Beş yıldızla geliyorlar

Güncelleme Tarihi:

Beş yıldızla geliyorlar
Oluşturulma Tarihi: Aralık 12, 2022 07:00

Avrupa pazarında satışa sunulan araçların çarpışma testlerini yapıp güvenlik derecelerini belirleyen bağımsız kuruluş Euro NCAP, 2022 yılına ait son testleri geçtiğimiz hafta tamamladı. Bu sene testi yapılan birçok model 5 yıldız yani en üst seviyede güvenlik derecesi alırken, özellikle yüzde 100 elektrikli modellerin başarılı performansı dikkatleri çekti.

Haberin Devamı

2022’de Avrupa’da satışa çıkan ancak Türkiye’ye gelişi tedarik problemleri nedeniyle 2023 yılına kalan otomobillerin de neredeyse hepsi çarpışma testlerini 5 yıldızla tamamladı. Euro NCAP sonuçlarından derlediğimiz bilgilere göre, Renault’nun gelecek yıl Türkiye’de satışa çıkaracağı Austral ve Megane E-Tech modelleri güvenlik testlerini 5 yıldızla geride bıraktı.

Beş yıldızla geliyorlar

TAM NOT ALDILAR

Türk tüketicisinin merakla beklediği elektrikli otomobillerden Hyundai IONIQ 6, Nissan Ariya ve Cupra Born Euro NCAP testlerini 5 yıldızla geçti. Ford cephesinde elektrikli Mustang Mach-E ve Pick-Up sınıfındaki Ranger 5 yıldızlı otomobiller kervanına katılırken, Volkswagen’in ID.Buzz ve Amarok modelleri de çarpışma testlerinden tam not almayı başardı. Chery OMODA 5’in yıldızı da 5 oldu. Türkiye pazarında hızlı bir çıkış yakalayan MG’nin elektrikli modeli 4, 5 yıldız alırken, markanın diğer modeli Marvel R ‘yaya koruma’ disiplininden yüzde 50 aldığı için 4 yıldızda kaldı. Peugeot’nun tasarımıyla dikkat çeken modeli 408’in ‘güvenlik asistanı’ yüzde 65’te kaldı ve Euro NCAP notu 4 oldu. Satışa sunulduğunda Türkiye’nin en uygun fiyatlı elektrikli otomobili olması beklenen Dacia Spring ise Euro NCAP’ten 1 yıldız alabildi.

Haberin Devamı

NASIL BELİRLENİYOR

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte test kriterlerini değiştiren ve zorlaştıran Euro NCAP’te; yetişkin yolcu, çocuk yolcu, savunmasız yol kullanıcıları (Yayalar) ve güvenlik asistanı olmak üzere dört farklı kategoride yüzde 100 üzerinden puanlar veriliyor. Euro NCAP’in çarpışma testlerine girecek araçlar, markaların haberi olmadan normal bir tüketici gibi satın alınıyor  ve çarpışma testlerine sokuluyor. Euro NCAP Genel Sekreteri Michiel van Ratingen’in 2022 testlerinin bitmesi kapsamında yaptığı açıklamaya göre, 2023 yılında devreye alınacak güvenlik kriterlerinin üreticileri daha da zorlaması bekleniyor.

 

BAKMADAN GEÇME!