Çocuklar yutkunmasın diye sucuk reklamı geceye kaydı

Güncelleme Tarihi:

Çocuklar yutkunmasın diye sucuk reklamı geceye kaydı
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 30, 2003 00:00

Pınar Sucuk'un reklamına gelen, ‘‘Çocuklarımız bu reklamı görünce sucuk istiyor, ama biz alamıyoruz’’ ÅŸikayetleri, hem Pınar Grubu hem de Reklam Özdenetim Kurulu tarafından haklı bulundu. Pınar, reklamın, çocukların televizyon izlemediÄŸi, daha geç saatlerde yayınlanmasına karar verdi.Pınar'ın sucuklarını tanıtmak için hazırlattığı reklam filmiyle ilgili Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK) ve üretici firmaya yapılan ‘‘Çocuklarımız görüp istiyor ama alamıyoruz’’ baÅŸvuruları üzerine Pınar, reklamın televizyonda çocukların göremeyeceÄŸi saat 22.00'den sonra gece kuÅŸağında yayınlanmasına karar verdi.YaÅŸar Holding ÅŸirketlerinden Pınar Et, yeni piyasaya sürdüğü ‘Pınar Açık Kangal Sucuk’u tanıtmak için bir süre önce Cenajans'a bir reklam filmi hazırlattı. 13 Aralık 2002'den itibaren TV'lerde yayınlanmaya baÅŸlayan filmde, Pınar'ın hem yeni ürününü hem de diÄŸer sucukların kalite ve lezzeti bir minibüs yolculuÄŸunda Suat Sungur ile Hakan Bilgin'in canlandırdığı iki vatandaÅŸ ile anlatılmaya çalışıldı. Erkin Koray'ın ‘İllaki’ ÅŸarkısının da kullanıldığı reklam, ilgi gördü ve Pınar'ın sucuk satışlarını artırdı.500 BAÅžVURU OLDUAncak bu ilgi uyandıran reklama karşı gerek Pınar'a, gerekse RÖK'e pek çok baÅŸvuru oldu. RÖK BaÅŸkanı Çetin Ziylan, 8 Ocak 2003'te yazdığı bir yazı ile durumu Pınar Et'e bildirdi. Ziylan, kurumun tanıtımı için düzenlenen kampanyadan sonra aldıkları 500'ü aÅŸkın baÅŸvurunun bu reklamla ilgili olduÄŸunu belirterek şöyle dedi:‘‘Şikayetler çoÄŸunlukla, dar gelirli ailelerden gelmekte ve genellikle ev hanımı olan anneler, çocuklarının reklamdan fazlasıyla etkilendiÄŸini ve sucuk yemek istediklerini, ancak maddi durumlarının yeterli olmaması nedeniyle sucuÄŸu çocuklarına yediremediklerini, reklamın yayınının durdurulmasını istemektedirler.’’Ziylan, baÅŸvuruları deÄŸerlendirdiklerini ancak Uluslararası Reklam Uygulama Esasları'na aykırı olmadığı için reklamın kaldırılması yönünde bir karar almadıklarını; sadece yoÄŸun baÅŸvuruları markanın imaj ve pazarlama politikası açısından anlamlı olduÄŸu için bildirdiklerini ifade etti.Öte yandan yılbaşında 2003 yılı reklam anlaÅŸmaları yapılıncaya kadar reklamın yayınına bir süre ara verilirken hem Pınar, hem de Cenajans baÅŸvurular üzerine iki koldan bir araÅŸtırma baÅŸlattı. Bağımsız bir araÅŸtırma firması Ä°stanbul'da çeÅŸitli gelir seviyesindeki gruplar üzerinde reklamın etkileri araÅŸtırması yaptı. AraÅŸtırmada bütün tüketiciler, reklamın özendirici ve baÅŸarılı olduÄŸunu belirtirken, ekonomik açıdan bazı kesimleri olumsuz etkileyeceÄŸine de dikkat çekti. Ancak araÅŸtırmaya katılan hiçbir tüketici reklamın kaldırılmasını istemezken, ‘‘Daha düşük gramajlı çeÅŸitlerle ve fiyat alternatifleri ile herkese ürünü alma olanağı sunulmalı’’ dedi.Bu araÅŸtırmalar sonucunda gerek Pınar, gerekse Cenajans reklam filminin yayından kaldırılmasını gerektirecek bir durum olmadığı kanısına vardı. Pınar, sosyal sorumluluk bilinciyle hareket edeceÄŸini açıklayarak, sucuk reklamının çocuklar tarafından izlenmesini önlemek için saat 22.00'den sonra yayınlanması için karar aldı.Arsan: Sorun reklamda deÄŸil gelir dağılımındaYaÅŸar Holding Gıda Grup BaÅŸkanı Ahmet Arsan, ‘‘Sorun reklamda deÄŸil gelir dağılımında’’ dedi. Yeni piyasaya sundukları ürünün yüzde 100 dana etinden yapıldığını, Türk damak zevkine uygun olarak baharatın fazla kullanıldığını ve doÄŸal kılıf içinde ürünün satışa sunulduÄŸunu belirten Arsan, ‘‘Çok büyük ilgi gördü. Satışlar tahmin ettiÄŸimizin çok üzerinde arttı’’ dedi. Yeni açık kangal sucuÄŸun kilosunun 10.5 milyon lira civarında olduÄŸunu belirten Arsan, ‘‘Ama gidip kolay kolay kimse bir kilo zaten almaz. Bir kangalın fiyatı 2 milyon liraya kadar iniyor. Yani öyle abartıldığı kadar pahalı deÄŸil. Ayrıca biz yarım kangal gibi yeni gramajlar piyasaya sürerek bütün tüketicilerin almasını saÄŸlamak istiyoruz’’ dedi.Türkiye'de kiÅŸi başına düşen gıda harcamasının 800 dolar civarında olduÄŸunu belirten Arsan, ‘‘Sorun reklamda deÄŸil bu rakamlarda, gelir dağılımında. Ne zaman bu rakam 2000-3000 dolarlara çıkar sorun çözülür. Reklamda tabii ki özendirme olacak. Türk halkı günlük gıdasının yüzde 60'ını ekmekten karşılıyor. 800 dolarlık harcamanın sadece 120 doları hayvansal proteinler. Reklamdan ÅŸikayet etmek yerine, gelir dağılımını düzeltmek gerekiyor’’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!