"Amerika’yı yeniden keşfetmeye lüzum yok"

Güncelleme Tarihi:

Amerika’yı yeniden keşfetmeye lüzum yok
Oluşturulma Tarihi: Eylül 02, 2016 13:07

Ideart Reklam ajansı Başkanı Turusan Çiner, farklı ve yaratıcı düşünmenin önemli olduğu, 'Amerika'yı yeniden keşfetme'ye gerek olmadığını söyledi.

Haberin Devamı

Reklam yaratıcılığı yarışmaları hakkında, sektöre bir katkısı olup olmadığı, değeri, önemi, hizmet ettiği amaç vb. konularda genel bir değerlendirme yapar mısınız?

Bazı meslektaşlarım katılmayabilir ama reklam yaratıcılığı yarışmalarının sektöre çok ciddi bir katkısı olduğuna inanıyorum. Hepimiz ticaret yapıyoruz, ancak unutulan bir nokta var; reklamveren de ticaret yapıyor. Bizi başarılı kılacak olan ve mevcudiyetimizi devam ettirecek olan reklamverenin markasına gerçekten hizmet edecek olan işler yapmak. Bunun da yolu tabii ki tüketicinin dikkatini çekecek olan; yenilikçi ve farklı fikirlerle reklamverenin markasını tanıtmak ve mesajını iletmekten geçiyor. Bunun bilincinde olan reklamverenler için bu ödüllerin önemi büyük. Çünkü gerçekten iyi bir fikir ortaya koyabilirsek ve bunu görsel olarak da destekleyebilirsek bu işler ödüle layık oluyor. Ödül almış olan işler de bilinçli reklamverenler için bir önemli referans kaynağı oluyor.

Haberin Devamı

Sektör içerisinde bazı meslektaşlarımızda ne yazık ki “bu yarışmalarda ödül alacak ajanslar belli” veya “bu yarışmalar sadece ajansların tatminidir” şeklinde bir düşünce var. İkisine de katılmıyorum. Bu yıl bazı ajanslar ilk ödüllerini aldı. Bu ajanslar önceki yıllarda da başvurmuşlardı. Gerçekten yaratıcı olan işler, bir şekilde karşılığını buluyor. Her yaratıcı iş ödül alacak diye bir kaide yok tabi. Jürinin takdiridir. 

Yaratıcılığın pazarlama iletişimi faaliyetlerinin iş başarısındaki rolü hakkında neler söyleyebilirsiniz?

Gerek geleneksel gerekse dijital mecralarda her gün yüzlerce markanın reklamlarıyla karşılaşıyoruz. Tüketiciye mesaj vermek istiyorsak bu reklamlar arasında dikkat çekebilecek işler ortaya çıkartılması gerekiyor. Bunu da ancak farklı düşünüp, yaratıcı işler ortaya çıkartarak yapabiliriz. Amerika’yı yeniden keşfetmeye lüzum yok. 20. yüzyılın en başarılı kampanyası olarak nitelendirilen “think small” da bu yaratıcı düşünce ile ortaya çıkmış bir iş değil midir?

Ödüllendirilen çalışmanızın, ödüle değer bulunma gerekçeleri sizce nedir?

Haberin Devamı

Yukarıda belirttiğim nedenler aynen geçerli bence. Altında iyi bir fikir olması ve bu sayede aynı kategoride yer alan işlerden farklılaştığı için jürinin dikkatini çektiğini düşünüyorum.

Kırmızı Ödülleri’ne bir kategori eklemeniz istenirse, bu ne olurdu?

İzmir’de bir üniversitede katıldığım bir söyleşide bana şöyle bir soru soruldu. “Kendinize yaptığınız bir işle hiç ödül almamışsınız neden?” Ajansların kendileri veya reklamcılık sektörü adına hazırladıkları işlerin olacağı bir kategori olması fena olmazdı diye düşünüyorum. Bu yıl ilk defa kendimiz için bir basın ilanı hazırladık. Aslında maksadımız sektördeki pek çok kişinin derdine tercüman, kendi aramızda konuştuğumuz bir konuyu yüksek sesle dile getirmekti ancak sadece reklamcılık sektörü içerisinden değil, farklı sektörlerden de güzel geri bildirimler aldık. Özellikle sosyal medya üzerinde ciddi bir organik erişim sağladı bu iş. Başarı belgesine de layık görüldü Kırmızı Bölge’de ancak kategori seçiminde çok tereddüte düştük başvururken. Keşke ajansların kendi işlerinin yarışacağı bir kategoride yer alsaydı. 

BAKMADAN GEÇME!