Çocuklar Doğan Egmont'u krizde zirveye taşıdı

Güncelleme Tarihi:

Çocuklar Doğan Egmontu krizde zirveye taşıdı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 04, 2002 01:34

Doğan Medya Grubu'nun Danimarkalı Egmont'la kurduğu Doğan Egmont Yayıncılık, krize rağmen çocuk dergileri pazarındaki payını yüzde 61'den yüzde 71'e çıkardı. Bünyesinde 8 çocuk dergisi olan Doğan Egmont'un Genel Müdürü Gülgün Çarkoğlu, ‘‘Çocukların çok sevdiği markalarla dergi pazar payımızı artırdık. Çocuk kitapları pazarında yüzde 20 payımız var’’ dedi.

Doğan Medya Grubu ve Danimarka kökenli Egmont'un ortaklığı ile kurulan Doğan Egmont Yayıncılık'ın çocuk dergileri pazarındaki payı, yılın ilk altı ayında yüzde 71'e ulaştı. Bünyesinde halen lisanslı 8 çocuk dergisi yayınlayan Doğan Egmont'un bu pazardaki payı 2001 yılında yüzde 61 seviyesinde bulunuyordu.

Krize rağmen çocuk dergileri pazarındaki paylarını artırdıklarını belirten Doğan Egmont Genel Müdürü Gülgün Çarkoğlu, 2002'nin yıl sonu hedefine ise yılın ilk yarısında ulaştıklarını bildirdi. Çarkoğlu, Doğan Egmont'un çocuk kitaplarındaki pazar payının da yüzde 20 civarında olduğunu tahmin ettiklerini söyledi.

‘‘Ekonomik krizi en az zararla atlattık’’ diyen Gülgün Çarkoğlu, şöyle devam etti: ‘‘Krizi soğukkanlılıkla karşılayıp, çocukların çok sevdiği önemli markaları belirledik ve onlara odaklandık. Yayınlamayı hedeflediğimiz kitap sayısını belki biraz azalttık ama sinemayla ya da televizyonla gelen yeni markalı çizgi kahramanların kitap ve dergilerini yapmaktan asla vazgeçmedik. Ekonomik olarak zor günler yaşamakta olduğumuz bu dönemde, çocuk dergilerinde yüzde 71'lik pazar payını yakaladık. Bu süreçte sadece bir dergimizi kapattık. Elbette pazar payımızın artışında, rakip yayıncıların bir çoğunun kriz nedeniyle ürünlerini yayınlamaktan vazgeçmek zorunda kalması da etkili oldu. Doğan Egmont olarak bu yıl çok başarılı yeni ürünler çıkardık.’’

DOĞAN'IN İLK YABANCI ORTAĞI

Doğan Egmont Yayıncılık'ın Doğan Grubu'nun ilk yabancı ortaklı şirketi olduğunu hatırlatan Çarkoğlu, Disney lisansıyla yola çıktıklarını belirterek, ‘‘Disney'in yanı sıra Looney Tunes, Şirinler, Tweenies, Harry Potter, Barbie gibi dünyadaki en ünlü çizgi karakterlerin lisanslarını alarak tek çatı altında topladık’’ diye konuştu.

‘‘Yayın hayatına başladığımız günden bu yana daima markalarımızı ön plana çıkardık, bu markalarla yayıncılık piyasasında yer edinmeyi hedefledik ve bunu da başardık. Ürünün kalitesi, baskısı ve kullanılan dil de elbette çok önemliydi. Hedef kitlemizin, hepimizin üzerine titrediği çocuklarımız olması, bu kitap ve dergilerin, büyük dikkat ve hassasiyetle hazırlanarak onlara sunulması zorunluluğunu getirmektedir. Misyonumuz, mümkün olduğunca fazla sayıda çocuğumuza, okuma sevgi ve alışkanlığını kazandırabilmektir. Bu bağlamda Disney yayınlarımızda olduğu gibi, eğlendirirken öğreten kitap ve dergilerimiz çocuklara okuma sevgisini aşılamak için iyi bir başlangıç.’’

