Çimento'da 2012 hedefi satışta yüzde 5 büyüme

Güncelleme Tarihi:

Çimentoda 2012 hedefi satışta yüzde 5 büyüme
Oluşturulma Tarihi: Mart 06, 2012 10:36

Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Güçlü, çimento sektörünün geçen yıl çok az büyüdüğünü belirterek, “Çimento sektöründe satışlarda bu yıl, geçen yılki iç satışlara oranla yüzde 4-5 civarında artış bekliyoruz. Türkiye'nin 2012 çimento tüketimi 58,5 milyon ton civarında olacak” dedi.

Haberin Devamı

Çırağan Sarayı'nda basın toplantısı düzenleyen Güçlü, Türk çimento sektöründe 2011 yılında gerçekleşen 55,7 milyon ton iç satışın 52,2 milyon tonunun birliğin üyelerince yapıldığını belirtti.

Önemli bazı gelişmiş ülkelerde, yaşanan ciddi sıkıntılara rağmen dünya çimento üretimi ve tüketiminin arttığını dile getiren Güçlü, krize rağmen dünya çimento sektörünün büyümesinin nedeninin Çin olduğunu kaydetti.

Güçlü, geçen yıl dünyadaki toplam tüketimin yaklaşık 3,56 milyar ton olarak gerçekleştiğini ve bu rakamın yüzde 56'sını Çin'in temsil ettiğini kaydederek bu yüzdenin yaklaşık 2 milyar tona denk geldiğini aktardı.

2012'de dünya tüketim hacminin 3,78 milyar ton olarak gerçekleşeceğinin düşünüldüğünü ve Çin'in payının daha da artarak yüzde 59'lara geleceğini beklediklerini anlatan Güçlü “2013'te dünya çimento talebi 4 milyar tona ulaşacak” diye konuştu.

Haberin Devamı

Mustafa Güçlü, şöyle devam etti:

“Türk çimento sektörü 2011'de 4 milyar dolar ciro gerçekleştirdi ve 900 milyon dolarlık ihracat yaptı. Sektör, doğrudan ve dolaylı 15 bin kişiye yarattığı istihdam ile Türkiye ekonomisi içinde önemli bir yere sahip. Sektörde 2011 yılında yaklaşık 68 milyon ton üretim gerçekleştirdi. 2010 yılında üretim yaklaşık 66,2 milyon ton düzeyindeydi. Çimento üretiminde 2011 yılında yaşanan küresel ölçekteki ekonomik krize rağmen bir önceki yılın değerlerinin az da olsa ileri taşıyarak korunmuş olması bile önemli bir başarı olarak değerlendirilmelidir.”

Geçtiğimiz yıl sonunda çimento ihracatının 12 milyon ton, klinker ihracatının 2,4 milyon ton seviyelerinde gerçekleştiğini kaydeden Güçlü, bir önceki yıla oranla çimento ihracatında yüzde 23, klinker ihracatında ise yüzde 11 azalma olduğunu kaydetti.

Güçlü, bu azalmanın önemli oranda dış piyasaların durumundan kaynaklandığını, ancak iç piyasadaki tüketimin artmasının sektör açısından önemli bir sorunun önüne geçtiğini vurguladı.

Çimento sektöründe satışlarda bu yıl, geçen yılki iç satışlara oranla yüzde 4-5 civarında artış beklediklerini bildiren Güçlü, “Türkiye'nin 2012 çimento tüketimi 58,5 milyon ton civarında olacak” dedi.

Haberin Devamı

Dünyada çimento ihracatının toplamda 150 milyon ton olduğunu, Türkiye'nin bunun yaklaşık yüzde 10'unu gerçekleştirdiğini dile getiren Güçlü, “Bu yıl en fazla ihracatımız 16 milyon ton olur, fazla büyümez. Çünkü çimento uzak ülkelere ihracatı yapılamayan bir ürün. Türkiye zaten komşu ülkelerine ihraç ediyor büyük çoğunluğunu” dedi.

Kentsel dönüşüm

Mustafa Güçlü, 2012 için büyüme umutlarının yüksek olduğunu belirterek, kentsel dönüşüm projeleri ve konut projeleri beraber düşünüldüğünde, bunların sektörün iyiye gideceğinin habercisi olduğunu vurguladı.

Önümüzdeki yıllarda enerji maliyetlerinin düşürülmesine ilişkin kararların hayati önem taşıdığına değinen Güçlü, “Kentsel dönüşüm projelerine yoğunlaşılması hem inşaat, hem de çimento sektörünün büyümesi açısından altı çizilmesi gereken bir konudur. Bu vesileyle bir kez daha ifade etmek isterim ki, altyapı ve konut açığının önemli boyutlarda olduğu Türkiye'de inşaat sektörünün önü, mukayese edilebilir ekonomik düzeydeki ülkelere göre daha açıktır” diye konuştu.

"Beton yol ve bariyer uygulamalarına öncülük ettik"

Beton yol ve bariyer uygulamalarının hem karayolu ağının kalitesini yerli malzeme ile artıracak, hem de sektörün gelişmesine katkı sağlayacak bir uygulama olarak önemli olduğuna değinen Güçlü, TÇMB olarak bu konuya büyük önem verdiklerini söyledi.

Haberin Devamı

Birlik olarak son yıllarda Türkiye'de karayollarının kaplanmasında betonun asfalt ile birlikte kullanılması yönünde önemli faaliyetlerde bulunduklarını dile getiren Güçlü, “Hatta Türkiye'de örnek beton yol uygulamalarına TÇMB olarak bizzat öncülük ettik. Bu çalışmalardaki amacımızın öncelikle ülkemizdeki karayolu ağının kalitesini yerli malzeme ile artırmaya dönük olduğunu, aynı oranda da tüketimin artmasına paralel olarak, sektörümüzün gelişimine katkı sağlayacağını bir kez daha vurgulamak isterim. Betonun Türkiye'nin zor coğrafyalarında kalcı ve dayanıklı yolların yapımında kullanımının çok taraflı yararlar sağlayacağına dönük çabalarımızı sürdüreceğiz” şeklinde konuştu.

"Hedefimiz ekonomik ve sosyal anlamda sürdürülebilirlik"

Mustafa Güçlü, çimento sektörüne yol gösteren ilkenin “Çevresel, ekonomik ve sosyal anlamda sürdürülebilirlik” olması gerektiğini belirterek küresel ısınmanın yarattığı tehdit çerçevesinde “Çevre ve İklim Değişikliği Mevzuatı”nın yakın gelecekte sektör için de yeni uygulamalar ortaya koyacağını aktardı.

Haberin Devamı

Güçlü, Birliğin, sadece üyelerinin üretim ve satış sorunlarına odaklanan değil, aynı zamanda, toplumun ve tüm insanlığın ortak değeri olan çevrenin korunmasına da odaklanarak önemli ve öncü bir rol üstlendiğini sözlerine ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!