City’yi ürettik, 200 milyon dolara ‘Jazz’ da yaparız

Güncelleme Tarihi:

City’yi ürettik, 200 milyon dolara ‘Jazz’ da yaparız
Oluşturulma Tarihi: Aralık 05, 2005 00:00

Honda, toplam 75 milyon dolarlık yatırımla Civic Sedan’ın ardından Gebze Şekerpınar’da ‘City’ üretimine de başlayarak Türkiye’de atağa kalktı. Honda Türkiye Genel Müdürü Katsumi Sawai, ‘Hedefimiz 2008’den itibaren Jazz’ı Türkiye’de üretmek. Jazz’ın üretimiyle birlikte 150-200 milyon dolar yatırım yapıp, Gebze’de kapasiteyi 100 bin adede çıkarırız’ dedi.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’de Gümrük Birliği’nin ardından fabrika kuran, ancak üretim ve ihracat konusunda diğer otomotiv firmalarının gerisinde kalan Honda Türkiye, atağa kalkmaya hazırlanıyor. Türkiye’ye 1997 yılından bu yana 55 milyon dolarlık yatırım yapan Honda, iç pazar için Civic Sedan üretiminin ardından, 20 milyon dolarlık yeni yatırımla bu aydan itibaren ‘City’ üretimine başladı. City ile ihracat atağını da başlatan Honda Türkiye’nin asıl hedefi ise 2008 yılında 150-200 milyon dolarlık yatırımla Avrupa’da büyük talep gören Jazz modelini üretmek. Honda Türkiye Genel Müdürü Katsumi Sawai, ‘Jazz için Japonya’ya bastırıyoruz. Büyük olasılıkla 2008 yılından itibaren Türkiye’de üretime başlarız’ dedi.

CITY’NİN YÜZDE 40’I İHRACAT:

Honda’nın Gebze Şekerpınar’daki fabrikasında üretilen ‘City’nin Antalya’da düzenlenen uluslararası tanıtımında Sawai ile hem City projesini hem de gelecek planlarını konuştuk. 2006 yılında 15 bin adet City üretmeyi planladıklarını belirten Sawai, City üretiminin yüzde 40’ını ihraç edeceklarinin de altını çizdi. 2006 Haziran ayında yeni Civic Sedan’ın üretilmesiyle birlikte Türkiye’de toplam 23 bin adet Honda üreteceklerini kaydeden Sawai şöyle konuştu: ‘Bu rakamın kademe kademe 2007 yılında 30 bine, 2008 yılında ise 55 bin adede çıkmasını planlıyoruz. Ancak bizim asıl amacımız 2008 yılında Avrupa’da büyük talep gören Jazz’ı Türkiye’de üretmek. Jazz ile birlikte Türkiye’de toplam üretim kapasitemiz 100 bin adede çıkar.’

100 BİN ADET BAŞARI:

Haberin Devamı

Honda’nın Avrupa’da yılda 150 bin adet Jazz satmayı hedeflediğini kaydeden Sawai, ‘Bu hedefin yarısının Japonya’dan yarısının Türkiye’den karşılanması için bastırıyoruz. Jazz’ı Japonya’dan sonra Türkiye’de üretirsek, yılda 70 bin Jazz üretiriz. Civic Sedan ile birlikte bu rakam 100 bin adede çıkar. Bu önemli bir başarı olur’ diye konuştu.

KAPASİTE DÜŞÜK BAŞLADI:

Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Ümit Karaaslan ise, Honda Türkiye’nin en büyük şansızlığının Gümrük Birliği’nin ardından yatırım yapması olduğunu belirterek şöyle konuştu: ‘O dönem düşük kapasiteyle fabrika kuruldu ve ekonomik krizler nedeniyle üretim artırılamadı. Eğer kapasite Toyota gibi yüksek başlasıydı, kapasiteyi doldurmak için ihracata ağırlık verilecekti ve Honda Türkiye daha hızlı büyüyecekti.’

PRESS MAKİNESİ GEREKİYOR:

Haberin Devamı

City ve yeni Civic Sedan ile Türkiye’de faaliyetlerini hızlandırdıklarını belirten Karaaslan, ‘Bizim en büyük amacımız Jazz’ı Türkiye’de üretmek. Eğer Japonları ikna edersek Türkiye’deki kapasitemiz Jazz ile birlikte 100 bin adede çıkar. Bu da en az 150-200 milyon dolarlık yatırım anlamına geliyor. Çünkü 55 bin adetten sonra press makinası gerekiyor’ dedi. 100 bin adedin bile aslında bir otomobil fabrikası için yeterli olmadığını kaydeden Karaaslan, ‘Biz City ile Türkiye’nin kalitesini ispatlayıp Jazz ile büyümek istiyoruz. Bunun için bastırıyoruz’ diye konuştu.

Gebzeli City 23 bin 500 YTL’ye piyasaya çıkıyor

HONDA’nın Gebze tesislerinde ürettiği ve yüzde 40’ını ihraç edeceği ‘City’ Antalya’da Türk ve yabancı basın mensuplarına tanıtıldı. Önümüzdeki hafta Türkiye’de, 2006 yılı başında da Avrupa’da satışa sunulacak City’nin fiyatı 23 bin 500 YTL ile 28 bin 450 YTL arasında değişiyor. 2006 yılında yaklaşık 15 bin adet üretilecek City’nin yüzde 40’ı Polonya, Çek Cumhuriyeti, Macaristan ve Slovakya’ya ihraç edilecek. Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Ümit Karaaslan, yeni Honda City’nın yepyeni bir pazar yaratacağını belirterek, ‘83 beygirlik 1.4 litre i-DSI motoruyla dizele alternatif olan City, sınıfının en düşük yakıt tüketimini sağlıyor. Çevreye duyarlı ve sessiz. Uygun fiyatları ve optimal güvenliği ile tercih edilecek. Otomatik vitesli City bile 100 kilometre’de 5.6 litre yakıt tüketmektedir’ dedi.

SİHİRLİ KOLTUK: Yeni Honda City, beş ileri manuel şanzıman ya da yarı otomatik 7 ileri CVT (Devamlı Değişken Şanzıman -Continuously Variable Transmission) mod seçenekleriyle sürüş kontrolü sağlıyor. 500 litre bağaj kapasitesine sahip City’nin arka koltukları ise sınıfında bir ilk. Honda’nın sihirli olarak adlandırdığı koltuklar, tamamen yatarak Sedan bir modelde Hatcback esnekliğini sağlıyor. Koltukların yatmasıyla 1.7 metre uzunluğunda ve 1323 litre kapasitede yeni bir yükleme alanı açılıyor.

HANGİSİ KAÇ PARA: City sport (S) 1.4 düz vites modeli 23 bin 500, 1.4 Confort (LS) düz vitesi 25 bin, otomatik vitesi 26 bin 500, lüks modeli olan Elite (ES) 1.4 düz vitesi 26 bin 950, otomatik vitesi ise 28 bin 450 YTL’den satışa sunulacak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!