Borsaya 'Uyum' geliyor

Güncelleme Tarihi:

Borsaya Uyum geliyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 27, 2010 14:25

Uyum Gıda, gelecek yıl yüzde 100 büyüme hedefiyle, hisselerinin yüzde 30’unu halka arz edecek. Talep toplama yöntemiyle gerçekleşecek halka arzın tarihi 4-5 Kasım 2010, hisse fiyatı ise 8.75 TL. Halka arzdan 52.5 milyon liralık bir nakit girişi bekleniyor.

Haberin Devamı

Sermayesinin tamamı yerli olan Uyum Gıda halen, 23 bin metrekare satış alanına sahip 33 mağazasında ve üç adet üretim ve paketleme tesisinde, 1.000’in üzerinde çalışanıyla faaliyet gösteriyor. Ayda 1 milyon 200 bin tüketicinin alışveriş yaptığı Uyum Gıda A.Ş., 2009’da 165 milyon TL ciro elde etti. Uyum’un 2010 cirosu ise 200 milyon TL düzeyinde gerçekleşecek.

Uyum Gıda, rakiplerinden farklı olarak “site mağazacılığı” konsepti ile büyüyor. İstanbul’un birbiri ardına toplu konutların ve sitelerin inşa edildiği gelişim bölgelerinde yeni marketler açan şirket, gelecek sene de 30 yeni mağazayı daha faaliyete alacak.

Hızlı tüketim perakendesi 80 milyar TL ciro üretiyor

Uyum Gıda A.Ş. Genel Müdürü Sait Koç, organize perakende sektörünün bir kolu olan “hızlı tüketim ürünleri perakende ticareti”nin, yaklaşık 80 milyar TL’lik bir pazar olduğunun tahmin edildiğini söyledi. Koç, pazarın bu alanda faaliyet gösteren şirketler açısından üç farklı grupta incelenebileceğini belirterek şu değerlendirmeyi yaptı:

Haberin Devamı

“Birinci grupta, ‘büyük organize perakendeciler’ yer alıyor. Bunların sayısı beş: Migros, BİM, CarrefourSA, Metro, Tesco Kipa. Bu perakendeciler yılda yaklaşık 20 milyar TL toplam ciro üretiyor ve pazarın yaklaşık % 25’ini ellerinde bulunduruyorlar. Yine bunlardan dördünün hisseleri (Migros, BİM, CarrefourSA, Tesco Kipa) İMKB’de işlem görüyor.

“İkinci grubu, ‘yerel perakendeciler’ oluşturuyor. Bu grupta, ciroları 75 milyon TL ile 650 milyon TL arasında değişen şirketler yer alıyor. Bunların toplam yıllık cirosu yaklaşık 12 milyar TL civarında ve pazarın yaklaşık % 15’ine hakimler.

“Üçüncü grup ise ‘geleneksel kanal’. Bu grupta, bakkal, küçük market, iki-üç-dört adet satış noktasına sahip ama organize bir yapıya sahip olmayan perakendeciler yer alıyor. Bunların yıllık toplam ciroları yaklaşık 48 milyar TL ve sektörde yaklaşık % 60 pazar payını ellerinde bulundurmaktalar.”

Uyum’un hedefi ilk 10

Birinci gruptakilerin satınalma yoluyla veya yeni mağazalar açarak hızla büyüdüklerini; ikinci gruptakilerin, üçüncü gruptan satınalmalar yaparak veya yeni mağaza açarak, birinci grupla arayı açmamaya çalıştığını; üçüncü grubun ise hızla küçüldüğünü belirten Uyum Gıda A.Ş. Genel Müdürü Sait Koç, bu tabloda Uyum’un hedefini şöyle açıkladı:

Haberin Devamı

“Önümüzdeki 10 yıl içinde pazarın % 50-60’ının, en çok 10 perakendeci şirket tarafından yönetilecek. Biz de Uyum Gıda A.Ş, olarak önümüzdeki beş yılın sonunda bu 10 şirketten biri olmayı hedefliyoruz. Halka arz, bu yoldaki ilk adım. Bugünün büyüklerinin dünün küçükleri olduğunu unutmadan, kurumsal ve şeffaf yönetim ilkelerinden ödün vermeden, 2011’de hedeflediğimiz büyümeyi gerçekleştirdikten sonra, beş yılın sonunda bu hedefe ulaşmış olacağız.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!