Okuma alışkanlığı üzerinde özellikle durduklarını vurgulayan Gülgün Çarkoğlu, ‘‘Okullarla değişik işbirliklerine gidip, dergi ve kitaplarımızı çocuklarımıza birinci elden indirimli olarak ulaştırmayı düşünüyoruz. Bunun için görüşmelerimiz sürüyor’’ dedi.

YILDA 200 YENİ KİTAP

Gülgün Çarkoğlu, anaokulu çocukları ve ilkokul öğrencilerine yönelik kitapların yanısıra, 2000 yılından itibaren 13-15 yaş grubuna seslenen kitaplar da çıkarmaya başladıklarını belirtti.

‘‘Talihsiz Serüvenler’’ adlı yeni bir kitap dizisi lanse ettiklerini söyleyen Çarkoğlu, bugüne kadar resimli renkli kitap yayıncısı olarak bilinen Doğan Egmont'un, bu kitaplarla birlikte siyah-beyaz ve okuma ağırlıklı, biraz daha ileri yaş grubunu hedeflediğini belirtti. Çarkoğlu, Doğan Egmont'un 3-17 arası yaş grubuna yönelik kitap ve dergiler yayınladıklarını söyledi.

Her yıl yaklaşık 200 yeni kitap bastıklarını vurgulayan Çarkoğlu, ‘‘Kitap portföyümüzü her yıl biraz daha genişletiyoruz. Hedeflediğimiz kitleyi de her geçen gün biraz daha büyütüyoruz.’’ dedi.

Çarkoğlu, önümüzdeki günlerde çocukların yeni gözdesi ‘‘Power Puff Girls’’ kitaplarının ve dergilerinin de ürün gamına katılacağını bildirdi.

Satışın yüzde 55'i mağaza zincirlerinde

DOĞAN Egmont'un, Türkiye'de zincir mağazalara giren ilk çocuk yayınevi olduğuna dikkat çeken Gülgün Çarkoğlu, bütün önemli zincirlerde yayınlarının satıldığını belirterek, şöyle konuştu: ‘‘Zincir mağazaların gelecekte çocuk yayıncılığında önemli bir payı olacağını önceden gördük. Bugün toplam satışımızın yüzde 55'ini zincir mağazalardan elde ediyoruz.’’

Doğan Egmont'un dergileri


Milliyet Kardeş (Doğan Egmont)

Donald Amca (Disney)

Winnie The Pooh (Disney)

Disney Prenses (Disney)

Barbie (Mattel)

Go Girl (Egmont)

Bugs Bunny Oyun (Warner Bros)

Goal (Egmont)

Dünya Kupası Çıkartma Albümü 4 milyon sattı

DOĞAN Egmont Yayıncılık Genel Müdürü Gülgün Çarkoğlu, bu yaz çıkarttıkları Dünya Kupası Çıkartma Albümü'nün de çok ses getirdiğini ve Türk Milli Takımı'nın başarısıyla birlikte albümün vazgeçilmez hale geldiğini söyledi. Dünya Kupası Futbolcu Çıkartması satışlarının 4 milyona yaklaştığını belirten Çarkoğlu, ‘‘Albümde, Dünya Kupası'na katılan bütün takımların oyuncularının isimleri ve bilgileri yer alıyor. Çocuklar satın aldıkları çıkartmaları, albümde futbolcular için ayrılan boş yerlere yapıştırarak koleksiyonlarını oluşturuyorlar’’ dedi.

Gülgün Çarkoğlu, süreli yayınlar içinde, en popüler olan ve genç kızlara seslenen aylık ‘‘Go Girl’’ dergisinin 40 bin, krizin patlak verdiği anda çıkan futbol dergisi Goal'ün ise 19 bin adetlik satış adetine ulaştığını bildirdi.

Doğan Egmont'un, hedef kitlesi içinde çocuğun da yer aldığı ürün ve hizmet üreten firmalarla işbirliği yaparak promosyon projeleri de ürettiğini belirten Çarkoğlu, bu konuda da şunları söyledi:

‘‘Buna örnek olarak en son Burger King için hazırladığımız Tom&Jerry dergi promosyonunu gösterebiliriz. Bu promosyon sayesinde Burger King'in satışlarında ortalama yüzde 25'lik bir artış sağlandı. Ortaya çıkan sonuç herkesi memnun etti.’’
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!