Cenevre'de Türkiye'nin gurur günü

Güncelleme Tarihi:

Cenevrede Türkiyenin gurur günü
Oluşturulma Tarihi: Mart 03, 2004 01:53

Türkiye, Cenevre Otomobil Fuarı'nda adından en çok söz ettiren ülke oldu. Volkswagen, Tasarım Grubu Başkanlığı'na Murat Günak'ı getirdiğini ilk kez Fuar'da duyurdu. Toyota’nın Türkiye’de atılım planı da Fuar’da açıklandı.

BU yıl 74'üncüsü düzenlenen Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı, Türkiye açısından önemli gelişmelere sahne oluyor. Fuar'da düzenlenen toplantılarda Türklerin ve Türkiye'nin adı ilk kez bu denli yüksek seviyede konuşuluyor.

Volkswagen Grubu'nun toplantısında Türk tasarımcı Murat Günak'ın Tasarım Grubu Başkanlığı'na getirilmesi, tüm dünya basınına resmi olarak ilk kez Cenevre'de duyuruldu. Murat Günak, VW Başkanı Dr. Bern Pischetsrieder tarafından, Volkswagen'in ‘‘Yeni yüzü’’ olarak tanıtıldı. VW Grubu'nun çatısı altındaki 7 markanın tasarımından sorumlu olan Günak, Grup'daki bu yeni pozisyonuyla dünya otomotiv sektöründe görev yapan en yüksek düzeydeki Türk oldu.

38 OTOMOBİL

Diğer taraftan Toyota'nın sadece Türkiye'de Adapazarı tesislerinde ürettiği Corolla Verso modeli, fuarın yıldız otomobilleri arasında yer alıyor. Toyota Motor Corporation Başkan Yardımcısı Dr. Takis Athanasopoulos, Avrupa stratejilerini anlatırken, Corolla Verso'ya ve Türkiye'ye geniş yer verdi. Athanasopoulos, yaptığı konuşmada Avrupa'da Türkiye ile büyümeyi hedeflediklerini ve bu hedefe ulaşırken, Türkiye'ye büyük görevler düştüğünün altını çizdiler. Bunun yanı sıra, Cenevre'de yine Adapazarı'nda üretilen Corolla Sedan ve Stationwagon modelleri, Megane'nın Türkiye'de üretilen Sedan modeli, Fiat'ın sadece Türkiye'de üretilen Doblo modelinin 7 koltuklu versiyonu otomobilseverlerin beğenisine sunuluyor.

Avrupa'nın en büyük fuarları arasında ilk sıralarda yer alan Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı, kapılarını önce basın mensupları için açtı. Basın günlerinin ardından, fuarın resmi açılışı 4 Mart tarihinde gerçekleşecek. Otomobilseverler, 10 gün boyunca otomotiv dünyasındaki gelişmeleri yakından izleme şansı elde edecekler.

30 ülkeden 262 katılımcı toplam 114 bin metrekarelik alanda yeni ürünlerini sergileyecek. Fuarda otomobillerin yanı sıra, dizayn firmaları, aksesuvar firmaları da katılıyor. 10 gün boyunca otomotiv dünyasının kalbi Cenevre'de atacak.

Fuar'da 38'i dünya prömiyeri, 21'i Avrupa prömiyeri ve 49'u İsviçre prömiyeri olmak üzere toplam 108 yeni otomobil sergileniyor. Bu otomobiller arasında ilk kez dünya tanıtımı yapılan modeller, Toyota Corolla Verso, Audi A6, Mini Cabriolet, Mitsubishi Colt, Fiat Multipla 2004, Opel Tigra, Seat Altea, Skoda Octavia, Smart Forfour, Mercedes SLK, Alfa Romeo Crosswagon.

Fuar'da dünya tanıtımı yapılan araçlar arasında Verso'nun Türkiye'de üretilmesi ve Volkswagen Grubu'nun yeni yüzü olan 6 yeni modele de Türk tasarımcı Günak'ın imza atması da Türkiye için önemli bir gelişme olarak kaydediliyor.

Günak'a inancım tam

VOLKSWAGEN Grubu'nun Başkanı Dr. Bern Pischetsrieder, Volkswagen Grubu'nun yeni yüzünü ‘New Faces’ adlı toplantıda tanıttı. Grubun 36 yıldır tasarım başkanlığını yürüten Harmut Warkuss'un yerine Murat Günak'ın atandığını resmi olarak dünya basını önünde duyuran Pischetsrieder, Günak'a inancının tam olduğunu belirterek büyük destek verdiğini gösterdi.

