Bu ayakkabılar konuşuyor

Güncelleme Tarihi:

Bu ayakkabılar konuşuyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 05, 1997 00:00

Haberin Devamı

Inter Spor adlı firmanın Japon Itochu'yla ortaklaşa üretimini gerçekleştirdiği çocuk spor ayakkabılarının şimdi de konuşan modelleri pazara sunuldu. Bu ayakkabılar, müzik eşliğinde ‘‘seni seviyorum’’ diyor.

Ayakkabı konuşur mu demeyin. Çünkü artık spor ayakkabılar konuşuyor. Birçok spor malzemesinin ithalatçısı Inter Spor tarafından Uzakdoğu'da ürettirilen bu ayakkabılar sahibine müzik eşliğinde ‘‘seni seviyorum’’ diyor. Bu ayakkabılar ayrıca müzik çalıyor, çizgi film karakterlerini ışıkla hareketlendiriyor, hayvan sesi çıkarıyor. Türkiye'de Isuzu ve Mazda araç üretim ve dağıtımı, THY'ye uçak kiralama ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü inşaat ve finansmanı gibi yatırımları olan Itochu firmasıyla ortak olan Inter Spor, kendi markası New Way'i yarattı. Özellikle çocukların ilgisini çeken bu ayakkabılar, her yaşta insana hitap ediyor. 1997 yılı içinde, Japon firması Itochu Corp. ile yüzde 50 ortaklıkla, I and I şirketini kuran Inter Spor, top, raket, şapka, paten, kaykay, hedef tahtası, deniz oyunları, su sporları gibi 1200 çeşit ürün ithal ediyor. 1996 yılı cirosu 12 milyon dolar olan Inter Spor, geçtiğimiz yıl 1 milyon adet top ithal etti. Spor malzemeleri arasında en çok kondisyon cihazları satılıyor. 1994 yılından beri Inter Spor, bir çok ünlü markanın da Türkiye distribitörlüğünü yürütüyor. Bu markalar arasında Voit Sports, Universal, Stiga, lion, Scorpion, Dalps, Enebe, Dynamic, Aqua Line yer alıyor. Inter Spor'un sahiplerinden Selim Benyeş, geçen yılın sonuna kadar 1200 çeşit ürün arasında ayakkabının da olduğunu, ancak Türkiye'de gelişen pazar sebebiyle ayakkabı ithalatını yeni kuracakları şirketle yürüteceklerini söyledi. Benyeş şöyle konuştu: ‘‘Türkiye'de büyüyen bir pazar olduğunu gördük. Ayrı bir organizasyon gerekiyordu. Biz de ayakkabı ithalatını yeni kurduğumuz I and I adlı şirketle gerçekleştirmeye karar verdik. Kendi markamızı Uzakdoğu'da ürettirip Türkiye'de satacağız. Diğer ünlü markalar da ürünlerini Uzakdoğu'da ürettiriyor. Ancak bizim avantajımız, giderlerimizin çok büyük olmaması. Maliyetimiz daha düşük. Biz aynı kaliteyi daha ucuza satma imkanına sahibiz.’’

Hedef 500 bin ayakkabı satmak

Selim Benyeş, ‘‘1997 yılı içinde 500 bin çift ayakkabı satmayı hedefliyoruz. Gelecek yıllarda satışa bağlı olarak Türkiye'de üretimi de düşünebiliriz’’ dedi. Ayakkabıların fiyatları 3 milyonla 5 milyon arasında değişiyor. Benyeş, Disney'in lisansörleri arasında olduklarını belirterek, şapka, bere ve her türlü topta disney karakterlerini kullanma hakkına sahip olduklarını belirten Benyeş, 1998 Ocak ayından itibaren de ayakkabı ve terlik kategorisinde Disney'in karakterlerini kullanmak üzere anlaşma yaptıklarını vurguladı. ‘‘Bu karakterler çocuklar tarafından sevilen karakterler. Bu karakterleri ayakkabıda da kullanabileceğiz. Yeni şirketimizin de böyle bir anlaşması var’’ diyen Benyeş, Disney karakterlerini kullanma hakkının tüm Avrupa için bir İtalyan firmasında ayrıca Amerikalı bir firmada olduğunu söyledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!