Çikolata kriz dinlemiyor

Güncelleme Tarihi:

Çikolata kriz dinlemiyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 16, 2009 12:15

Ali Ülker:"Çikolatada yılın 7 ayında yüzde 18'lik büyüme kaydettik"dedi.

Haberin Devamı

Yıldız Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Ülker Grubu (Bisküvi, Çikolata, Şekerleme) Başkanı Ali Ülker, çikolatada yılın 7 ayında yüzde 18'lik büyüme kaydettiklerini, 2009'u yüzde 20 büyüme ile kapatma hedefleri bulunduğunu bildirdi.

Ali Ülker, yaptığı açıklamada, çikolata ve şekerin yüzde 15'inin bayramlarda satıldığını hatırlatarak, Türkiye'de yılda 14 bin 500 ton şeker satışı yapıldığını bildirdi. Ülker'in ikramlık şeker satışının 2 bin 200 ton olduğunu belirten Ülker, bayram dönemlerinde 11 bin tonun üzerinde olan ikramlık çikolata pazarında da Ülker'in satışlarının 4 bin 700 ton seviyesinde bulunduğunu kaydetti.

İkramlık çikolatada tonaj pazar paylarının yüzde 33, ciro pazar paylarının yüzde 35, toplam çikolata pazarında ise yüzde 60 olduğunu bildiren Ülker, “Bayram dönemlerinde normal çikolata satışlarımızın 3 katı kadar bayramlık çikolata satışı gerçekleşmektedir. Bayram dönemlerinde satılan üç çikolata kutusundan biri Ülker... Bayramlık satışlarda Ülker'in cirosu 100 milyon liraya ulaşıyor. Bu yıl da büyüme bekliyoruz” şeklinde konuştu.

Bayramlık çikolata seçiminde özellikle kalitenin, tercihi etkileyen faktörlerin başında geldiğini ifade eden Ülker, “Biz çikolataya sevgimizi katıyoruz. Hammadde kontrolü ve üretim sürecinin 626 ayrı aşamasında kalite kontrolü yapıyoruz. 26 değişik çeşit çikolata hamuru elde ediyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Çikolata kriz dinlemiyor


Gerçek çikolatanın kakao yağı içerdiğine işaret eden Ülker, kakao yağı yerine ucuz olduğu için bitkisel yağ kullanılan ürünler bulunduğunu, bu ürünlerin sağlık açısından bir problem teşkil etmediğini, ancak aynı lezzet ve damak tadını vermediğini söyledi.

Tüketicilere, satın aldıkları ürünün etiket bilgilerini okuması tavsiyesinde bulunan Ülker, “İyi bir çikolata ağızda çok rahat erir. Bitkisel yağ ile üretilen kokolinler ise ağızda kolay kolay kaybolmazlar ve erimezler. Erime dereceleri daha yüksektir. Son yıllarda açık ürünlere kayma arttı. Tüketicilere sokakta, pazarda satılan açık ürünlerden ziyade yine kontrollü olarak özel tezgah ve standlarda, kapalı mekanlarda satılan dökme ürünleri tüketmelerini tavsiye ederim” diye konuştu.

Hediyelikte daha çok, ambalajlı, ev ve tüketimde ise dökme ürünlerin tercih edildiğini ifade eden Ülker, bu yıl da fiyatlarını uygun seviyelerde
tutmaya gayret ettiklerini, ekonomik ürünleri de bulunduğunu anlatarak, krizden dolayı şeker ve çikolata satışlarında düşüş beklemediklerini kaydetti.

Haberin Devamı

Çikolata kriz dinlemiyor


“SONBAHAR DÖNEMİNDE DAHA DA BÜYÜMEYİ HEDEFLİYORUZ”

Ali Ülker, bayramların yaz mevsimine doğru gelmeye başlamasıyla beraber şekerde daha hızlı büyüme hedeflediklerini, ısıya daha dayanıklı bir ürün olmasından dolayı şekerin kendine bir yer açacağını belirterek, şekere göre çikolatadaki büyüme hızının daha fazla olduğunu, ancak ikramlık şekerin de bayram özellikli bir ürün haline geldiğini anlattı.