Pischetsrider, ‘‘Warkuss emekli olduktan sonra grubu daha ileri taşıyacak bir kişiye ihtiyaç vardı. Volkswagen Grubu'nun yeni yüzünü bu kişi oluşturacaktı. Bunun için biz tercihimizi dünyada kendini kanıtlamış Murat Günak'tan yana kullandık. Günak bizim ilk seçimimizdi. Onun dışında başka kimseyi düşünmedik. Günak'ın grubu çok daha ileri taşıyacağını ve VW markalarını bilinirliliğini artıracağına inanıyoruz.' dedi. Dr. Bern Pischetsrieder, yaptığı konuşmada Günak'ın yeni görevini şöyle anlattı.

‘‘Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Lamborghini ve Rolls Royce olmak üzere 7 markamız var. Hepsinin tasarımları farklı olmalı. Ama içlerinde bir armoni olmalı. Bu da tek bir elden çıkmalı. Bu yüzden tüm markalarımızın her birinin tasarım sorumluları var. Günak, bu markaların hepsinden sorumlu olarak bu armoniyi oluşturacak. Günak sayesinde Bentley her zaman Bentley olarak hatırlanacak, Skoda her zaman Skoda gibi görünecek. Günak'ın vizyonu sayesinde bu markalar yeniliğin prensipleri doğrultusunda bilinecek.’’

Buralara kendimi ispatlayarak geldim

VW Grubu'nun tasarım başkanı olarak ilk açıklamasını Hürriyet'e yapan Murat Günak, 7 markadan sorumlu olmaktan gurur duyduğunu belirterek, ‘‘Bu görevime çalışarak, kendimi ispatlayarak geldim. Burada Türk veya başka bir ülkeden olmak önemli değil. Başarılı olduğunuz zaman hak ettiğiniz yere gelirsiniz. Ben kendimi dünyada kanıtladım ve şimdi yepyeni bir görevdeyim. Bundan sonra Volkswagen Grubu'nun yeni yüzünü yaratmak için çalışacağım’’ dedi. Cenevre Fuarı'nın kendisi açısından önemli bir yeri olduğuna değinen Günak, 11 yıl önce Mercedes'de çalışırken Cenevre'de sergilenen konsept modeliyle kariyerinde önemli bir adım attığını belirterek, ’’Büyük bir tesadüftür ki, 11 aydır çalıştığım VW grubunda Cenevre fuarıyla 7 markanın tasarımından sorumlu oldum'' şeklinde konuştu. Günak şöyle devam etti:

‘‘İlk hedefim Volkswagen markasını hak ettiği noktaya getirmek. VW markasının son dönemdeki gerilemesini yeniden hareketlendirmek için çalışacağım. VW'nin bugün olmadığı bazı segmentler var. Bu segmentlerdeki boşlukları yeni modellerle doldurmayı düşünüyoruz. Her markanın kendisinin bir tasarımcısı olacak. Ancak, ben bütün markaların tasarım sorumlusu olarak görev yapacağım.’’

Peugeot: Türkiye'de patlama yaşanıyor

FRANSIZ otomotiv devi Peugeot'nun CEO'su Frederic Saint Geours, Türkiye'deki stratejilerinin tüm krizlere ve olanlara rağmen tutarlı ve sabit olduğunu belirterek, ‘‘Türkiye bizim için önemli ve gelişmekte olan bir pazar. Bu yüzden tüm gücümüzle Türkiye'deyiz ve tüm gücümüzle yatırım yapıyoruz’’ dedi.

Geours, Türk ekonomisinin inişli çıkışlı olduğunu ve çok büyük krizlerden geçtiğini belirterek şöyle konuştu: ‘‘Türkiye'nin Avrupa Birliği ekonomisi ile entegre olması için önünde daha çok yol var. Ama biz Türkiye'de iniş çıkışlara rağmen kalıcıyız ve Avrupa stratejimizin aynısı Türkiye'de uyguluyoruz. Bunun en iyi örneğini 2002 yılında yaşanan krizden sonra 2003 yılında gösterdik. Biz pazarın daralmasına rağmen Türkiye'de kendi satış ağımızı kurduk.’’

Türkiye'nin Avrupa dünyasına dahil bir ülke olduğunu söyleyen Geours, ‘‘Bizim Türkiye'de üretim yapmamız Türkiye ile bağlantılı bir durum değil.Biz bir çok gelişmiş ülkede olduğu gibi Türkiye'de de ticari varlığımızı üretim yapmadan geliştiriyoruz’’ dedi.

