Burgaz, anavatanı Rusya’ya votka ihracatı yapacak

Güncelleme Tarihi:

Burgaz, anavatanı Rusya’ya votka ihracatı yapacak
Oluşturulma Tarihi: Mart 27, 2006 00:00

Burgaz Alkollü İçecekler, votkanın anavatanı Rusya’ya İstanblue markası ile votka ihraç etmeye hazırlanıyor. Burgaz Alkollü İçecekler Genel Müdürü Metin Pelister geçen yıl İstanblue’yu Ruslara tanıttıklarını ve "Türkler böyle votka yapmış olamaz. İstanblue’nun içine Rus votkası katmışsınızdır" diye tepki gösterdiklerini belirtti.

ANAVATANI Rusya’ya 6 milyon litre votka ihraç edecek olan Burgaz Alkollü İçecekler ’İstanblue’ markasıyla Türkiye’ye ithal edilen votkalara da rakip olmaya aday. Yılda ortalama 350 milyon litre votka tüketimi yapılan Rusya pazarına İstanblue markasıyla adım atan Burgaz Alkollü İçecekler Afrika’dan Belçika’ya kadar birçok ülkeye de numune votka gönderiyor.

TÜRKLER BÖYLE VOTKA YAPAMAZ: Burgaz Alkollü İçecekler Genel Müdürü Metin Pelister geçen yıl İstanblue’yu Ruslara tanıttıklarını ve "Türkler böyle votka yapmış olamaz. İstanblue’nun içine Rus votkası katmışsınızdır" diye tepki gösterdiklerini belirtti. Metin Pelister ürettikleri votkayı önce turistler aracılığıyla sonrada Rus tüccarlar aracılığıyla Ruslara tanıttıklarına dikkat çekerek, "Rus pazarına girmemiz ise tamamen tesadüf sonucu gerçekleşti. Bizim Azeri bir müşterimiz, Türkiye’ye geldiğinde Azerbeycan’a götürmek için yanında İstanblue almış. Burada da Azerbeycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev’e sunmuş. Aliyev’de votkayı beğenip ’Bunu ithal edelim’ demiş. Ruslara yakın olduğu bilinen Aliyev aracılığıyla İstanblue’yu tanıyan Rus üst düzey yöneticiler İstanblue’yu ihraç etmek istediklerini söylediklerinde çok şaşırdık" dedi.

KAÇAK ÜRETİMİ FIRSAT BİLDİK: Yılda 14 milyon litre üretim kapasitesi bulunan fabrikalarında rakı, cin, likör ve votka üretimi yaptıklarına dikkat çeken Metin Pelister, özellikle Rusya pazarına girdikten sonra fabrikanın üretim kapasitesini de artıracaklarını belirtti. Pelister, "Rusya pazarına girmemizin en büyük nedenlerinden birisi merdiven altı üretim. Son yıllarda Rusya’da oldukça artan merdiven altı üretime karşı firmalar ve hükümet yeni çözüm formülleri arıyor. Bir zamanlar bizde patlak veren sahte rakı gibi, onlarda da kötü sonuçlar doğurmaması için çalışıyorlar. Biz bunu bir fırsat olarak değerlendirdik ve Rus pazarına adım attık. Umarım İstanblue Rusya’da tutar ve gelecek senelerde ihracat rakamımızı en üst seviyelere çıkarırız" dedi.

YENİ NESLİN İÇECEĞİ: 20 YTL’ye Türkiye’de satılan İstanblue vanilyalı, elmalı, limonlu ve portakallı çeşitleriyle de, 30 YTL ile 45 YTL arasında satılan ithal votkaların en büyük rakibi olmaya aday. 2006 yazından itibaren tüm eğlence merkezlerinde ve tatil köylerinde İstanblue içileceğine dikkat çeken Metin Pelister, "Votka yeni neslin içeceği oluyor. Bu pazarda da ithal votkalar çok tutuldu. Ancak İstanblue bu pazarda Türkiye’de söz sahibi olacak" dedi. Son zamanlarda enerji içecekleriyle içilen votkaların insan sağlığı üzerinde tehdit oluşturmasıyla ilgili olarakta konuşan Pelister, "Enerji içecekleriyle votka tüketimi sağlığı tehdit ediyor olabilir. Ancak enerji içecekleri zaten 2 tane veya 3 tane ard arda içildiği zamanda sağlığı bozabiliyor. Biz votkanın daha çok meyve suyu ile içilmesini tavsiye ediyoruz. Ama nar suyuyla İstanblue çok daha güzel oluyor" dedi.

YENİ RAKILAR SATIŞTA: Burgaz Alkollü İçecekler bugün Burgaz Rakı, İstanblue, Ginistanbul ve Burgaz Likör’ün yanında yeni ürünlerinin lansmanını da yapmaya hazırlanıyor. Ata Rakı ve Rakı Turka’nın satışına başladıklarını belirten Metin Pelister, şuan herkes kendi müşterisini yaratıyor dedi. Metin Pelister, Ata Rakı’nın geleneksel Türk rakısının tadına sahip, Rakı Turka’nın ise alkol oranı düşük ve sek içilebilen bir rakı türü olduğunu söyledi.

Türk Tekila’sı yaratabiliriz

KIRKLARELİ’nin Lüleburgaz ilçesindeki Burgaz Alkollü İçecekler fabrikasında bulunan AR-GE laboratuarlarında birçok deney yapıldığına dikkat çene Metin Pelister, "Bu laboratuarlarımızda yeni içeceklere yönelik ürün geliştirme çalışmalarımız ağırlık kazanıyor" dedi. Pelister, "Örneğin bir Tekila, Baylies veya Safari gibi çeşitli içkilerin tatlarında deneme amaçlı üretimler yapıyoruz. Ürettiğimiz içkinin tadını bu ithal ve ünlü içkilerle aynı seviye ye getirene kadar çalışıyoruz. Tıpkı Baylies tadında bir kahve likörü ürettik. Belki günün birinde bir Türk Tekila’sı veya Türk Safari’si yaratabiliriz" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!