Baş belasıydı şimdi barıştık

Güncelleme Tarihi:

Baş belasıydı şimdi barıştık
Oluşturulma Tarihi: Nisan 16, 2014 01:32

BOYNER Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, 2010 yılına kadar interneti mağazalarına karşı bir baş belası olarak gördüklerini, ancak daha sonra barıştıklarını söyledi.

Haberin Devamı

Vodafone ana sponsorluğunda düzenlenen CEO Club toplantısında konuşan Boyner, “Bütün politikalarımızı internete karşı kendilerini korumak üzere kurguladık. Ancak grubumuzun gençleri galip geldi, ikna oldum. ‘İnternet herhangi bir yeni perakende formatı, neden o formatta da biz olmayalım’ diyerek, internete yatırım yapmaya karar verdik” dedi.

DAHA AZ MAĞAZA AÇIYORUZ

Şu an Boyner Holding markalarının toplam cirosunun yaklaşık yüzde 2’sinin internet olduğunu, 3 yıllık Morhipo markası ile gruplarının satışlarının yüzde 7’ye yakınının internetten geldiğini dile getiren Boyner, “5 yıl içinde bu oranının yüzde 30’a çıkacağını öngörüyoruz. Oradan nereye gider derseniz, hiç bir fikrim yok” yorumunu yaptı. Normalde mağazalarının 2-2.5 yılda kâr üretme noktasına geldiğini belirten Boyner şunları söyledi: “İnternette bu süre 4-5 yıl. Çok daha uzun müddet yatırım yapmak gerekiyor. Bütün bunlara rağmen 2013 yılına kadar ortalama her yıl haftada 1-1.2 mağaza açardık, bu rakamı yarıya indirdik. Mağaza açma hızımız yakında yıllık hızımızın üçte birine iner ama nasıl iner derseniz, daha az mağaza açmakla birlikte çok daha büyük mağazalar açma politikamız var.”

5 MİLYON KM FİBER

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Gökhan Öğüt, Türkiye’nin fiber ağ kapasitesinin yeterli olmadığını belirterek, “Kore gibi bizim sekizde birimiz olan bir ülkede 600 bin kilometre fiber ağ var, bizde ise 200 bin kilometreyi ancak geçti. Aslında çok daha fazla, 5 milyon kilometre fiber ağdan bahsetmemiz gerekirken şu an 200 bin” diye konuştu. Denizbank Genel Müdürü Hakan Ateş ise bankacılık açısından önemli bir paradigma değişimi yaşandığını dile getirerek, “Bankacılık artık bankacılık banka dışına taşıyor. Biz de burada kendimize döndürüp baktığımızda, bir kere bizim bütün sermayemiz bilgi. Datayı toplama ve çok iyi işlemek ihtiyacındayız” dedi.

Şirket içinde WhatsApp dönemi

Haberin Devamı

TOPLANTIYA katılan isimler arasında yer alan Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Ülker, değişen teknoloji ve yeni çağa ayak uydurma temposunun gitgide zorlu bir hale geldiğini, ancak bu fırsata çevrildiğinde de büyük tasarruflar elde edilebildiğini söyledi. Ülker, “Artık sırça köşklerden şirket idare etme dönemi ortadan kalkıyor. Şirketlerin organizayonel yapılarında daha yalın araçlar kullanılmaya başlanıyor. Şirket içi bazı yazışmalar için WhatsApp kullanıyoruz. Şirketteki arkadaşlar oradan direkt geri bildirimde bulunuyor. Böylece iletişim sürecini hızlandırıyoruz” dedi.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!