Çikolatada yılın 7 ayında yüzde 18'lik büyüme kaydettiklerini, bu rakamın son yıllardaki en önemli büyümelerden biri olduğunu kaydeden Ülker, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Toplam çikolata pazarı bizden dolayı yüzde 14 büyüdü. Bu trendin yıl sonuna kadar devam etmesini bekliyoruz. Sonbahar döneminde daha da büyümeyi hedefliyoruz, biraz daha hız vermeyi, piyasamıza yatırım yapmayı düşünüyoruz. 2009'u yüzde 20 ile kapatma hedefimiz var. Çoğunlukla Türkiye ekonomisine paralel büyümeler gösterdik. Ekonominin hızlı büyüdüğü yıllarda biz çarpı iki oluyorduk. Bu yıl istisna oldu. Zannedersem bu da krizi çok ciddiye almamızdan kaynaklandı. 'Kriz döneminde işimizi nasıl muhafaza ederiz, nasıl büyütürüz' diye ciddi şekilde çalışmalar yapıldı. Uygulanan taktikler ve stratejiler başarılı oldu.
Herkesin küçük mutluluklara ihtiyacı var. Krizde daha fazla mutluluğa ihtiyaç duyuyoruz. İnsanlar krizde birçok lüksünden feragat etti, harcamalarında kısıntıya gitti. Ancak küçük lükslerden (çikolata tüketme), küçük fantezilerden kaçmayı doğru bulmamış olsalar gerek. Çikolata her şeyin ilacı. Stresli, kötü zamanlarınızda ve mutlu olduğunuz anlarda çikolata tüketiyorsunuz.”

Çikolatada çeşitlilik ve bitter çikolatada üretimin son yıllarda arttığına işaret eden Ülker, geçen yıllarda hazırladıkları, kendine yer açan yeni çeşitleri bulunduğunu, önümüzdeki yıl için şimdiden çalışmaya başladıklarını, şu anda tüketim analizi yaptıklarını, kendilerini farklılaştıran unsurların; çeşit sayısı, kalite ve “Türk tüketicisine yakın bulunmaları” olduğunu söyledi.

Yaz mevsiminde çikolatanın meşrubat ve dondurma gibi farklı alternatifleri bulunduğunu, buna karşın tüketiminin yarı yarıya azalmadığını, tüketimde yüzde 20;lik düşüş olduğunu belirten Ülker, sonbaharın gelmesi ve okulların açılmasıyla beraber çikolata tüketiminin arttığına işaret etti.

“GODIVA'NIN TÜRKİYE GELMESİ İÇİN ÇALIŞIYORUZ”

Ülker Grubu Başkanı Ülker, Godiva;nın da büyüdüğünü belirterek, “Yeni pazarlara açılımla büyüyor. İkramlık üzerine yoğunlaşan bir şirket. Oradan, ikramlık pazarı Türkiye'de nasıl büyütürüz diye bizim de alacağımız dersler var. Dersimizi çalışıyoruz. Godiva daha Türkiye'ye gelmedi. Çalışıyoruz” diye konuştu.
Temmuz ayında yaptıkları saha ziyaretlerinde satış noktalarının, satış yapamamaktan, düşük cirolardan şikayetçi olduğunu dile getiren Ülker, bugünlerde yaptıkları saha ziyaretlerinde ise kasiyerlerin dolu olduğunu, sepet büyüklüğünün arttığını ve tüketimin geri döndüğünü gördüklerini, bunun yıl sonuna kadar da devam edeceğini ümit ettiklerini söyledi.

Bu bayramda konseptlerinin “avuç içi kadar mutluluk yeter” şarkı teması üzerine kurgulanan reklam olduğunu hatırlatan Ülker, en çok tercih edilen ürünlerinin başında Ece Çikolata;nın geldiğini, “Ece”nin, Ülker'in ikramlık çikolata satışlarının yüzde 33'ünü oluşturduğunu ve Ece'nin toplam ikramlık pazarındaki payının da yüzde 14 olduğunu kaydetti.

Kriz döneminde insanların parasının daha da “kıymetlendiğini” belirten Ülker, “Parayı çarçur etmek yerine tanıdıkları, bildikleri, güvendikleri markalara yöneldiler. Belki de bizim çikolatada büyümemizin etmenlerinden bir tanesi budur. Ucuza kaçmak günümüzde krize pek çare değil. Belli bir gelir seviyesini devam ettiren kitle bildiği, tanıdığı, güvendiği markalara yöneldi. Ancak çok zor durumda olan, işini kaybetmiş insanlar da tasarruf etmek adına toplu indirim mağazalarına yöneldiler” şeklinde konuştu.

Ali Ülker, yeni bir alana girme hedefleri bulunup bulunmadığına ilişkin bir soruya da “Ülker'in şu an için böyle bir planı yok. Finansal imkanı olanlar için bu dönemde fırsatlar var. Ancak rekabetin çok arttığı bu dönemde arzu edilen büyümeleri yakalamak, yeni bir ürünle piyasaya girmek ve yeni bir marka oluşturabilmek kolay değil” karşılığını verdi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!