Alman firmasından şekerleme yatırımı

Güncelleme Tarihi:

Alman firmasından şekerleme yatırımı
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 19, 2002 00:00

Alman ÅŸekerleme firması Haribo, fabrika yatırımı yaparak Türkiye'yi ihracat üssü haline getirmeyi hedefliyor. Haribo, Ä°stanbul yakınlarında 13 bin metrekarelik bir fabrika da kuracak.Haribo Türkiye BaÅŸkanı Peter Mantel, ÅŸirketin faaliyetleriyle ilgili olarak düzenlediÄŸi basın toplantısında, pazarda 1 numara olmayı öngördüklerini bildirdi.     1920 yılında Almanya'nın Bonn ÅŸehrinde Hans Riegel tarafından üretilen jöleli ÅŸekerlemelerin bugün dünyanın her yerinde tüketilir hale geldiÄŸini belirten Mantel, Türkiye'nin geleneksel olarak Arap, Asya ve DoÄŸu ülkeleriyle iyi iliÅŸkiler içinde olduÄŸunu anımsatarak, bu nedenle üretim ve ihracat yapmak için Türkiye'nin doÄŸru bir seçim olduÄŸunu düşündüklerini kaydetti.     Ekonomik krizin en ÅŸiddetli olduÄŸu dönemde Pamir adlı Türk firmasının büyük bir bölümünü satın alan Habiro'nun, en kısa zamanda Ä°stanbul yakınlarında 13 bin metrekarelik bir fabrika kuracağını açıklayan Mantel, yılın ilk 3 ayı içinde üretimin yüzde 65'ini ihraç ettiklerini söyledi.  Mantel, Türkiye'deki üretimlerinde özellikle tavuk ve sığır jelatini kullandıklarını belirterek, deli dana hastalığından sonra jelatinde bu virüsün bulunmadığının açıklanmasının kendilerini rahatlattığını vurguladı. Türkiye'yi ihracat üssü haline getireceklerini bildiren Mantel, retimin yarısını ihraç etmeyi planladıklarını anlattı. Mantel, Arap ülkeleri ve Orta Asya'nın yanı sıra Çin pazarına da ulaÅŸmayı hedeflediklerini kaydederek, Arap ülkelerinde çok büyük bir pazar payı olan Pamir firmasının ihracatının bu adla devam edeceÄŸini söyledi. ''43'TEN FAZLA ÃœLKEYE Ä°HRACAT'' Haribo Türkiye BaÅŸkanı Peter Mantel, 82 yıllık bir geçmiÅŸi olan Haribo ve yan ürünlerinin Almanya dışında 13 ülkede üretildiÄŸine iÅŸaret ederek, bu ürünlerin 43'ten fazla ülkeye ihraç edildiÄŸini ve fabrikalarında 5 bin kiÅŸinin çalıştığını kaydetti. Mantel, portakal, limon, kiraz, böğürtlen, çilek tadlarında yumuÅŸak ÅŸekerlemelerin yanı sıra, ÅŸarapla da üretilen ve ekÅŸimsi bir tada sahip ÅŸekerlemelerin de tüketicilerin beÄŸenisine sunulduÄŸunu bildirdi. Peter Mantel, mide ve boÄŸaz rahatsızlıklarında iyileÅŸtirici özelliÄŸi olan meyankökünden yapılan ÅŸekerlemelerin yararına dikkat çekti. ''Çocuk ya da büyük ol, Haribo'yla mutlu ol'' sloganına sadık kalmak istediklerini kaydeden Mantel, bu sloganı ÅŸarkı haline getiren çocuk korosu ve Habiro'nun maskotu olan altın ayıcıkla kameralara poz verdi.                                                          Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!