Arçelik 'en beÄŸenilen' oldu Koç-Sabancı buluÅŸtu

Güncelleme Tarihi:

Arçelik en beğenilen oldu Koç-Sabancı buluştu
Oluşturulma Tarihi: Aralık 12, 2004 00:00

Capital Dergisi'nin "2004'ün En BeÄŸenilen 20 Åžirketi" sıralamasında Arçelik yine birinciliÄŸini korudu. Sıralamada Vestel ikinci olurken, Koç Holding'le Sabancı Holding dördüncü sırayı paylaÅŸtı.AYLIK ekonomi dergisi Capital, 2004 yılında "Türkiye'nin En BeÄŸenilen 20 Åžirketi"ni belirledi. 25 farklı sektör için, 492 farklı ÅŸirkette çalışan 1390 üst düzey yönetici arasında yapılan araÅŸtırmaya göre "2004 yılının En BeÄŸenilen Åžirketi" bu yıl da Arçelik oldu. Arçelik, 2003 yılındaki araÅŸtırmada da en beÄŸenilen ÅŸirket seçilmiÅŸti. Arçelik'i ikinci sırada Vestel, üçüncü sırada Turkcell izledi. Koç Holding ve Sabancı Holding ise en beÄŸenilen ÅŸirketler sıralamasında dördüncü sırayı paylaÅŸtı. Capital'in bu araÅŸtırması, ÅŸirketlerin sosyal sorumluluk, çalışan memnuniyeti, müşteri memnuniyeti gibi kritik konularda profesyoneller tarafından nasıl algılandığını ortaya koyuyor. Åžirketlerin performansını belirlemekte finansal göstergelerin yetersiz kaldığı bir süreçte, "ÅŸeffaflık", "etik", "yönetim kalitesi" gibi görülemeyen deÄŸerler açısından Türk ÅŸirketlerinin konumunu belirliyor.Capital'in bu yılki araÅŸtırmasında yeterli katılım saÄŸlanamayan inÅŸaat, demir-çelik,boya, faktoring ve turizm sektörlerinin sonuçları deÄŸerlendirmeye alınmadı. Bu yıl ilk olarak ‘Bireysel emeklilik’ sektörü araÅŸtırmaya dahil edildi. Capital'in araÅŸtırmasına göre, Arçelik, yenilikçiliÄŸi, kaliteli ürün ve hizmeti, uluslararası bir ÅŸirket olması, tüketici memnuniyeti, teknoloji ve bilgi yatırımları, reklámları, istikrar ve güven özellikleri ile 2003'deki liderlik koltuÄŸunu bu yıl da korudu. Sıralamada Arçelik'in ardından Vestel, teknoloji ve bilgi yatırımları, uluslararası pazarlardaki gücü, ihracat hacmi, yenilikçiliÄŸi ve giriÅŸiciliÄŸi sayesinde en çok beÄŸenilen ikinci firma oldu.Geçen yıl 5’inci olan Turkcell ise bu yıl 3’üncü sıraya yükseldi. Onu ön plana çıkaran bilgi ve teknolojiye yaptığı yatırımlar, yenilikçiliÄŸi, kaliteli hizmet ve ürünleri, finansal gücü ve sosyal sorumluluk projeleri oldu.Boyner Holding ve Mavi Jeans bu yıl ilk kez "En BeÄŸenilen 20" ÅŸirket arasına girdi. Katılımcılara göre, yönetim kalitesi, pazarlama ve satış stratejileri, iletiÅŸim, yeni ürün geliÅŸtirme, hizmet ile ürün kalitesi ve müşteri memnuniyeti Boyner’i ilk 20’ye taşıdığını ortaya koydu. Katılımcılar, Mavi Jeans’i de uluslararası bir marka olması ve Türk markasını dünya markası yapması ve Türk ekonomisine katkısı nedeniyle beÄŸendiklerini belirttiler. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!