Belçika kökenli küresel bir markayız, ‘Türk lokumu’ olmaktan gurur duyuyoruz

Güncelleme Tarihi:

Belçika kökenli küresel bir markayız, ‘Türk lokumu’ olmaktan gurur duyuyoruz
Oluşturulma Tarihi: Eylül 23, 2010 00:00

Godiva Chocolatier’ın CEO’su Jim Goldman, Belçika orjinli küresel bir marka olan Godiva için ‘Türk lokumu’ benzetmesi yaptı. “Türk lokumu olmaktan gurur duyuyoruz” diyen Goldman, Yıldız Holding ve Ülker ile ilişkileri için de “Asya’yı Avrupa’ya bağlayan köprü gibi, Yıldız Holding ile ellerimiz kenetli” dedi.

Haberin Devamı

YILDIZ Holding’in 2008 yılında 40 yıllık sahibi Campbell Soup Co.’dan 850 milyon dolara satın aldığı lüks çikolata devi Godiva Chocolatier’ın CEO’su Jim Goldman, 2.5 yılda yaşadıkları değişikliklerden sonra Godiva’yı, “en son ve en güzel Türk lokumu” tanımladı.
Capital ve Ekonomist dergileri öncülüğünde, Vodafone Türkiye ana sponsorluğu ve Invest in France işbirliğiyle düzenlenen CEO Club toplantısına katılan Goldman, Godiva’nın Belçika orjinli bir marka olduğunu ve dünyaca ünlü Belçika çikolatasının mirasını ve geleneğini taşıdığını belirtirken, “Godiva’nın merkez ofisi New York’ta. Mağazalarımız ise her yerde. Şimdi biz bir Türk markasıyız ve sahibimiz de bir Türk şirketi. Ancak küresel bir markayız. Türk lokumu olmaktan gurur duyuyoruz” dedi. Murat Ülker’in satın alma görüşmeleri esnasında yaptığı ‘kaşıkçı elması’ benzetmesine de gönderme yapan Jim Goldman, Yıldız Holding ve Ülker ile ilişkilerini “Asya’yı Avrupa’ya bağlayan köprü gibi, Yıldız Holding ile ellerimiz kenetli” sözleriyle anlattı.
50 talibimiz vardı
Konuşmasında Godiva’nın Yıldız Holding bünyesine geçiş hikayesini ve önümüzdeki dönem planlarını anlatan Goldman, şunları dile getirdi: “Godiva satışa çıktığında 50 küresel şirket talip oldu ve bunlardan 9’u derinlemesine sunumlar yaptı. Hiç kimse Yıldız Holding’in bu markayı satın alacağını söylememişti. Yıldız Holding ve Ülker markası hakkında çok az bilgi sahibiydim. Türk şirketi ile iş yapmanın gereklilikleri nedir bilmiyordum. Çok fazla şey öğrendim. Birlikte, başarılı bir şekilde çalışmamızın anahtarı; karşılıklı güven ve saygı. Herhangi bir gizli gündemimiz yok. Son derece dürüstüz. İlk günden itibaren Murat Ülker’den ve Yıldız Holding’den çok büyük destek aldık.”
İlk kez TV reklamı yaptık
Godiva’nın Yıldız Holding’e geçişiyle somut değişiklikler yaşandığını ifade eden Jim Goldman, Campbell Soup ile Yıldız Holding’in operasyonlarını şöyle karşılaştırdı: “Campbell Soup’da Godiva stratejik öncelikli değildi. Ülker de son derece iddialı büyüme hedefleri varken, Campbell Soup minimal büyümeyi tercih ediyordu. Kısa vadeli riskten kaçıyordu. Ülker’in ise uzun vadeli, girişimci vizyonu var. Campbell Soup reklam yatırımı yapmıyordu. Reklama geri döndük. İlk kez televizyon reklamları yapıyoruz. Son 2.5 yılda son derece ciddi başarılar elde ettik. Yenilikçilikte görülmemiş artış yaşadık. Önümüzde daha gidecek çok yol var. Yıldız Holding’in sahipliğinde tüm dünyada çift haneli bir büyüme yaşıyoruz. Karlılığımız da her geçen gün artıyor.”

Haberin Devamı

Nişantaşı en iyi mağaza oldu, onu Akmerkez izleyecek

Haberin Devamı

İSTANBUL’daki ilk Godiva mağazasının iki hafta önce Nişantaşı’nda açıldığını hatırlatan Jim Goldman,  “İstanbul’daki ilk dükkanla çok gurur duydum, dünyadaki en iyi Godiva dükkanı oldu” dedi. İstanbul’daki dükkanda, içinde alkol olan çikolata bulunmadığını bildiren Goldman, Türk tüketicisinin istekleri doğrultusunda ürünlerini artıracaklarını kaydetti. İstanbul mağazasının 2 haftada çok iyi bir performans gösterdiğini söyleyen Goldman, şu bilgileri de verdi: “İkinci dükkan da ekim ayında Akmerkez’de açılacak. Yıl sonuna kadar 2 mağazamız olacak ancak İstanbul’da 2 dükkanla sınırlı kalmayacağız. Türk markası olarak, burada başarılı olmak istiyoruz. Anadolu yakasını da düşünüyoruz.”

Haberin Devamı

İlk Godiva Cafe Şanghay’da açılacak

GODİVA’nın dünyada marka yaratma, ürün geliştirme ve yenilikçilik, komşu kategori geliştirme, kanal yaratma, küresel büyüme ve maliyet altyapısı olmak üzere 7 stratejiye odaklandığını dile getiren Jim Goldman, “Küresel bir lider olma yolunda ilerliyoruz. Ürünlerimiz 60 ülkede satılıyor. Önümüzdeki günlerde ilk Godiva Cafe’yi de Çin, Şanghay’da açacağız” dedi.

Baklava ‘Godivadize’ olabilir

JIM Goldman’ın, lokum benzetmesi üzerine sorulan bir soru üzerine, Godiva mağazalarında lokum satmak gibi bir planları olmadığını belirtirken, şöyle konuştu: Ancak bu imkan dahilinde. Çikolata kaplı baklava da kulağa hoş geliyor. Neden yapmayalım? Bu çok yenilikçi bir yaklaşım olur. Baklavayı Godivadize edebiliriz. Özel ülkelerde özel tatları deneyebiliriz.”

Haberin Devamı

Godiva’yı kontrol etmiyoruz, etkiliyoruz

YILDIZ Holding Ambalaj, Bilişim ve Gayrimenkul Yatırımları Grupları Başkanı Cahit Paksoy, holdingin, uluslararası bir grup olma stratejisi bulunduğunu, 46’sı Türkiye’de ve 7’si yurt dışında olmak üzere 53 noktada üretim yaptığını, ürünlerinin 110 ülkede satıldığını anlattı. Paksoy, Yıldız Holding’in Godiva’yı kontrol etmediğini, etkileyen yönetim modeli uyguladıklarını kaydetti. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane de, Godiva yatırımının Türkiye için bir milat olduğunu belirterek, “Türkiye’nin gelecek potansiyelinin ne kadar geliştiğinin kanıtıdır. Yepyeni bir kapı açıldı” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!