Amerikalıların 10 yılda yapamadığını Çinlilerle 20 ayda gerçekleştirdik

Güncelleme Tarihi:

Amerikalıların 10 yılda yapamadığını Çinlilerle 20 ayda gerçekleştirdik
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 07, 2012 00:00

2010 yılında Çinli Geely’nin bünyesine giren İsveçli Volvo, 20 ayda dünyanın en hızlı büyüyen lüks otomobil markası oldu. Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt, Amerikalı Ford Motor Company’de geçirilen 10 yılda durağan bir çizgisi olan Volvo’nun 20 aylık dönemde çıkışa geçtiğini belirterek, “Çinli grubun 20 aydaki katkısı, 10 yılda Amerikalıların katkısından daha fazla oldu” dedi. Eckardt, Türkiye’de ise 2011 yılında dünyadan 2, bu yıl ise 3 kat büyüceklerini belirtti.

Haberin Devamı

BU yıl kuruluşunun 85’inci yılını kutlayan İsveçli Volvo, yeni patronu Çinli Geely ile hem dünyada hem Türkiye’de hızla büyüyor. Amerikan otomotiv devi Ford Motor Company’nin ekonomik kriz nedeniyle 2010’da gözden çıkardığı Volvo, Çinli Gelly tarafından satın alındıktan sonra yakaladığı büyüme hızıyla dikkat çekiyor. Volvo’nun global satışları satışları son 20 aydır bir önceki yılın aynı dönemine göre devamlı artarken, marka, 2011’de 120 ülkede yaklaşık 450 bin araç satarak en hızlı büyüyen lüks otomobil üreticisi oldu.
2 kat büyüdük
Tüm dünyada büyüme hızı dikkat çeken Volvo’nun bir başka önemli başarısı da Türkiye’de gerçekleşti. 2011 yılında Volvo’nun Türkiye’deki satışları yüzde 42.3’lük artışla dünya genelindeki büyümenin iki katı olarak gerçekleşti. DRIVe Powershift modellerinin Bodrum’da yapılan basın lansmanında konuşan Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt, İsveçli markanın son dönemdeki hızlı büyümesine dikkat çekti.
Çinlilerin katkısı fazla
Ford Motor Company’de geçirilen 10 yılda durağan bir çizgisi olan Volvo’nun 20 aylık dönemde çıkışa geçtiğini kaydeden Eckardt, “Çinli grubun 20 aydaki katkısı, 10 yılda Ford’un katkısından daha fazla oldu” dedi. Türkiye’de de bu hızlı gelişimin etkilerinin görüldüğünü kaydeden Eckardt şunları söyledi: “2011’de ulaştığımız 4 bin 662 adetlik satışla son 10 yılın en yüksek rakamlarına ulaştık. Bu yıl 1.6 litre dizel otomatik modelleriyle Türkiye rekorunu kırıp, markanın dünyadaki büyüme hızını 3’e katlamayı hedefledik. Yeni model atağı sayesinde bu yıl yüzde 20 büyümeyi hedefledik. 2012 yılında Volvo’nun global büyüme hedefi ise yüzde 7.”
En yüksek satış hedefi
Bu yıl Türkiye’de toplam otomobil satışlarının yüzde 10 daralma ile 535 bin adet olarak gerçekleşeceğini öngördüklerini de kaydeden Eckardt, “Buna karşılık lüks sınıfta daralmanın daha az olmasını bekliyoruz. Volvo Türkiye olarak 2012 yılında satışlarımızı 5 bin 600 adede çıkarmayı planlıyoruz. Bu, Türkiye’de bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz en yüksek satış olacak. En büyük iddiamız 1.6 litre hacimli dizel otomatik motorlarımız olacak. ” dedi.

Haberin Devamı

Satışın yüzde 55’i ‘DRIVe’den gelecek

Haberin Devamı

TORBEN Eckardt, bu yıl satmayı planladıkları 5 bin 600 adet otomobilin yüzde 55’inin DRIVe Powershift (1.6 litre, dizel, otomatik) modellerinin oluşturacağını öngördüklerini söyledi. S60 ve V60’da bu oranın yüzde 80’in üstüne çıkacağını ifade eden Eckardt, “2011’de Lüks segmentteki payımız yüzde 1.6’lık artışla yüzde 9.7’ye ulaştı. Yeni modellerimizin de etkisiyle 2012’yi lüks segmentteki pazar payımızı yüzde 12’ye yükselterek kapatmayı hedefliyoruz” dedi.

‘En iyi üçlü’ye 23 saatte 90 bin tweet

VOLVO Car Türkiye, ‘eniyi3lü’ olarak tanımladığı ‘1.6-dizel-otomatik’ şanzıman kombinasyonuna sahip yeni DRIVe Powershift modelleri için farklı bir iletişim kurgusuna imza attı. Volvo Car Pazarlama ve İletişim Direktörü Ebru Ekşi Akınoğlu’nun öncülüğünde gerçekleştirilen kampanya, Twitter’da merak uyandıracak şekilde bir hashtag ile başlatıldı.25 Nisan-26 Nisan tarihleri arasında dünyada trending topic listesine giren #eniyi3lu etiketine 23 saat içinde yaklaşık 90 bin tweet geldi. www.eniyi3lu.com mikro sitesini ise kampanya öncesi teaser dönemi ve kampanya döneminde 50 bini aşkın tekil kişi ziyaret etti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!