Amerikan Heinz, salçamızı ketçap yapıp bize satıyor

Güncelleme Tarihi:

Amerikan Heinz, salçamızı ketçap yapıp bize satıyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 21, 1997 00:00

Haberin Devamı

Türkiye'den aldığı salça ile üretim yapan Amerika'nın en çok satan ketçap markası Heinz'in ürünleri, Türkiye'de de satışa çıktı. Heinz'in Avrupa ve Ortadoğu sorumlusu Adrian Rayner, ‘‘Türkiye'de her yıl 1.5 milyon çocuk doğuyor. Bu nedenle bizim için önemli bir pazar. Yeni ürünlerimizi de bu pazara sokmaya hazırlanıyoruz’’ dedi.

Dünyaca ünlü Heinz ketçapları Türkiye pazarında atağa kalkıyor. 1869'da Amerika'da kurulan ve dünyada 200 noktada yer alan Heinz, Türk pazarına girmeye karar verdi. Heinz'ın Avrupa ve Ortadoğu sorumlusu Adrian Rayner, daha önce Türkiye'de çeşitli şirketlerle çalışmalar yaptıklarını belirterek, ‘‘20 yılı aşkın bir süredir Türkiye'de Demko gibi çeşitli şirketlerle çalışıyoruz. Ketçap için salçamızı Türkiye'den satın alıyoruz’’ dedi.

HEDEF ÇOCUKLAR

Uzun bir süredir Türkiye ile ilgilendiklerini vurgulayan Rayner, 10 yılı aşkın araştırma dönemi geçirdiklerini belirtti. 10 yıl araştırma yapıldıktan sonra Türkiye'ye ithalata başladıklarını açıklayan Rayner, bu kadar gecikmenin sebebini Türkiye'deki ekonomik istikrarsızlığa, iyi hazırlanmanın ve araştırmaların uzun sürmesine bağladı. Rayner, yılda 20 bin ton ketçap tüketiminin olduğu Türkiye hakkındaki düşüncelerini ise şöyle anlattı:

‘‘Türkiye'nin 60 milyonun üzerinde nüfusu var. Her yıl 1.5 milyon bebek doğuyor. Yapılan araştırmalarda dünyada çocuklar tarafından tadı en çok sevilen ketçabın Heinz ketçapları olduğu kanıtlandı. Türkiye'de 20 bin ton ketçap tüketimi de oldukça iyi. Türkiye'de de genç ve çocuk nüfusu da fazla. Bu bizi memnun ediyor. Birçok yabancı yatırımcı için Türkiye'nin coğrafi konumu da önemli. Biz şu anda Türkiye'ye yaklaşık 50 çeşit ürün ithal ediyoruz. Heinz'ın ketçaptan, çorbaya, soslara kadar 4 bin çeşit ürünü var. Zamanla Türkiye'deki çeşitlerimizi de artıracağız. Biz Türkiye pazarına ciddi bakıyoruz. Zaman içinde satış durumuna bakılarak yatırım da düşünülebilir.’’

300 TON ÜRÜN

Türkiye'de Heinz ketçaplarını ithal eden Göktürk Gıda, ilk etapta Türkiye'ye yaklaşık 300 ton ürün ithal etti. Bunun 200 tonunu ketçaplar diğer 100 tonunu da soslar, spagetti, konserve gibi ürünler oluşturuyor. Bütün süpermarketlerde satışına başlanan Heinz ürünleri için, Rayner, ‘‘Türkiye'nin damak tadını değiştireceğiz’’ mesajını verdi.

Türkiye pazarı için ‘‘Bizim yatırım yapmamızı öngörecek büyüklükte’’ diyen Rayner, bu piyasada ciddi bir yol alacaklarını söyledi.

Yıllık cirosu 10 milyar dolar olan Heinz şirketi yakın zamanda mamalarıyla da Türk pazarına girecek. Türkiye'deki çocuklar Heinz mamalarını sevecek diyen Rayner, bunun için Türkiye'de bir ortak arıyor. Bunun uzmanlık ve büyük titizlik gerektirdiğini belirten Rayner, ‘‘Yakın zamanda mamalarımız da gelecek’’ dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!