte 25 adet, Clio’dan 35 adet ve Symbol’den ise 18 adet üretebiliriz. Siparişlere göre modeller arasında kapasiteyi bölüştürüyoruz."

Marşa basarken ürperiyorum

’Otomobil üretmeyi bir aşk işi’ olarak tanımlayan Tunalıoğlu, "Aradan geçen bunca yıla rağmen banttan inen her otomobilin marşına basıldığında hala ürperiyorum" dedi. Fabrikanın cazibesini her zaman ayakta tutmanın önemli olduğunu vurgulayan Tunalıoğlu, "Renault grubu içerisinde Oyak Renault her zaman yeni projelerini çekecektir. Bir projenin hayata geçmesinde en zorlu ayaklardan biri ise o projenin fabrika tarafından hazmedilmesini sağlamaktır" diye konuştu.

Yeni Symbol için Grand Tour’la antrenman

OYAK Renault Proje Direktörü Murat Altan Taşdelen, yeni Smybol’ün bu yıl sonunda Türkiye yollarına çıkacağını belirterek, "Cilo Grand Tour projesi yeni Symbol için bir nevi antrenman oldu. 7-8 aydır yeni Symbol için 50 Türk mühendisi çalışıyor" dedi. Clio Grand Tour için özellikle yurtdışından büyük talep geldiğini de belirten Taşdelen, "Araç neredeyse karaborsaya düştü" dedi.

Otomobilin yüzde 47’sini üretiyor

1971’de 20 bin adetlik üretimle yola çıkan Oyak Renault, bugün Türkiye’deki binek otomobil üretiminin yüzde 47’sini tek başına gerçekleştiriyor. Bu yılın ilk 5 ayında 149 bin binek otomobil üreten Oyak Renault’yu 71 bin adetle Toyota izliyor. Oyak Renalut, geçen yıl da 263 bin adetle Türkiye’nin en büyük binek otomobil üreticisi konumundaydı.

1969’da yola çıktığında terzi ve berber arıyordu

OYAK Renault’da bugün bin 279’u beyaz ve 5 bin 381’i mavi olmak üzere 6 bin 660 çalışan bulunuyor. Oysa şirket, 1969 yılında kurulduğunda fabrikada çalışmak üzere eleman ararken verdiği ilanlarda ’berber, terzi ve kalaycı’ arıyordu. Çünkü Türkiye’de otomotiv sektöründe deneyimli ve eğitimli bir işgücü bulunmuyordu. Bugün yıllık eğitim harcamaları 1.7 milyon Euro’yu bulan Oyak Renault’da beyaz yakalıların 3’te 2’si Fransızca, 3’te 1’i ise İngilizce bilirken, mavi yakalıların yüzde 7’si üniversite ve yüzde 60’ı ise meslek lisesi mezunu. Çalışanların ortalama yaşı ise 32.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!