Cisco 160 ülke arasından Türkiye’yi seçti, internette ihracat göründü

Güncelleme Tarihi:

Cisco 160 ülke arasından Türkiye’yi seçti, internette ihracat göründü
Oluşturulma Tarihi: Haziran 21, 2008 00:00

Tekstil sektöründeki 50 bin firma, ’Tekstil ve Hazır Giyim KOBİ Değer Zinciri’yle iş akışlarını internete taşıyacak. Bilişim şirketi Cisco’nun desteklemek için 160 ülkeden Türkiye’yi ve tekstil sektörünü seçtiği projenin, diğerlerine de örnek olması hedefleniyor. İTKİB Başkanı Orakçıoğlu, ihracatın da platform üzerinden yapılmaya başlanacağını söyledi.

İSTANBUL Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İTKİB), sektördeki bütün firmaları bilgi teknolojilerinden yararlandırmak için harekete geçti. Bilişim şirketi Cisco’nun kurduğu ve internet üzerinden giriş yapılabilecek olan iş ve iletişim platformu olarak tasarlanan ’Tekstil ve Hazır Giyim KOBİ Değer Zinciri Girişimi’nin, sektörün Facebook’u olması hedefleniyor. Üreticiler, tedarikçiler ve satıcılar da dahil olmak üzere tekstilin bütün taraflarının yer alacağı platformda, 50 bin firma olması bekleniyor. Üç aylık pilot uygulamada olan platformdan ihracat yapılması da planlanıyor.

Bilgi teknolojisi yayılacak

İTKİB Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, tekstil ve hazır giyim sektöründe yaşanan dönüşümün paralelinde bilgi teknolojilerinin tabana yayılmasının önemli olduğunu belirterek, "Cisco’nun sosyal sorumluluk projesi olarak altyapısını geliştirdiği ’İnternet İş ve İletişim Platformu’yla sektörün veritabanı oluşturulacak. Üretim, tedarik ve satış olmak üzere bütün taraflar bu platformda yer alacak. İnternet üzerindeki platform sayesinde sitede yer alacak bütün firmalara bir telefon ya da bir ’tık’la ulaşılabilecek" dedi. Projenin sektör şirketlerini, tedarikçileri ve alıcıları ortak bir platformda bir araya getireceğini vurgulayan Orakçıoğlu, projede oluşturulacak sektör veritabanının çok önemli olduğunu, bunun şirketleri görünür kılarak yurtiçi ve yurtdışından yeni iş imkanlarıyla tanıştıracağını kaydetti.

İnternetten ihracat

İTKİB Başkanı Orakçıoğlu, sektörün yüzde 90’ının KOBİ’lerden oluştuğunun ve bütün firmaların sistemi kullanmasıyla ihracatın da platform üzerinden yapılmaya başlanacağının altını çizdi. İngilizce versiyonu da bulunacak olan siteye, yurtdışından da üye kabul edilecek. Orakçıoğlu, internet platformunun bütün sektörün bilgi alışverişini ve iletişim kurmasını da sağlayacağını vurgulayarak, bu projenin diğer sektörlere de örnek olacağını belirtti. Projenin sponsorları arasında Türk Telekom ve TTNet de bulunuyor. Tekstil sektörüne yönelik internet platformunda, iş ortağı, yurtiçi ve yurtdışından müşteri bulunabilecek. Orakçıoğlu, internet platformunun tedarik zincirini değer zincirine çevireceğine vurgu yaptı.

Tekstilin Facebook’u olacak

ÜÇ aylık pilot aşamada olan proje 30 firmayla başladı. İnternet platformunun en büyük avantajı, tedarik zincirinin kolay yönetimini sağlaması olarak görülüyor. Cisco Systems’ın Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Önder Güler, Cisco’nun tekstil sektörüne yönelik internet platformunu kurmak için Türkiye’yi 160 ülke arasından seçtiğini vurgulayarak, iki yıldır yapımı süren projenin sektöre yeni nesil rekabeti getireceğini kaydetti. Platformun sektörün verimli çalışmasına kaynak oluşturacağına ve bundan sonra sektörde bilgi teknolojilerinin kullanımını yaygınlaştıracağına dikkat çekti. Güler, "Sistemi Facebook’a benzetiyoruz. Firmalar bu platform üzerinden her türlü teknolojik yolla haberleşebilecek" dedi.

