Alman Mercedes, Türkiye bastırınca 1600 cc’ye indi, krizde fırsat yakaladı

Güncelleme Tarihi:

Alman Mercedes, Türkiye bastırınca 1600 cc’ye indi, krizde fırsat yakaladı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 27, 2009 00:00

Alman otomotiv devi Mercedes, Türkiye’deki Direktörler Kurulu Başkanı Jürgen Ziegler’in önerisiyle tarihinde ilk kez 1.6 litrelik otomobil üretti. 1.6 litrelik yeni C sınıfı Mercedes, motor hacmindeki düşüşün sağladığı 27 puanlık vergi avantajı ile "en ucuz Mercedes otomobil" unvanını kazandı.

ALMAN otomotiv devi Daimler Benz’in tarihinde ilk kez 1.6 cc’lik motora sahip otomobil piyasaya sürmesinin altından Türkiye’ye uzanan bir öykü çıktı. Konu Daimler’in gündemine ilk kez Mercedes Benz Türk’ün talebiyle girdi. Mercedes Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Jürgen Ziegler, 2.5 yıl önce Almanya’ya başvurarak Türkiye’deki yüksek vergilerden kurtulmak ve satışı artırmak için 1.6 litre motorlu bir otomobil üretilmesini istedi. Stuttgart’taki mühendislerin ilk önce "Türkiye için özel otomobil mi? Kesinlikle olmaz" dediklerini belirten Ziegler daha sonra "Bu otomobillerden Türkiye’de yılda 5 bin tane satarız" deyince çarklar dönmeye başladı. Araştırma ve geliştirme faaliyetleri hızlandı, Daimler Benz’in ilk 1.6 litrelik otomobili C sınıfı olarak piyasaya çıktı. Ziegler, "Bu otomobilin öncüsü biziz ama bugün yeni C sınıfı tüm dünyaya satılacak. Krizde fırsat yaratacak" dedi.

Vergisi 23 puan indi

Yeni C sınıfında motor büyüklüğü 1.8 litreden 1.6 litreye düştüğü için ÖTV (Özel Tüketim Vergisi) oranı da yüzde 60’dan yüzde 37’ye indi. Bu da "en ucuz Mercedes"in fiyatının 54 binden 42 bin Euro’ya gerilemesini sağladı. 2009 yılının çok zor geçeceğini belirten Jürgen Ziegler, "Modelin böyle zor koşullarda çıkması bizim için büyük bir şans. Küresel kriz koşulları ekonomik modeller gerektiriyor. Biz de çok ekonomik bir modelle piyasaya giriyoruz" dedi. Ancak küresel kriz koşulları bu yıl için Jürgen Ziegler’in hedefleri tutturmasını olanaksızlaştırdı. Mercedes Benz Türk bu yıl hedef küçülttü ve 2 bin 350 otomobil satmayı planladı. Ancak bunun yüzde 75’i "kriz döneminin Mercedes’i" olarak bilinen yeni C serisi olacak.

Mercedes’in Aksaray’da kamyon, Hoşdere’de de şehirlerarası ve belediye otobüsü üretim fabrikası bulunuyor. Türkiye’de 40 yıldır otobüs, 20 yıldır kamyon üreten şirketin Başkanı Ziegler, "Türkiye’de yetenek var. Türk mühendisler, tasarruflu ürünler geliştirmeye yönelik yetiştirilmiş. Bu, bir sanat. Bu ürünleri gelişmiş ülkelere satabiliriz. Şu an gelişmekte olan ülkelerde kullanılabilecek araçlar üzerinde çalışıyoruz." dedi.

TürkiyeAr-Ge üssü oldu dünyaya otobüs geliştirecek

TÜRKİYE’de 40 yıldır otobüs, 20 yıldır da kamyon üreten Mercedes Benz Türk, Daimler Benz’in dünyadaki dört Ar-Ge merkezinden birinin İstanbul’da oluşmasını sağladı. Mercedes Benz Türk, kısa bir süre önce "Araştırma ve Geliştirme (Ar-Ge) Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun’un sağladığı desteklerden yararlanabilmek için de Ar-Ge sertifikasını da aldı. Katma değeri yüksek ürün üretimini özendirmek için geçen nisan ayında çıkartılan kanun bu alanda yatırım yapmak isteyenlere sektör ya da faaliyet alanı ayrımı yapmaksızın 2024’e kadar önemli teşvikler sağlıyor. Mercedes Benz Türk’ün, Daimler Benz’in Almanya, Japonya ve Brezilya’daki Ar-Ge merkezlerinin yanında dördüncü merkez olduğunu belirten Mercedes Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Jurgen Ziegler, "Bu adım yeni ürün üretilmesinden daha önemli. Daimler Benz bünyesinde daha çok Ar-Ge işi almak istiyoruz. Türkiye ekonomisinde Ar-Ge’nin katma değerinin yükselmesi gerekiyor. Bundan böyle Türkiye’den dünyaya yeni otobüs modelleri geliştirebileceğiz" diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!