Bir teselli ver!

Güncelleme Tarihi:

Bir teselli ver
Oluşturulma Tarihi: Nisan 06, 2015 09:00

Türkiye’de yüksek vergiler nedeniyle 1.6 litre ve altı motorları tercih etmek zorunda kalan tüketicilerin tek tesellisi, Formula 1 araçlarının da kullandığı performansı artırılmış yakıtlar. Bugün Türkiye, dünyada farklılaştırılmış (performansı artırılmış/katkılı) akaryakıtı en çok kullanan ülkelerin başında, hatta en tepesinde yer alıyor.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’de tüketiciler yüksek vergi oranları nedeniyle otomobide küçük motorlu modelleri tercih etse de yakıt da ‘Formula 1’ performansı arıyor. Türkiye, dünyada farklılaştırılmış (performansı artırılmış/katkılı) akaryakıtı en çok kullanan ülkelerin başında yer alıyor. Hatta bazı markaların ürünlerinde dünya lideriyiz. Shell&Turcas Perakende Satışlar Pazarlama Müdürü Günden Yılmaz, Türk tüketicilerin fiyatı daha yüksek olmasına rağmen performansı artırılmış/katkılı yakıtları tercih ettiğini belirtiyor. Formula 1 yarış araçlarında kullanılan performansı artırılmış V-Power Nitro+’ın içeriğinin benzin istasyonlarında satılan V-Power Nitro+’a çok benzediğini anlatan Yılmaz, “Akaryakıt istasyonlarımızda sattığımız Shell V-Power Nitro+, Scuderia Ferrari tarafından 2015 FIA Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda kullanılan yarış yakıtıyla yüzde 99 oranında aynı bileşenleri içeriyor” dedi.

Haberin Devamı

PİSTTEN YOLLARA

Ferrari ile olan işbirliğinin, yenilikçi ve fark yaratan teknolojiler geliştirmelerine destek olduğunu belirten Yılmaz, şöyle konuştu: “Ferrari ile ortak geliştirdiğimiz ürünler, yüzde 5’e kadar yüksek performans sağlayan teknolojiyi F1 pistindeki yarış araçlarından, günlük hayatta kullandığımız araçlara aktarıyor. Shell V-Power Nitro+, Shell’in kurşunsuz ve dizel performans yakıtlarının yeni neslidir. Özel formülü ile motora etki ederek motor parçalarını korumak ve temizlemek için tasarlandı. Teknik ortak Ferrari ile geliştirilen Shell V-Power Nitro+ Kurşunsuz aynı zamanda, dizel performans yakıtı olan Shell V-Power Nitro+ Diesel’in ardındaki ilham kaynağıdır. V-Power serisinin ikinci nesli olarak tanımlanabilecek Shell V-Power Nitro +, daha hızlı ve verimli temizlik sağlayarak, aracı en yüksek performansa ulaştırmayı hedefliyor. “

DOĞALGAZDAN YAĞ

Günden Yılmaz, ayrıca Shell’in Gas-to-liquid (Gazdan sıvıya) yani GTL olarak da bilinen yeni teknolojisi ile doğalgazı sıvılaştırılmak suretiyle kristal saydamlığında bir yağ elde ettiğini belirterek, “Bu ürün zorlu koşullar altında motorun hareketli aksamlarını temizlemek ve yağlamak üzere tasarlanmış. Sürtünme kayıplarını asgari seviyeye indirerek üst seviyede yakıt ekonomisi sağlıyor. Motorda oluşan ısıyı absorbe ederek sürekli maksimum güçte çalışmayı mümkün kılıyor. PurePlus teknolojili Shell Helix Ultra’yı yarışlarda da kullanıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Bir teselli ver

Pist kenarında kan testi

Shell, Scuderia Ferrari için sadece yakıt ve motor yağı üretmekle kalmayıp, aynı zamanda yarış ekibine her yarışta tam analitik destek sağlıyor. İki bilim adamı cuma gününden itibaren araçların piste her çıkışından sonra kullanılmış yağ içindeki aşınmış metal konsantrasyonları ölçerek, analiz ediyor. Scuderia Ferrari mühendislerine motorlarının sağlığı konusunda bilgi sağladığı ve bileşenlerdeki aşırı aşınma işaretlerini ve potansiyel sorunları gösterdiği için bu işlem aynı bir kan testi gibi değerlendiriliyor.

F1’de lideri artık yakıt belirliyor

ULUSLARARASI Otomobil Federasyonu (FIA) Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda geçen yıl ve bu yıl yeni düzenlemelere gitti. Bunlardan en önemlisi 2.4 litrelik motorların yerini yeni turbo şarjlı 1.6 litrelik V6 motorların (15 bin devri geçmemek kaydıyla) alması oldu. Lastikler, kanatçıkların büyüklüğü, kullanılacak yakıt litresi, şasi yüksekliği, 8 ileri ve sezon boyunca kullanılacak sabit vites kutusu ile yine sezon boyunca kullanılacak motor sayısının 5’ten 4’e indirilmesiyle araçlar arasındaki fark da minimuma indirilmiş oldu. Böylece sürücü performansı öne çıkarken, aslında yakıt ve yağ performansındaki artışların da ne kadar önemli olduğu ortaya çıkıyor. Saniyelerle kazanılan yarışlarda performans artışı bir takımın şampiyonluğa gitmesinin bile önünü açıyor. Yılın ikinci mücadelesi, Malezya’nın Selangor eyaletindeki Sepang kasabasıyla aynı adı taşıyan 5 bin 543 metrelik pistte, 56 tur üzerinden yapıldı. Yarış bitiminde Ferrari sürücüsü Sebastian Vettel’in en yakın rakibiyle arasında sadece 8.5 saniye olduğu düşünülürse, kullanılan yakıt ve yağ performansının önemli bir kez ortaya çıkmış oldu.

Haberin Devamı

85 yıllık ortaklık başarısı

İTALYAN Ferrari takımının başarısına, 1930’lu yıllardan beri Shell ile devam eden teknik ortaklığın ve Shell V-Power’ın büyük katkısı oldu. Yarıştan önce co-pilotluk yaptığımız Ferrari test pilotları Marc Gene ve gelecekte takımın F1 sürücü adayı Esteban Gutierrez, Ferrari California T modelini kullandılar. California T, yeni direkt enjeksiyonlu 3855 cc V8 turbo 560 beygir motoru, 755 Nm’lik tork ile aracı 0’dan 100 km/s hıza 3.5 saniyede çıkarıyor. Ayrıca üretim bandından ayrılan her Ferrari GT aracının motoruna PurePlus Teknolojisi ile üretilen Shell Helix Ultra motor yağı konuluyor.


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!