Rehber veritabanı oluşturulacak

İTKİB ile Cisco’nun yürüttüğü ’KOBİ Değer Zinciri Pilot Projesi’ iki temel unsurdan oluşuyor. Orakçıoğlu, bu unsurlarla ilgili şu bilgileri verdi: "İlk unsur bir rehber veritabanı yaratılması. Böylece tüm sektörün ve değer zincirinin görünürlülüğü artırılacak. İkinci olarak da, projede oluşturulacak iş iletişim platformunda tüm sektör şirketlerinin ve tedarikçilerin bir araya gelmesi sağlanacak. Şirketlerin platformda hizmet olarak sunulan gelişmiş iletişim araçlarından faydalanarak ortak çalışmalar yapmalarını hedefliyoruz."

Sektörün iş akışı kolaylaşacak

TÜRKİYE’deki tekstil sektörünün internet üzerinden giriş kapısı olacak olan ’İş ve İşletme Platformu’ sayesinde sektörde veritabanı, sanal kümeleşme ve rehber de oluşturulacak. Süleyman Orakçıoğlu, dünyada tekstil sektöründe yeni rekabet düzenine geçildiğinin ve Türkiye’de de bu sektörel dönüşümün olması gerektiğinin altını çizerek, "KOBİ’lerin bu platformdan yararlanmasını sağlayacağız. Kurulacak platformla iş akışını kolaylaştıracağız. Bilgi teknolojilerine geçmeden doğru iletişimi kurmak mümkün değil. Sektördeki küçük firmaların da buradan yararlanması gerekiyor. İnternet üzerindeki bu platform, iş akışlarını kolaylaştıracak" diye konuştu.

Hazır giyimi çaputçu yapanlar gözden çıkarılmaya ses çıkarmıyor

SANAYİNİN kare asında tekstil ve hazır giyimin yer almamasına sert tepki gösteren İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkan adayı Hikmet Tanrıverdi: "Hazır giyimi çaputçu konumuna düşürenler, gözden çıkarılmamıza seslerini çıkarmıyorlar" dedi. Türkiye’nin geleceğinin çeşitli teşvikler ile Mısır’a, Fas’a taşınmak istendiğini vurgulayan Tanrıverdi, tekstil ve hazır giyim sektörünün hiçbir şekilde gözden çıkarılamayacağını söyledi. Tanrıverdi şunları söyledi: "Bugün etrafımızda insanlar, ’Bu çaput işinden çıkın’ diyorlar. Resmi ağızlardan da duyuyoruz. Bakanlıkta sanayinin kare ası çalışmaları yapılıyor. Türkiye ihracatının dörtte birini yapan, milyonlarca insana iş veren sektörümüz kare asta yer alamıyor. Gözden çıkarılmamızın sorumlusu sektörü yöneten arkadaşlarımızın beceriksizliğidir. Fabrikasını yurtdışına taşıyacaklara devletin destek vereceğini öğreniyoruz. Yarın rakibimiz olacak ülkelere silahımızı verip, kendimizi vurduruyoruz.."

Sırtımızda koca kambur yol almaya çalışıyoruz

TÜRKİYE Denim Sanayicileri ve İşadamları Derneği (DENİMDER) Başkanı Nedim Özbek, 4 milyar dolar ihracat yapan denim sanayicisinin hayatının zevkle sefayla dolu olmadığını vurgulayarak "Sırtımızda koca koca kamburlarla yol almaya çalışıyoruz. Girdi maliyetleri, vergi yükleri azalacağına giderek daha da ağırlaşıyor. Meselenin hem yerel boyutu var hem de küresel. Hazır giyimin karşısındaki tehlike sektörün başını yemeden bizim bu sorunlara karşı kendi pozisyonumuzu almamız lazım" dedi. Rusya pazarıyla ilgili doğru dürüst bir gümrük anlaşması, ikili bir ticaret görüşmesi yapılamadığının altını çizen Özbek, "Serbest bölgeler kendi haline terk edilmiş durumda. Sektör markalaşmaya yönlendiriliyor ama bunun yolu yordamı nedir kimse bilmiyor. 5 puanlık SSK prim indirimi yapacağız diye 5 senedir inletiyorlar bizi" diye konuştu. DENİMDER’in Cahide Cabaret’de kutlanan 5’inci kuruluş yıldönümünde konuşan, Nedim Özbek DENİMDER’in 4 milyar dolar ihracat hacmini, bunun iki katı kadar potansiyeli temsil ettiğini söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!