Türkiye'nin AB üyeliğini desteklediklerini de kaydeden Geours, ‘‘Bizim için Türkiye AB'nin bir parçasıdır. Bunu da Türkiye'de varlığımızla ispatlıyoruz’’ dedi.

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Yann Carnoy Eylül ayında göreve geldiğini belirterek, ‘‘Göreve geldiğim andan itibaren Türkiye pazarı bir patlama yaşadı. Satışlar bu eğilimle gitse yıl sonu 1 milyonu bular ancak bu tabiki imkansız’ dedi. Carnoy, 2004 yılında Türkiye'deki toplam pazarın 475 bin ila 525 bin adet civarında olmasını ve bunun 3'te 2'nin otomobil satışlarından oluşmasını hedeflediklerini kaydetti.

Fiat: Nahum ile ayrıldıksize yeni model geliyor

FIAT Auto'nun yeni CEO'su Herbert Demel, Fiat'ın Uluslararası İş Geliştirme Başkanı Jan Nahum ile yollarını ayırdıklarını açıkladı. Demel, karşılıklı anlaşarak Nahum ile yollarını ayırdıklarını anlatarak, ‘‘Jan Nahum, yaratıcılık tarafında çalışan bir kişi. Bana, daha fazla yaratıcılığa zaman ayırmak istediğini söyledi. Biz de onun serbest kalma isteğine izin verdik ve yollarımızı ayırdık’’ dedi.

Demel, ayrıca Türkiye'ye ilişkin yeni bir otomobil üretmek için çalıştıklarını da kaydederek, şöyle konuştu:

‘‘Türkiye'deki üretimimizin büyük bir bölümünü ihraç ediyoruz. Bu konuda Türkiye hızla büyüyor ve rekabetçi bir yapıya sahip. Bu çerçevede Avrupa'da önemli bir Pazar. Bu yüzden Türkiye'de yeni model bir otomobil üretmeyi düşünüyoruz. Bu üretilecek model sadece Avrupa'ya değil, Doğu Avrupa başta olmak üzere tüm dünyaya ihraç edilecek’’

Yeni kararlarında Türkiye ekonomisinin verdiği pozitif sinyallerinde etkili olduğunu vurgulayan Demel, ‘‘Türkiye AB'ye girse de girmese de, Türkiye'ye yatırımlarımız devam edecek. AB'ye girmeniz veya girmemeniz çok da önemli değil. Biz Türkiye'nin ihracatçı gücünü kullanmayı istiyoruz.’’ dedi.

Tofaş'a dönmeyi düşünmem

YAKLAŞIK 3 yıldır görevi nedeniyle yaşadığı İtalya'dan İstanbula dönen Jan Nahum, Fiat'la yollarının ayrılmasını şöyle açıkladı. ‘‘Fiat'ta bir yeniden yapılanma süreci vardı. Şirketin uluslararsı işlerinin organizasyonunu üstlenmiştim ben, bu süreç bitti. Dolayısıyla bana yapacak çok önemli bir iş kalmadı. Misyonumu tamamladım. Kesinlikle negatif bir ayrılık sözkonusu olmadı.’’

Nahum yeniden Tofaş'ta görev alıp almayacağı konusunda, ‘‘Tofaş'a dönmem sözkonusu değil. Şu anda ne yapacağımı ben de bilmiyorum. Birkaç kitap yazmak istiyorum bu yöndeki projelerimi hayatı geçireceği’’ dedi.

Kia'nın Avrupa üretim üssü Slovakya oldu

KIA Motor, Avrupa üretim üssü olarak Slovakya'yı seçtiğini açıkladı. Güney Kore'nin 2'nci büyük otomotiv şirketi Kia Motor'dan yapılan açıklamada, 870 milyon dolarlık yatırım yapılacağı Zilina Bölgesi'ndeki fabrikada üretim 2006 yılında başlayacak.

2 bin 400 kişiye istihdam imkanı sağlayacak olan fabrikada, yıllık 200 bin otomobil üretilecek. Açıklamada, Avrupalı müşterinin tercihine uygun üretim yapılacağı kaydedildi. Avrupa'ya geçen yıl, 150 bin otomobil satan Kia, bu yıl rakamı 240 bine çıkarmayı amaçlıyor.

Kia, Avrupa'ya üretim üssü olarak Polonya ve Slovakya'yı belirlerken, en son Slovakya üzerinde karar kıldı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!