Çok ‘bireysel’ takılıyor

Güncelleme Tarihi:

Çok ‘bireysel’ takılıyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 05, 2014 01:07

Şirketlere sunulan uzun dönemli araç kiralama avantajlarının aynısı fiyat farkı olmaksızın bireylere de sunuluyor. Bu uygulamayı başlatan Çelik Motor’un Genel Müdürü Bora Koçak, “2 yılda 30 bine ulaşacak filomuzun yüzde 20’sinin bireysel kullanıcılardan oluşmasını bekliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’de kullanımdaki toplam otomobil sayısı yaklaşık 7 milyon adet civarında. Bunların 2.5 milyon adedinin şirketlerin kullanımında olduğu tahmin ediliyor. Bundan yola çıkarak son dönemde hızla büyüyen operasyonal kiralama pazarında sadece şirketleri hedeflemek pazarın üçte birine hitap etmek anlamına geliyor. Yani bir başka değişle bireysel kullanıcıların hedeflenmesi durumunda hitap edilecek pazarın 3 katına çıkması içten bile değil. İşte bu kritik aşamayı farkeden Anadolu Grubu bünyesindeki Çelik Motor, operasyonel kiralamada bireylere yönelik yeni ürünleri piyasaya sunmaya başladı.

YÜZDE 20’Sİ BİREYSEL

Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, Türkiye’de bugüne kadar bireysel kiralamanın artmasının önündeki en önemli engelin ‘baskın sahip olma duygusu’ olduğunu belirterek, “Bir otomobile sahip olmak yerine kiralamanın ne kadar avantajlı olduğunun anlatılması çok önemli” diye konuşuyor. Koçak şu bilgileri veriyor: “Bireysel kullanıcılar her türlü işlemlerini online yapabilecekler. 2 yılda filomuzun yüzde 20’sinin bireysel kullanıcılardan oluşmasını bekliyoruz.”

FİYAT FARKI YOK

Haberin Devamı

Kiralamada bireyler ile şirketler arasında fiyat ve teknik bir farklılık olmadığını söyleyen Koçak, sadece beklentiler ve ihtiyaçların farklı olduğunu söyledi. Koçak bu konuda şu örneği veriyor: “Bireysel kullanıcılar daha kısa vadede yani, 12-18 aylık kiralama yapmak isterlerken şirketlerin kiralama vadesi 36 ay ve üzerinde. Aynı zamanda bireysel araç kullanım frekansı da daha düşük olduğu için ihtiyaç duyulan kilometre limitleri yarı yarıya daha az.”

Sorento’ya 2 litre motor desteği

BÜNYELERİNDEKİ Koreli Kia markası için 2013 ve 2014 yıllarının yeni ürün açısından biraz sakin geçtiğini de kaydeden Koçak, “Bu nedenle bir büyüme gerçekleştiremedik.
Sportage satışlarımızın önemli bir bölümünü oluşturuyor ve otomatik vites seçeneği sayesinde bu konumu daha da güçlendi. Bu yılın son çeyreğinde SUV segmentindeki önemli modelimiz yeni Sorento da 2 litrelik motor versiyonu ile gelecek. Önümüzdeki yıldan itibaren de Kia’nın yeni motor ve şanzımanlarını , yenilenen modellerde görmeye başlayacağız. Bu motorlar bize oldukça önemli rekabet avantajı kazandıracak. 13 yıldır Kia markasını Türkiye de temsil ediyoruz ve KIA da bizim Türkiye deki faaliyetimizden ve sonuçlarımızdan oldukça memnun” dedi.

Kiralama işi 7-8 kat büyür

Haberin Devamı

BORA Koçak şirket hedeflerinin tüketicilerin her türlü mobilite ihtiyacına çözüm üretmek olduğunu ifade ederek, “Kiralama yatırımlarımızı da bu nedenle arttırıyoruz. Bugün Türkiye de satılan binek otomobillerin sadece yüzde 20’si kiralama pazarına gidiyor. Yılda 300 bin adet otomobilin kiralama pazarına satılması durumunda, kiralamanın toplam parkının 1 milyon adete yaklaşması anlamına gelecektir. Bu da bugünkü seviyeye göre 7-8 kat büyüme anlamına geliyor” dedi.

Mercedes, Türkiye’yi en başarılı ülke seçti

ALMAN lüks otomotiv devi Mercedes-Benz, kendi pazarlarında satış rakamlarını dikkate alarak yaptığı değerlendirme sonucunda Mercedes Türkiye’ye ‘Yılın en başarılı pazarı’ ödülünü verdi. Ödülü, Daimler Yönetim Kurulu Başkanı Dieter Zetsche’den Mercedes-Benz Türk adına Direktörler Kurulu Başkanı adına Rainer Genes ve Otomobil Pazarlama ve Satış Müdürü Şükrü Bekdikhan aldı.
2013 yılında ödül aldıran performansın ardından 2014 yılına da iyi başlayan Mercedes, ilk 3 ayda otomobil satışları yüzde 21 düşerken yüzde 9 büyümeyi başardı. Mercedes Otomobil Pazarlama ve Satış Müdürü Şükrü Bekdikhan, “Geçen yılın Kasım-Aralık aylarında sektör 2014’te yüzde 30 civarında daralma öngörüyordu. İlk 3 ayda satışlarımızı yüzde 9 artırarak 3 bin 265 adet satış gerçekleştirdik” diye konuştu. C, A ve B Serisi modellerle hem 2013’te hem de 2014’te satışlarını artırdıklarını kaydeden Bekdikhan, toplam satışlarının yüzde 50’sinin bu modellerden oluştuğunu belirtti. Bekdikhan, bu yılda dizel otomatik modelleri devreye soktuklarını böylece yılsonunda geçen yılın satış rakamı olan 20 binleri yakalayacaklarını aktardı.

Haberin Devamı

Eylülde S Coupe Türkiye’ye geliyor

2014 yılının kalan kısmında yeni ürünleri sunacaklarını anlatan Bekdikhan, premium araçlar arasında en prestijli yerlerden birine sahip S Coupe’da eylülde Türkiye’ye getireceklerini duyurdu. Ayrıca, CLS ve B serilerinin makyajlı versiyonlarının da bayilere dağıtılacağını açıkladı.

Sessiz ve güçlü liderlik geliyor

AVRUPA’da üretilen ve sınıfının ‘en sessiz ve ve güçlü’ dizeli olan yeni motorunu Astra modeliyle birlikte Türkiye’de satışa sunan Opel, orta hatchback sınıfından liderlik hedefliyor. 136 beygir gücündeki 1.6 litre dizel motor önümüzdeki yıl Insignia ve Mokka’da da yer alacak. Bu modellerle de birlikte Opel binek satışlarında ilk 3 marka arasına girmeyi hedefliyor.
Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, 2016’ya kadar 4,5 milyar Euro yatırımla 13 yeni motoru pazara sunarak motor portföylerinin %80’ini yenileyeceklerini belirterek. 1.6 litre dizelin diğer markalarla paylaşılmayacağını da vurguladı. Astra ailesinde 1.3 lt dizeli de satmayı sürdürecek Opel C sınıfında en fazla dizel seçeneğine sahip marka da olacak.
1.6 litrelik 136 beygirlik Opel Astra HB, Sports Tourer ve Sedanların fiyatları 71 bin TL’den başlıyor. 110 BG’lik versiyonun fiyatı ise 66 bin TL’den başlayacak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!